Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchihamadara
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-10-2023
Mijn vraag

Wat is het verschil tussen deze 2?

Relevante software en hardware die ik gebruik

pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB

pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX 580 8GD5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

de PULSE is goedkoper maar heeft een 4x snellere geheugen snelheid ik vond dat een beetje raar, zie ik hier iets over het hoofd wat anders is?

Beste antwoord (via uchihamadara op 02-06-2017 08:40)

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
uchihamadara schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 01:27:
[...]

Dat is Overclockt wat ze daar laten zien de normale clock speed is hetzelfde namelijk 1,257GHz.
De turboclock van de ene ligt hoger dat is niet perse OC zoals je dit zelf doet. verder verschillen de meeste kaarten niet zo. Als je zelf gaat overclocken heb je uiteraard risico dat ze moeilijk doen met garantie als 't mis gaat. Deze is standaard al bij zware load wat hoger geclockt.

Dat is wat je dan meer betaald, mogelijk kan iemand dit beter uitleggen maar het is niet je olde OC wat ze verkopen.

Dit zie je ook als je gewoon bijde producten even vergelijkt met de vergelijk functie die tweakerts heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Gopher op 02-06-2017 07:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk eens op de site van de fabrikant, daar staat het precies. http://www.sapphiretech.c...d.asp?cataid=325&lang=eng

Verschil zit in de engine clock speed.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchihamadara
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-10-2023
Tsurany schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 01:25:
Kijk eens op de site van de fabrikant, daar staat het precies. http://www.sapphiretech.c...d.asp?cataid=325&lang=eng

Verschil zit in de engine clock speed.
Dat is Overclockt wat ze daar laten zien de normale clock speed is hetzelfde namelijk 1,257GHz.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
uchihamadara schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 01:27:
[...]

De turboclock van de ene ligt hoger dat is niet perse OC zoals je dit zelf doet. verder verschillen de meeste kaarten niet zo. Als je zelf gaat overclocken heb je uiteraard risico dat ze moeilijk doen met garantie als 't mis gaat. Deze is standaard al bij zware load wat hoger geclockt.

Dat is wat je dan meer betaald, mogelijk kan iemand dit beter uitleggen maar het is niet je olde OC wat ze verkopen.

Dit zie je ook als je gewoon bijde producten even vergelijkt met de vergelijk functie die tweakerts heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Gopher op 02-06-2017 07:34 ]