Snelheid valt weg na korte tijd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste kenners,

Een tijdje geleden vond ik op zolder een oude platenspeler, welke blijkbaar nog nooit gebruikt was (Technics SL-BD22). Aangezien deze een analoog signaal had, moest ik een versterker plus audio converter aanschaffen. Het werkt, alleen is de snelheid het probleem.

Na ongeveer 20 seconden spelen zakt de snelheid flink. Ik heb een nieuwe belt-drive erop laten zetten, dus dit zou het probleem niet moeten zijn. De snelheid keert pas terug als hij weer een tijdje uit heeft gestaan. Wellicht een probleem met de motor? Ik ben nog van plan naar een elektronica zaak te gaan, maar het hier voorleggen leek me ook geen slecht idee.

Ik vind het erg jammer, zou het top vinden om bij thuiskomen een fijn plaatje erop te leggen! :)

Misschien kan hier iemand mij helpen.

Groet,

Joep

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Zou goed een probleem kunnen zijn met de borstels van de motor die zijn versleten. Je zou het verloop van de spanning en stroom van de motor kunnen meten met een multimeter als je een beetje handig bent.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:20

Xanax959

relax...

Er kan ook iets mis gaan in de snelheids regeling van de motor, onderdeel dat minder gaat presteren bij warm worden. (condensator? spannings regelaar?)

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:48
Aangezien het een DC motor betreft, zal het in de electronica zitten. Elco's zijn een goede verdachte, maar check ook of je instelpotmeters ziet. Anders is het losmaken en weer vastzetten van stekkers en solderingen iets dat altijd iets op kan lossen.