Ervaringen met webwinkels die refurbished iphones verkopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 23.596 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 11:09
Ik overweeg een refurbished iphone 6 te kopen en die zijn niet mee te halen bij Apple zelf, maar nog wel bij een boel andere webwinkels. Hier zijn ze aanzienlijk goedkoper dan nieuwe iphones, maar deze winkels claimen wel 2 jaar garantie en een krasvrij scherm etc. Ik vroeg me daarom af of mensen hier die een refurbished iphone hebben gekocht wat van hun ervaringen kunnen delen? Maken deze webwinkels over het algemeen hun beloften waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vind ze over het algemeen achterlijk duur, en de garantie na een jaar is discutabel; waardoor het vaak nog rendabeler is om gewoon een mooie 2e hands uit te zoeken. ;)

Mijn meest recente ervaring is met Leapp.
Die vind ik veel te hoge prijzen vragen, kan je zowat bijna beter een nieuwe kopen, maar via-via kreeg ik een dikke korting aangeboden en ik had nog een test toestel nodig. Dus een 5S gepakt met dikke korting, nog goedkoper dan een tweedehands én garantie: dus prima.
Afhandeling is een beetje meh, torenhoge verzendkosten en een raar pakketje; maar afijn: hij kwam heelhuids aan...

... Maar de accu was zo gaar als maar kon.
Dus meteen een DOA procedure gestart, vervolgens heeft het ongeveer 3.5 weken geduurd voordat ik eindelijk een vervangend exemplaar kreeg. Tussentijds totaal geen communicatie, de status kon niet opgevraagd worden, op mailtjes werd niet geantwoord of kwam dagen later een reactie dat het weer doorgezet was naar een andere afdeling. Na een paar mailtjes met steeds als reactie "we zetten het door naar de afdeling logistiek", 3 weken later maar eens opgebeld en de hoorn volgeblaft met de nodige dreigementen over aankopen ontbinden e.d.; en warempel: na een paar dagen eindelijk een verzendbevestiging. Holladijee!

Tot zover de service: die is dus ronduit kut. Dus ik vrees voor de garantieafhandeling mocht er in de toekomst eens iets zijn. :+

Maar het apparaat zelf? Tja, het vervangende exemplaar doet het prima. :)
Hij is krasvrij, de accu in dit exemplaar doet het prima, het scherm ziet er goed uit, TouchID + Homeknop werken goed en geen gezeik met de aan/uit knop... Tot dusver weinig over te klagen dus.
Hoe het met de service bij anderen zit weet ik niet, maar deze ervaring was een beetje leip; ondanks dat de uiteindelijk geleverde hardware wel in orde lijkt te zijn.

Kijk, was het nou een goedkoop toestel (dat ik korting kreeg boeit niet, want dat was niet vanuit Leapp zelf) met een prijskaartje waar je geen service voor verwacht: so be it.
Maar als je een premium prijs wil voor een refurbished toestel, dan mag er wel wat service bijzitten ook; want daar denk je dan voor te betalen. :X
En ik vind het niet eens erg om 3 weken te wachten (bedoel, ik heb gewoon m'n iPhone 7 en dit was slechts een testtoestel :P), maar dan moet er wél gecommuniceerd worden. Even een mailtje zoals "Excuses, we hebben te weinig voorraad en leveren begin volgende maand nieuwe" of "Excuses, we hebben een vertraging opgelopen bij de distributie": prima, dat is dan even vervelend voor mij: maar dat soort dingen gebeuren weleens, ik weet hoe het is. Maar helemaal niets zeggen, geen antwoord kunnen geven en echt geen enkele vorm van een status-update? Ja niets ervan, opzouten. Daar kan ik niet tegen.

