Toon posts:

A-merken PC's in bedrijven/op scholen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al jaren erger ik me de ziekte aan bedrijven en scholen die, verplicht of vrijwillig, een contract sluiten met een fabrikant van A-merk PC's.

Ik denk dat clone-PC's net zo goed zouden voldoen, als er tenminste in een bedrijf/op een school een of meerdere mensen rondlopen die verstand hebben van hardware.

Kan iemand mij daarom EEN goede reden noemen, afgezien van eventuele service contracten (waar je dus niet zoveel aan hebt naar mijn mening, als je iemand hebt rondlopen die het allemaal kan), waarom bedrijven/scholen vaak voor A-merk kiezen?

Groeten Jorg

P.S. Ik hoop dat dit het goede forum hiervoor is.

Verwijderd

garantie? ennuh toch ook service grote bedrijven hebben vaak alles op vooraad en hebben meer ervaring....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Service met name,
en betrouwbaarheid..

no-offense, maar er zijn goeie en slechte klonen.

Een Compraq of IBM bv werkt altijd, die hardware werkt gewoon goed samen. Uitbreiden doe je toch niet daarmee.

Een kloon KAN ook prima werken, maar er zijn ook goedkope configs, met no-name troep erin, en dat maakt wel ff een verschil uit in betrouwbaarheid.

Daarnaast willen veel bedrijven identieke systemen hebben, ivm beheer. (lekker makkelijk ghosten enz)

Bij klonen wil dat nog wel eens lastig worden.. PCI kaart net in ander slot, of wat dan ook.

Verwijderd

Precies!! Garantie en service zijn toch belangrijke zaken voor het bedrijsleven en zelfs op school! IBM bijvoorbeeld geeft korting op pc's voor scholen... geloof 10% en als er een onderdeel kapot gaat al is het na 5 jaar hebben ze het nog op voorraad voor je! Meestal zijn A-merk pc's ook stabieler wat heel erg belangrijk is in het bedrijfsleven! Ik moet zeggen dat als je zo'n A-merk en met name Compaq pc wil uitbreiden of upgraden dat het gewoon om te :r is!

Verwijderd

Ik denk dat het om image gaat.
Ambtenaren he.

Ze hebben liever een compaq of hp dan een trust.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik denk het verkeerde forum, maarja

Ik zie toch steeds vaker bedrijven & Scholen kiezen voor samengestelde pc's ipv de kant en klaar pc's hoor.
Als je bij een GOEDE hardware leverancier de spullen gaat halen, kun je namelijk de zelfde service & (betere) kwaliteit verwachten. Ook denk ik niet dat een klein schooltje gelijk een vervangende pc van compaq/dell/hp/enz krijgt wanneer er 1 kapot is (dit is ook niet bij andere leveranciers). Dus ook op dat gebied hebben ze geen voorsprong.

Edit : Typo

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:51
Bij mij op de comp gaat het best vaak fout en draait het allmaal niet super stabiel (ligt vast aan mij hoor), en bij ons op school hebben ze geen merk pc's en daar gaat het ook vaak verkeerd. Ik kan me dus goed voorstellen dat een school merk pc's wil hebben die vaak toch wat stabieler geconfigureerd zijn en beter ondersteund worden. Dat kan toch een dure systeembeheerder schelen.

Verwijderd

Je kunt met een kloon je pc zo configureren laten zoals je het zelf hebben wilt . Dus met merkspul erin.

Je hebt ook pc winkels met een goede service.
Die alles tegen een zeer scherpe prijs leveren.

De meeste problemen zijn de schuld van Bill

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:55
nou, bij ons op school hadden ze gewoon Paradigit, nou ik weet niet of je dat een kloon of een A merk moet noemen... :) ... maar een echt A merk is het volgends mij niet. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Bij merk pc's nieuw OS, BIOS of driver --> 1 ServicePack downloaden en alles is up-2-date. Bij een kloon moet je van ieder onderdeel de patch of driver bij elkaar schrapen.

Merk pc's stemmen de componenten ook goed op elkaar af. Je kan wel een kloon bouwen met alleen maar A-merken, maar het moet ook nog samenwerken.

