Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:54
In de huidige setup die ik gebruik hangt de HTPC met een Pulse-Eight CEC-adapter aan de TV via HDMI output 1 en de beamer op HDMI output 2, (nu nog) zonder CEC adapter. Door in kodi de juiste video-output te selecteren kan ik zodoende met de remote van de TV de HTPC bedienen, ook al wordt het beeld op de beamer weergegeven (het scherm van de beamer zakt voor de TV en stopt vlak boven de IR-receiver van de TV). Ook kan ik audio netjes via HDMI output 1 laten gaan en aan de hand van een audio extractor weer naar de receiver brengen. Dat werkt allemaal redelijk naar wens, behalve dan dat je Kodi dient te herstarten als de beamer uit stond bij het opstarten van Kodi. Klein irritatiepuntje, maar kan ik mee leven.

Nu irriteert het me nogal dat het niet mogelijk is om de beamer met 1 handeling uit te zetten. De beamer beschikt over CEC en is daarmee de meest logische methode om deze schakeling te realiseren.
Kodi moet ik dan wel duidelijk zien te maken welke van de 2 CEC-adapters er gebruikt moet gaan worden. De andere CEC-adapter kan ik dan via scripting gebruiken om de beamer aan/uit te zetten, en dat script kan dan weer via de keymap editor worden gestart.

Mijn vraag
Is het mogelijk meerdere CEC-adapters te gebruiken met Kodi, of te definiëren welke CEC-adapter er wordt aangesproken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Pulse-Eight CEC-adapter
- Windows 10
- Kodi 17.3
- Python 2.7
- LibCEC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kodi kent de optie "Physical Address", maar dit lijkt het ID te zijn waarmee de machine zich presenteert op het CEC-protocol. Ik kom nergens tegen welke COM-port er gebruikt wordt, of hoe ik deze kan definiëren. De documentatie over de CEC-implementatie is uiterst beperkt en meldt over dergelijke instellingen niets.

iRacing Profiel