Een andere refurbished verkoper, dat was destijds iBood, ben ik al helemaal niet over te spreken - maar daar ga ik maar niet op in. Zijn geloof ik ook meerdere topics over te vinden hier. :P

Zullen er goede partijen tussenzitten? Vast wel!
Dit is natuurlijk ook slechts de ervaring van één persoon met slechts 2 webshops (1 waarvan ik al wist dat het een k**bedrijf is.), maar ik zou in ieder geval goed kijken, de kleine lettertjes lezen en for the love of god: als het je maar een paar tientjes scheelt met een nieuw toestel met nieuwere hardware: laat je dan niet naaien met een refurb. :') Dan kan je net zo goed voor een stuk minder geld een 2e hands, of zelfs een nieuwe!, kopen van een Tweaker met veel positieve V&A beoordelingen als er eentje aangeboden staat. :) Die garantie is maar so so; en soms staan er deals op Tweakers voor nieuwe toestellen die dan misschien net iets duurder zien dan de oudere refurb - en dan zit er ook 2 jaar garantie op en kan je evt zelfs AppleCare kopen. Ik zou dat ook eens bekijken. :)

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 02-06-2017 02:12 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 11:09
WhatsappHack schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 02:04:
Ik vind ze over het algemeen achterlijk duur, en de garantie na een jaar is discutabel; waardoor het vaak nog rendabeler is om gewoon een mooie 2e hands uit te zoeken. ;)

Mijn meest recente ervaring is met Leapp.
Die vind ik veel te hoge prijzen vragen, kan je zowat bijna beter een nieuwe kopen, maar via-via kreeg ik een dikke korting aangeboden en ik had nog een test toestel nodig. Dus een 5S gepakt met dikke korting, nog goedkoper dan een tweedehands én garantie: dus prima.
Afhandeling is een beetje meh, torenhoge verzendkosten en een raar pakketje; maar afijn: hij kwam heelhuids aan...

... Maar de accu was zo gaar als maar kon.
Dus meteen een DOA procedure gestart, vervolgens heeft het ongeveer 3.5 weken geduurd voordat ik eindelijk een vervangend exemplaar kreeg. Tussentijds totaal geen communicatie, de status kon niet opgevraagd worden, op mailtjes werd niet geantwoord of kwam dagen later een reactie dat het weer doorgezet was naar een andere afdeling. Na een paar mailtjes met steeds als reactie "we zetten het door naar de afdeling logistiek", 3 weken later maar eens opgebeld en de hoorn volgeblaft met de nodige dreigementen over aankopen ontbinden e.d.; en warempel: na een paar dagen eindelijk een verzendbevestiging. Holladijee!

Tot zover de service: die is dus ronduit kut. Dus ik vrees voor de garantieafhandeling mocht er in de toekomst eens iets zijn. :+

Maar het apparaat zelf? Tja, het vervangende exemplaar doet het prima. :)
Hij is krasvrij, de accu in dit exemplaar doet het prima, het scherm ziet er goed uit, TouchID + Homeknop werken goed en geen gezeik met de aan/uit knop... Tot dusver weinig over te klagen dus.
Hoe het met de service bij anderen zit weet ik niet, maar deze ervaring was een beetje leip; ondanks dat de uiteindelijk geleverde hardware wel in orde lijkt te zijn.

Kijk, was het nou een goedkoop toestel (dat ik korting kreeg boeit niet, want dat was niet vanuit Leapp zelf) met een prijskaartje waar je geen service voor verwacht: so be it.
Maar als je een premium prijs wil voor een refurbished toestel, dan mag er wel wat service bijzitten ook; want daar denk je dan voor te betalen. :X
En ik vind het niet eens erg om 3 weken te wachten (bedoel, ik heb gewoon m'n iPhone 7 en dit was slechts een testtoestel :P), maar dan moet er wél gecommuniceerd worden. Even een mailtje zoals "Excuses, we hebben te weinig voorraad en leveren begin volgende maand nieuwe" of "Excuses, we hebben een vertraging opgelopen bij de distributie": prima, dat is dan even vervelend voor mij: maar dat soort dingen gebeuren weleens, ik weet hoe het is. Maar helemaal niets zeggen, geen antwoord kunnen geven en echt geen enkele vorm van een status-update? Ja niets ervan, opzouten. Daar kan ik niet tegen.