Zakelijk wil ik alleen maar A-merken. Zo'n kloonen bouwer op de hoek vertrouw ik niet meer, vaak verschillende soorten hardware dus gezeik met image, BIOS update, drivers etc. A-merken testen de configuraties uitvoerig, een klonen bouwer schroeft er vaak maar wat in.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Nix image of soms service.. tis gewoon makkelijk.. wat nou deal sluiten met bedrijf voor X aantal duronnetjes en celeronnetjes.. neej hoor, mooi 500 workstation standaard 17" 28 teken pc's met volgende eisen, server parkje sus, admin pc'tje zo..

met clone dingen meot je veel meer nadenken, databases met images bijhouden en drivers enzo.. compaq heeft mooie recovery cd.. eitje.. en werken ook lang en soms ook nog wel es goed...

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 17:46
Op vrijdag 06 juli 2001 00:32 schreef nl-firebug het volgende:
Al jaren erger ik me de ziekte aan bedrijven en scholen die, verplicht of vrijwillig, een contract sluiten met een fabrikant van A-merk PC's.
met een merk pc heb je gewoon veel minder problemen mee iedereen moet er daar mee overweg kunnen...
gewoon service en support is veel beter

en een bedrijf kijkt meestal niet zoveel naar de prijs als de consument betrouwbaarheid en service is veel belangrijker heb zelf ook een hp e-pc ding is hardstikke stabiel en snel ook nog een x worden speciale boot cd's enz meegeleverd cd-rom erin stoppen en windows wordt geinstalleerd kind kan de was doen zonder enige problemen geen moeilijke vragen wat je moet doen enz...

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 12:15
A-merken hebben de verplichting onderdelen gedurende een aantal jaren op voorraad te houden. Dus gaat je Compaq over 6 jaar stuk, dan is'ie te reparern. Klonen meestal niet.

Gisteren heb ik toevoellig een Kloon server en een Compaq server gezien, ook van binnen. De Compaq zit er gewoon wat slimmer uit. Werkelijk alles is gedaan om de temperatuur in de hand te houden. De Kloon was 'gewoon' Daarnaast was de Compaq server volledig SCSI.

Mijn ervaring is met klonen op scholen (ben ICT-er op een school) is de slechte service. Het winkeltje op de hoek waar wij eerst alles kochten, deed erg zijn best. De service was echt top. Toen was 'ie failliet...... Zal je met Compaq niet gebeuren.

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 17:46
hoor net op 538 dat er compaq pc's ook geleasd kunnen worden dat zou ook een reden kunnen zijn :)

en die compaq server zijn echt inderdaad slim inelkaar te zetten netzoals de ipaq (niet die pda)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op mijn vorige werk hebben ze eerst Vobis (dan noem je ook wat...) kloontjes gehad. Daarmee hadden ze zoveel ellende, dat ze na een paar maanden de hele zooi hebben vervangen door Compaq. Ik kwam daar pas aan het werk toen ze de Compaq's al hadden, en ik kan alleen maar zeggen, dat ondanks het OS (Win98) de boel retestabiel was daar.
Als en aan zo'n Compaq iets stuk is, dan komt de monteur langs. Als je Vobis-bende stuk is ga je in de rij bij de Technische Balie, dan kan je je LOL wel op, dat weet iedereen!

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Total cost ownership.
Zie je tenminste altijd staan bij advertenties van a-merken (dell, compaq etc).

Betrouwbaarheid staat ten alle tijde voorop, naast garantie, service (binnen hoeveel uur staan ze op de stoep?) etc.
En uiteraard een duidelijk beeld willen hebben van je kosten (nu en in de toekomst). Bij merk pc's werkt dat wat makkelijker dan bij "klonen".

• the_rv
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05-2020

the_rv

The Hell Is Back And Burning !

Op vrijdag 06 juli 2001 00:37 schreef Tubbietje het volgende:
Precies!! Garantie en service zijn toch belangrijke zaken voor het bedrijsleven en zelfs op school! IBM bijvoorbeeld geeft korting op pc's voor scholen... geloof 10% en als er een onderdeel kapot gaat al is het na 5 jaar hebben ze het nog op voorraad voor je! Meestal zijn A-merk pc's ook stabieler wat heel erg belangrijk is in het bedrijfsleven! Ik moet zeggen dat als je zo'n A-merk en met name Compaq pc wil uitbreiden of upgraden dat het gewoon om te :r is!
Nou bij Brancard Hell (packard bell) lukt het anders ook niet al te goed :(

Intel Pentium III 450mhz, 128mb-ram, 46gb hd 7200rpm, nRiva TNT 2 32mb + TV-Out, Sony Dvd-Rom 5x24x, Lite-On 16x10x40, 17' Beeldscherm, HP Scanjet 5300c, HP Deskjet 843c, Philips Webcam ToUCam Pro (64fps)

Pagina: 1