Mirroren naar een hogere resolutie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Dag allemaal,

ik heb een macbook pro uit mid 2015 waar ik Windows 8.1 op draai. Bij Color LCD staat 2880 x 1800 pixels, dus ik neem aan dat dit de max resolutie van mijn laptop is.

Ik wil graag een 4k scherm aanschaffen en mijn laptop mirroren. Is het mogel om op mijn laptop 2880 x 1800 te blijven draaien en op het 4k scherm 3840 x 2160 terwijl ik mijn laptop scherm mirror naar het externe scherm?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :) alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het zijn verschillende verhoudingen dus je krijgt geen mooi beeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Is wel raar, want als ik "Extend these displays" zou selecteren, dan kunnen ze wel beide op hun eigen resolutie en verhouding draaien. Ik snap niet waarom dat met mirroren anders is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sytrusze schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 02:43:
Ik snap niet waarom dat met mirroren anders is
Omdat mirroren niets anders is dan een exacte kopie op een ander scherm. Zodra de resolutie veranderd, veranderen posities op het scherm, icoontje etc.

Oftewel: volkomen logisch.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Dat is logisch indd, maar daar moet anno 2017 toch wel een oplossing voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-10 22:57
Dan zou je randen van een scherm moeten wegknippen/laten weg vallen. Of je trekt t scherm uit verband. Als je van een exacte kopie verwacht terwijl je niet het materiaal hebt om een exacte kopie te kunnen maken, krijg je geen exact kopie. Je kan wel verwachten dat er "anno 2017" wel een oplossing voor is, maar sommige dingen zijn nou eenmaal zo. 1+1 wordt ook niets plots 3 omdat we nu anno 2017 leven ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

sytrusze schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 05:35:
Dat is logisch indd, maar daar moet anno 2017 toch wel een oplossing voor zijn?
Aan mirroren zal nooit wat veranderen. De techniek is inderdaad een letterlijke kopie. Elke pixel die het te mirroren scherm heeft.

Je kan ook gewoon je 4k scherm als hoofdbeeldscherm gaan gebruiken of je Mac in clamshell mode draaien. Deksel dicht, lader en scherm eraan, klaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Daar hebben jullie een punt. De hoofdreden waarom ik het wil is het volgende:

Recht voor mij staat het scherm
Rechts van mij staat een keyboard voor muziek composities. Ik wil mijn laptop boven mijn keyboard hangen, zodat ik gemakkelijk op kleine aanpassingen kan maken en als ik grotere acties wil uitvoeren even omdraaien naar links en op het grote scherm verder.
Pagina: 1