Een andere refurbished verkoper, dat was destijds iBood, ben ik al helemaal niet over te spreken - maar daar ga ik maar niet op in. Zijn geloof ik ook meerdere topics over te vinden hier. :P

Zullen er goede partijen tussenzitten? Vast wel!
Dit is natuurlijk ook slechts de ervaring van één persoon met slechts 2 webshops (1 waarvan ik al wist dat het een k**bedrijf is.), maar ik zou in ieder geval goed kijken, de kleine lettertjes lezen en for the love of god: als het je maar een paar tientjes scheelt met een nieuw toestel met nieuwere hardware: laat je dan niet naaien met een refurb. :') Dan kan je net zo goed voor een stuk minder geld een 2e hands, of zelfs een nieuwe!, kopen van een Tweaker met veel positieve V&A beoordelingen als er eentje aangeboden staat. :) Die garantie is maar so so; en soms staan er deals op Tweakers voor nieuwe toestellen die dan misschien net iets duurder zien dan de oudere refurb - en dan zit er ook 2 jaar garantie op en kan je evt zelfs AppleCare kopen. Ik zou dat ook eens bekijken. :)
Thanks! Bij IBood was ik inderdaad sowieso niet van plan iets te bestellen :+ . Dat over de prijzen volg ik niet helemaal. Een nieuwe iphone 6 64gb kost volgens de pricewatch minstens 739 euro. Een refurbished model zit daar bijna 300 euro onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
oldsql schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Thanks! Bij IBood was ik inderdaad sowieso niet van plan iets te bestellen :+ . Dat over de prijzen volg ik niet helemaal. Een nieuwe iphone 6 64gb kost volgens de pricewatch minstens 739 euro. Een refurbished model zit daar bijna 300 euro onder?
Als je een beetje geduld hebt en elke dag even kijkt of er een aanbieding is kan je best een toestel vinden met een leuke korting.

https://www.amazon.de/App...=nl_NL&tag=peppercom09-21

Dan heb je voor 130 euro meer een iphone 7 die nieuw is.

[ Voor 28% gewijzigd door Ernemmer op 02-06-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:53
Doe. het. niet.

Mijn broer dacht ook, oh, iPhone 5S lekker goedkoop bij leap. Hij zat op zijn 5e garantie toestel binnen 1 jaar.
- Dood bij aankomst.
- Geen Cellular/WiFi.
- Valt uit bij 60% accu.
- Na een week al stof achter lens camera en scherm.

Hij heeft het opgegeven en heeft bij de Apple Store een nieuwe gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat zie je tegenwoordig als Refurbished ? (lijkt me een ruim begrip)

Is het toestel schoongemaakt en getest op de werking, of..?
Ik zie zelf weinig verschil met 2e hands.

Ik heb een aantal jaar geleden een iPhone 4 aangeschaft via de Kijkshop, en die was echt als nieuw.
Er zat ook een zegel op van KPN en als ik niet zag op de factuur dat het om ref. ging wist ik het niet te zien.
Ik heb het gevoel dat het tegenwoordig anders is, maar de prijs is er niet naar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:06
kijk hier eens, prijzen zijn er goed.

https://www.f-mobile.be/

https://www.f-mobile.be/p...artphones/apple/iphone-7/

https://www.f-mobile.be/p...artphones/apple/iphone-6/

Ik heb hier vorige week een nieuwe IPhone 7 128gb gekocht voor 775,-, prijs levering en communicatie was goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 21:56
Refurbished was naar mijn idee ook altijd met een nieuwe batterij, ik heb wel eens een refurb toestel van Apple gekregen maar zat een nieuwe batterij ik. Daar lijkt bij deze tweede hands shops geen sprake van te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Jimijames75 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:40:
Refurbished was naar mijn idee ook altijd met een nieuwe batterij, ik heb wel eens een refurb toestel van Apple gekregen maar zat een nieuwe batterij ik. Daar lijkt bij deze tweede hands shops geen sprake van te zijn..
Refurbished hoeft helemaal niet te betekenen dat de batterij nieuw is. Sowieso is 'refurbished' een beetje een hype woord, met geen afgekaderde betekenis.

