Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Ik heb hier een Samsung Galaxy A3 2016 met daarin een particulier abonnement van Vodafone. Dit toestel zou geschikt moeten zijn voor wifi en 4G bellen, maar helaas alleen met de VDF firmware en niet met de unbranded PHN firmware. Is het mogelijk de PHN firmware ter vervangen door de VDF firmware, en zo ja, weet iemand hoe je dat moet doen?

Ik heb zelf wel eens eerder een toestel met Odin voorzien van een nieuwe firmwareversie en dat dacht ik bij dit toestel ook even te doen. De juiste firmware heb ik gedownload via sammobile.com en vervolgens geprobeerd in te laden. Al vrij snel kwam er een error: Failed. Het toestel was niet meer bruikbaar totdat ik de PHN versie weer had ingeladen.

Eigenlijk heb ik verder nergens kunnen vinden of het überhaupt kan, en zo ja hoe. Wellicht weet iemand hier dat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45
Het kan zomaar zijn dat er bij een branded firmware een andere pit indeling is (lees verborgen partitie).
Ander punt kan zijn dat de bootloader versie van de branded firmware ouder is dan de unbranded firmware.
Dat werkt (vaak) ook niet. Had je 1 bestand wat je in odin had geplaatst?

Men is wel aan het kijken om de unbranded firmware geschikt te maken voor wifi bellen zie hier.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Inderdaad 1 bestand, bij PDA dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Probleem heeft zich vanzelf opgelost! Een paar dagen geleden is Android Nougat uitgekomen voor de unbranded A3 2016 en daarmee werkt 4G en wifi bellen op Vodafone wel opeens zonder dat er VDF firmware noodzakelijk is.