MKV's lopen vast via USB op Samsung UE65KU6400 LED TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• serv-on
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo,

Ik heb van de week een nieuwe TV gekocht. Prachtige 65inch UHD smart TV, alles erop en eraan.

Via USB probeer ik films af te spelen met een 1TB harde schijf. Deze werkt prima op mijn mediaspeler maar
via de TV komt het niet verder dan wat geschok en blijft hij hangen.

4K content kijken via de usb (dus zonder extra mediaspeler) is een van de redenen geweest om de tv te kopen.

Mijn vraag is wat kan het probleem zijn? In de winkel liep een promo filmpje prima via de USB ingang, dit was uiteraard een 4K promo. Of is het algemeen bekend dat UHD of Full HD MKV's niet of nauwelijks afspelen zonder de hulp van een mediaspeler? Zeggen de fabrikanten tegen beter weten in dat de TV dit materiaal kan afspelen?

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ervaar je dit met het eerste MKV-bestand dat je hebt geprobeerd (en heb je het daar bij gelaten) of heb je diverse bestanden geprobeerd?

Het MKV-formaat is namelijk een container-formaat en daarin kunnen uiteenlopende video- en audiocodecs zitten. En het zou dus eventueel kunnen dat dit een codec is waar je tv niet goed mee uit de voeten kan.

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04-2025
Misschien heel stom om te melden maar heb je je USB op de JUISTE usb poort op je tv aangesloten. er is een speciale ingang met HARDDISK aanduiding en soms 5V aanduiding.

Mijn vermoeden is dat de hardeschijf niet genoeg power krijgt. maar het kan ook liggen aan de codec type en de Profile. check ff met mediainfo wat de specs zijn van je video en kijk in de handleiding van je tv naar de ondersteunde formaten en tot welke level profile met welke bitrate en FPS.

Het zal vast verschillen maar op de KS8000 heb ik al meerdere 4K videos probleemsloos afgespeeld. ik had alleen met 1 videobestand problemen maar de volgende keer dat ik het probeerde werkte het opeens wel. wat er toen gebeurde is dat ik de video heel langzaam te zien kreeg alsof het een diavoorstelling was. misschien had ik toen ook de verkeerde poort gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door jackzonztyl op 02-06-2017 14:30 ]

• serv-on
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik heb beide usb poorten gebruikt en verschillende MKV's, zowel UHD als Full HD blijft hangen.
Een kleine MKV heb ik ook geprobeerd van slechte kwaliteit en die speelt hij probleemloos af.
Dus schijnbaar heeft hij moeite met grote bestanden en/of hoge resoluties.

edit: Ik heb even achter de kast gekeken en er staat inderdaad een aparte HDD en 5V aansluiting. (had een foto gemaakt maar kan deze helaas niet meeposten)
Echter heb ik ze beide wel geprobeerd. Ik zal vanavond nog eens proberen maar geef het weinig kans.

edit 2: Zojuist weer geprobeerd, mijn WD 1TB in de HDD ingang. Weer vastlopers 8)7 .

[ Voor 39% gewijzigd door serv-on op 02-06-2017 21:27 ]