Waar het meestal op neerkomt is dat het een gebruikt toestel is die op een aantal vlakken gecontroleerd en goedgekeurd is (eventueel na het vervangen van onderdelen die niet goed genoeg waren). En je hebt er vaak standaard garantie op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar007
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:09
Ik heb voor een redelijke prijs een iphone 6-64g gekocht bij phonestuff IJsselstein. Nieuw scherm/behuizing.Kwam er na de koop achter dat de accu ook zijn beste tijd had gehad/loadcyclus bekeken met coconutbattery, en zonder problemen is er een nieuwe verse ingezet. Heb hem al meer dan een half jaar en heb voor mijn gevoel een nieuwe voor een 2e hands prijs. Ben er zeer tevreden mee.

Iphone 11 - Iphone 15Pro - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:27
Jimijames75 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:40:
Bij Apple is refurbished inderdaad nieuwe batterij, nieuw scherm, nieuwe ombuiging. Enkel het logic board (en enkele interne onderdelen?) wordt dus eigenlijk hergebruikt.

Bij andere 'niet officiële' refurbished aanbieders hoeft dit dus niet zo te zijn en zijn dus eigenlijk alleen gecontroleerd.

4Launch heeft daar nog wel een leuk filmpje over:
[YouTube: https://youtube.com/watch?v=M6fG04sb3ik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fuwor schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:05:
Bij andere 'niet officiële' refurbished aanbieders hoeft dit dus niet zo te zijn en zijn dus eigenlijk alleen gecontroleerd.
Dat is dus gewoon tweedehands..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:22:
[...]

Dat is dus gewoon tweedehands..
Er zijn geen regels wat 'refurbished' nou precies moet inhouden, dus je kan er donder op zeggen dat heel veel refurbished telefoons gewoon tweedehands zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 07:56
Refurbished webshops geven in Nederland een gecontroleerd toestel met garantie. Met wat geluk heb je een copy-accu er in gekregen. Ook de schermen die refurbished merken erop plaatsen zijn van belachelijk slechte kwaliteit.

De 6 zou ik al helemaal links laten liggen, toch een sterk verouderd toestel met een hoop problemen. Grootste is daarvan dat ze licht doorbuigen en daardoor, scherm en moederbord slopen.

Je kunt beter kijken voor een SE, remanufactered of refurbished. Dan heb je gegarandeerd een veel jonger toestel. Daarnaast is de SE meestal goedkoper en een stuk krachtiger.

Edit:

Remanufactered is wat Apple doet, stel er is een iPhone 7 op de productie band. Deze komt niet door de test door zeg het moederbord. Dit toestel wordt later gedemonteerd en gebruikt voor andere toestellen met problemen. Dit is hoe Apple werkt.

Refurbished: Ze controleren het toestel op werking, doen er een imitatielader bij. Maken hem schoon en als er wat vervangen moet worden dan wordt dit gedaan door slechte copy. Daarbij krijg je er garantie op.

[ Voor 27% gewijzigd door Dashlane op 14-06-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dashlane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:24:
Refurbished: Ze controleren het toestel op werking, doen er een imitatielader bij. Maken hem schoon en als er wat vervangen moet worden dan wordt dit gedaan door slechte copy.
Dat heet gewoon tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
Oeps, moet nog bij dat ze er garantie opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dashlane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:44:
[...]

Oeps, moet nog bij dat ze er garantie opgeven.
Klinkt nog steeds als tweedehands.. van een winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-06-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:47:
[...]

