Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicher
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-03 10:05
Hallo!

Ik heb laatst een IMac G3 Gekocht voor een lage prijs. OS is 10.3. Er staan nog een aantal bestanden op en ik wil het ding graag helemaal resetten met een schone drive met natuurlijk os x 10.3 er op, mijn vraag is: hoe kan ik mijn IMac G3 helemaal resetten, ik heb ook n beetje rond zitten speuren op het internet. hier kon ik weinig vinden, veel over nieuwere versies.

Bedankt,
Wicher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Hij is niet te resetten als zodanig, je zal een CD set moeten vinden/downloaden/branden en de boel formatteren en herinstalleren. Op pre-Intel Macs moet het met het handje, geen recovery of dat soort dingen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
De iMac G3 is officieel te upgraden naar 10.4 (Tiger). Wellicht is het makkelijker om een versie van Tiger te vinden dan van 10.3 (Panther). Criterium hiervoor is dat je firewire poorten op je G3 hebt en een DVD-drive. Met een DVD van Tiger kun je een schone installatie uitvoeren.

Met de zoekopdracht "OS X Tiger ISO" in Google kon ik een pagina vinden van dosdude1 vinden waarop een versie van Tiger aanwezig is. Uiteraard is het de vraag of de beste man van Apple toestemming gekregen heeft om die software te distribueren 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door DJFliX op 01-06-2017 22:34 . Reden: Behulpzame instructies toegevoegd ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

DJFliX schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:26:
De iMac G3 is officieel te upgraden naar 10.4 (Tiger). Wellicht is het makkelijker om een versie van Tiger te vinden dan van 10.3 (Panther). Criterium hiervoor is dat je firewire poorten op je G3 hebt en een DVD-drive. Met een DVD van Tiger kun je een schone installatie uitvoeren.

Met de zoekopdracht "OS X Tiger ISO" in Google kon ik een pagina vinden van dosdude1 vinden waarop een versie van Tiger aanwezig is. Uiteraard is het de vraag of de beste man van Apple toestemming gekregen heeft om die software te distribueren 8)7
Ik ken dosdude persoonlijk toevallig haha, maar wat maakt het uit of het mag? OS X client versies hebben geen serial, dus zolang je het maar installeert op Apple hardware is het aardig legaal.

Wel een paar waarschuwingen:

1. Tiger vereist 256MB RAM maar wil eigenlijk 512+, de iMacs G3 zijn met max 128 geleverd, dus dat moet eerst worden geüpgradet.
2. De meeste iMac G3 modellen hebben geen DVD drive, dus moet je de CD editie zoeken, die is er.
3. Tiger is sowieso poeptraag op een G3, lekker OS9 en Panther dual boot doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
nelizmastr schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:21:
[...]

Ik ken dosdude persoonlijk toevallig haha, maar wat maakt het uit of het mag? OS X client versies hebben geen serial, dus zolang je het maar installeert op Apple hardware is het aardig legaal.

Wel een paar waarschuwingen:

1. Tiger vereist 256MB RAM maar wil eigenlijk 512+, de iMacs G3 zijn met max 128 geleverd, dus dat moet eerst worden geüpgradet.
2. De meeste iMac G3 modellen hebben geen DVD drive, dus moet je de CD editie zoeken, die is er.
3. Tiger is sowieso poeptraag op een G3, lekker OS9 en Panther dual boot doen :P
Als ik een direct link naar een illegaal gedistribueerde iso doe hou ik me niet aan de forumregels. Volgens mij mag iemand een Google query geven wel zolang hij generiek genoeg is :'). Of je recht hebt om het te installeren maakt geen hol uit, we weten namelijk allemaal zeker dat de beste man geen rechten heeft om auteursrechtelijk beschermde werken van Apple te distribueren ;)

Maar wat betreft de traagheid: ik denk dat je een goed punt hebt. Net als bij moderne hardware blijft het een afweging tussen meer features of meer performance. Ik neig persoonlijk meestal naar meer features ten koste van performance maar dat is voor iedereen een persoonlijke afweging.

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

DJFliX schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:27:
[...]

Als ik een direct link naar een illegaal gedistribueerde iso doe hou ik me niet aan de forumregels. Volgens mij mag iemand een Google query geven wel zolang hij generiek genoeg is :'). Of je recht hebt om het te installeren maakt geen hol uit, we weten namelijk allemaal zeker dat de beste man geen rechten heeft om auteursrechtelijk beschermde werken van Apple te distribueren ;)

Maar wat betreft de traagheid: ik denk dat je een goed punt hebt. Net als bij moderne hardware blijft het een afweging tussen meer features of meer performance. Ik neig persoonlijk meestal naar meer features ten koste van performance maar dat is voor iedereen een persoonlijke afweging.
Maar in dit geval is het alsof je Vista draait op een Pentium 3, dus dat is wel een risico. En wat het illegaal distribueren betreft, persoonlijk interesseert het me weinig. In mijn leven heb ik nog nooit ergens een licentie voor gekocht die niet was inbegrepen, dus die afweging moet iedereen zelf maken :+

Pagina: 1