3 gescheiden netwerken met gedeelde printer en opslag

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mij is gevraagt om 3 gescheiden netwerken te maken met een gedeelde printen er opslag heeft iemand een goed oplossing voor deze situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Gescheiden als in aparte vlans, subnets of lokatie? Heb je bepaalde IPv4 en/of IPv6 ranges? Routeringen er tussen of juist niet? Gateways? Vragen, zoveel vragen ...

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeBolle schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:34:
Gescheiden als in aparte vlans, subnets of lokatie? Heb je bepaalde IPv4 en/of IPv6 ranges? Routeringen er tussen of juist niet? Gateways? Vragen, zoveel vragen ...
ja zoals vlans is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Waarom vragen mensen jou om dit te verzorgen als jij dit niet eens weet ?

Je geeft ook niet aan wat je allemaal zelf al hebt gevonden of geprobeerd en je geeft buiten een generieke vraag geen echte concrete informatie waar men iets mee kan.

Het lijkt erop dat dit eerder een stage opdracht/huiswerk is of iets dergelijk en je verwacht dat men hier jou alles gaat voorkauwen ?

[ Voor 22% gewijzigd door Breezers op 01-06-2017 19:43 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:07
Klinkt echt alsof je de juiste man bent voor deze klus. Wat is je eigen oplossing dan schieten we daar wel op met verbeteringen en opties. Beetje eigen inzet mag wel :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:51
Nou, dat is dan je oplossing. Segmenteren van je netwerk en zorgen dat je daar de juiste apparatuur voor hebt. Dus een router en switches die VLANs ondersteunen en met een firewall/ACL's de toegang tussen de netwerken beperken.

Ik denk dat als je niet meer info geeft en eigen inzet toont je het hier wel mee moet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Realone schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:42:
[...]

Nou, dat is dan je oplossing. Segmenteren van je netwerk en zorgen dat je daar de juiste apparatuur voor hebt. Dus een router en switches die VLANs ondersteunen en met een firewall/ACL's de toegang tussen de netwerken beperken.

Ik denk dat als je niet meer info geeft en eigen inzet toont je het hier wel mee moet doen. ;)
top moet lukken wou gwn even oplossing wat twijfelde en gear heb ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals gezegd: vlan is je uitgangspunt.
Volgende keer graag meer moeite en inzet in je topicstart steken, zie ook : Het algemeen beleid #quickstart

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.