Tweehands van een winkel, gecontroleerd op werking met garantie. Dat noemen ze inderdaad refurbished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:47:
[...]

Dat is het ook gewoon 8)7

Apple Refurb is prima, al het andere moet je absoluut skippen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Donstil schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:17:
[...]
Apple Refurb is prima, al het andere moet je absoluut skippen.
Dat dus. Ik zou nooit bij een derde een refurbished bestellen. Bizar dat 4Launch 4 verschillende type 2e hands toestellen verkoopt.

Wij zijn nog steeds zeer tevreden over onze refurbished iPad Air 2 64GB die we via Apple.com hebben besteld. Accuduur is top en nergens aan te zien dat het refurbished is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
Mijn ervaring is dat die niet door Apple refurbished toestellen van slechte kwaliteit zijn, vaak al defect bij levering. Ik zou ook eens kijken bij usedproducts.nl, daar hebben ze vaak nieuwe exemplaren voor een aantrekkelijke prijs met gewoon apple garantie.

[ Voor 5% gewijzigd door donaldo op 16-06-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
oldsql schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 01:17:
Ik overweeg een refurbished iphone 6 te kopen en die zijn niet mee te halen bij Apple zelf, maar nog wel bij een boel andere webwinkels. Hier zijn ze aanzienlijk goedkoper dan nieuwe iphones, maar deze winkels claimen wel 2 jaar garantie en een krasvrij scherm etc. Ik vroeg me daarom af of mensen hier die een refurbished iphone hebben gekocht wat van hun ervaringen kunnen delen? Maken deze webwinkels over het algemeen hun beloften waar?
Ik heb zelf een tijdje geleden ook een refurbished iPhone 6 gekocht. Ik had meerdere winkels bekeken die deze verkochten. Uiteindelijk besloten om bij swoop.nl te bestellen.

Ik heb de iPhone nu iets meer als een maand en het bevalt nog altijd goed. De telefoon voldeed aan de omschrijving op de site en had geen enkel vlekje of krasje. Het scherm en de behuizing waren puntgaaf. Ik heb de telefoon ook naast die van iemand gelegd die deze nieuw had gekocht, wij zagen geen verschillen.

Accu duur is prima, ik speel een paar grafisch intensieve spelletjes en haal anderhalve dag op de accu. Ik heb verder niet met apps de batterij status gecontroleerd, maar het komt wel overeen met reviews van nieuwe iPhone 6's.

Er zat ook een garantiebewijs voor twee jaar garantie bij. Dat gaf mij ook een zeker gevoel, lijkt mij dat je dat niet zomaar doet.

Al met al heb ik een goed geval bij mijn aankoop, maar ik kan me wel voorstellen dat het een n=1 verhaal als het om refurbished gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

mar007 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:56:
Ik heb voor een redelijke prijs een iphone 6-64g gekocht bij phonestuff IJsselstein. Nieuw scherm/behuizing.Kwam er na de koop achter dat de accu ook zijn beste tijd had gehad/loadcyclus bekeken met coconutbattery, en zonder problemen is er een nieuwe verse ingezet. Heb hem al meer dan een half jaar en heb voor mijn gevoel een nieuwe voor een 2e hands prijs. Ben er zeer tevreden mee.
Bestaat deze winkel nog volgens jou? Ik zie iets wat op Marktplaats actief is, hopelijk kan jij bevestigen dat het echt is. Of iemand anders.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:42
Racing_Reporter schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:41:
[...]

Bestaat deze winkel nog volgens jou? Ik zie iets wat op Marktplaats actief is, hopelijk kan jij bevestigen dat het echt is. Of iemand anders.
Weet je zeker dat je refurbished wilt? Wat mij betreft is het dikke onzin en veel te duur voor wat je krijgt. De onderdelen zijn nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Racing_Reporter voor dit vragen kun je beter direct contact opnemen met @mar007 in plaats van een 3 jaar oud topic omhoog te halen. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.