Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2-1 Tablet laptop aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-11 18:29
Beste tweakers,

Graag jullie advies bij het volgende: Mn vriendin en ik willen overschakelen op een 2-1 laptop tablet systeem we willen de handigheid van een laptop behouden en dan bedoel ik het toetsenbord maar ook het flexibele van een tablet die je overal mee naartoe kan nemen en even 'makkelijker' te pakken is de twijfel zit nu eigenlijk tussen 2 systemen en dat is de Microsoft Surface Pro CoreM / M3 of de Acer Switch Alpha 12" i3 /4GB / 98GB SSD het systeem word merendeel gebruikt voor het kijken van Videoland / Netflix en zo nu en dan wat administratief werk in Excel niet heel boeiend ik zou er wel graag Football Manager 2016 / 2017 op willen draaien dit speel ik zo nu en dan nog. hoewel de bouwkwaliteit van de Surface me meer aanstaat dan de Acer twijfel ik toch nog heel erg tussen deze systemen budget is rond de 800 euro en heb dan eigenlijk een aantal duidelijke vragen:

- Met het oog op de Surface 5 is het nu nog verstandig een Surface pro 4 te kopen? (Dit systeem is juist intressant geworden doordat de prijs nu lager is.)

- De Acer Switch krijgt en 6,5 in de tweakers review maar hoor / lees verschillende verhalen.

Thx alvast

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:26
michaeltjeh1 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:14:
- Met het oog op de Surface 5 is het nu nog verstandig een Surface pro 4 te kopen? (Dit systeem is juist intressant geworden doordat de prijs nu lager is.)
Ik denk dat het zeker nog interessant is, maar houd er rekening mee dat de batterijduur van de Surface Pro 4 niet indrukwekkend is (ik haal veelal niet meer dan 4-5 uur). En dat deze bij de nieuwe Surface Pro aanzienlijk beter zou moeten zijn. Als dat geen bezwaar is, dan zul je van een Surface Pro 4 waarschijnlijk veel plezier ervaren!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-11 18:29
Pindasmeer schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:57:
[...]

Ik denk dat het zeker nog interessant is, maar houd er rekening mee dat de batterijduur van de Surface Pro 4 niet indrukwekkend is (ik haal veelal niet meer dan 4-5 uur). En dat deze bij de nieuwe Surface Pro aanzienlijk beter zou moeten zijn. Als dat geen bezwaar is, dan zul je van een Surface Pro 4 waarschijnlijk veel plezier ervaren!
Heb jij de CoreM ? Of gewoon de i5?

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:26
Ik heb de i5 (8GB/256GB) variant. Op papier zou je zeggen dat de variant met de m3 een stuk langer op een batterijlading mee zou moeten gaan, maar ik heb ik verscheidene reviews gelezen waaruit blijkt dat het verschil tussen de m3 en i5 op dit gebied erg klein zijn (zelf heb ik geen ervaring met de m3-variant).