Kan een geactiveerde iPhone nog worden geruild?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb pas geleden een nieuwe iPhone gekocht bij een bekende electronicawinkel. Ik heb de telefoon in gebruik genomen en geactiveerd via mijn Apple ID.

Terwijl ik de telefoon aan het uittesten was en een paar apps had geïnstalleerd, kwam ik erachter dat de apps van Apple veel meer ruimte innemen dan de apps die ik op mijn vroegere Android telefoon had geïnstalleerd. Daarnaast ontdekte ik dat ik voor een tientje extra dezelfde telefoon met twee keer zoveel GB had kunnen krijgen bij dezelfde winkel. Ondanks ik tevreden ben met mijn aankoop baal ik ervan dat ik een telefoon met te weinig geheugen heb gekocht. Ik heb de factuur nog en de ruiltermijn is nog niet verstreken.

Vraag 1: Kan/mag je een geactiveerde iPhone zonder defect ruilen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Vraag 2: Hoe breng je de iPhone softwarematig weer in zijn oorspronkelijke staat? Ik dacht aan het volgende: iPhone loskoppelen van mijn Apple ID, iCloud en emailadres en volledig resetten. Zijn er verder nog dingen die ik zou moeten resetten of uitschakelen?

Ik heb al contact gehad met de klantenservice, zij zeiden me terug naar het filiaal te gaan waar ik de iPhone heb gekocht, dat ben ik ook van plan, maar dan wel met de iPhone netjes gereset en keurig in het oorspronkelijke doosje verpakt. Ik wilde eerst hier eens peilen wat de ervaringen van anderen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:41
De winkel is nergens tot verplicht als je hem fysiek in de winkel hebt gekocht. Je bent afhankelijk van hun goodwill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic maken en dan niet vermelden welke winkel het is... Zucht. Hoe kunnen wij je dan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Niet online
Mediamarkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
zoekertje schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:39:
Vraag 2: Hoe breng je de iPhone softwarematig weer in zijn oorspronkelijke staat? Ik dacht aan het volgende: iPhone loskoppelen van mijn Apple ID, iCloud en emailadres en volledig resetten. Zijn er verder nog dingen die ik zou moeten resetten of uitschakelen?
Het toestel kan je uitloggen via instellingen en daarna een reset geven, dan is het toestel weer zoals het uit de doos kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13
Ik heb ook ooit eens geprobeerd iets terug te brengen bij de Mediamarkt en daar was het heel moeilijk. Aangezien het een franchise is hebben ze verschillende regels voor terug brengen. In mijn geval boden ze voor een apparaat van 350 euro nog 175 euro. Daarbij vertelden ze wel dat een andere vestiging misschien meer geeft. Ik heb hard gelachen en sindsdien nooit meer wat bij de Mediamarkt gehaald. In jouw geval is het dus proberen, wie weet leveren ze bij jou wel service.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
Dat gaat om het online aankopen van producten. Als OP het in de winkel heeft aangekocht is dit helaas niet van toepassing. Zoals Mount al eerder aangeeft is OP afhankelijk van de goodwill van de verkopende winkel.

[ Voor 12% gewijzigd door usgaap op 01-06-2017 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47
Dit zijn de voorwaarden voor als je online bij de mediamarkt besteld hebt.

In de winkel kun je ook artikelen terugbrengen, maar dan volgens andere voorwaarden:
https://klantenservice.me...answers/detail/a_id/7258/
Een product gekocht in een Nederlandse MediaMarkt vestiging kan bij elke Nederlandse MediaMarkt vestiging geretourneerd worden. Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product moet ongebruikt, ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt..

Indien je het product wenst te retourneren, vragen wij jou om langs te komen in de winkel. Neem het product in de originele staat en verpakking samen met het aankoopbewijs mee.

Uitgesloten van retour en omruiling:
- Prepaid- en software pakketten.
- Licentiegebonden producten.
- Navigatieapparatuur.
- Desktopcomputers, notebooks, tablets, smartphones en overige datadragende producten.
- Satelliettunerpakketen en smartcards.
- Hygiënische producten (bijvoorbeeld scheerapparaten, hoofdtelefoons).
- Op maat gemaakte producten en/of aanpassingen aan producten in opdracht van de klant.
Dus nee, je mag je smartphone niet zomaar terugbrengen.

Maar er staat ook:
Een MediaMarkt vestiging kan uit coulanceoverwegingen besluiten een product alsnog retour te nemen, wanneer het niet aan de retourvoorwaarden voldoet. MediaMarkt kan het product retour nemen waarbij een bepaald percentage in mindering wordt gebracht van het aankoopbedrag of tegen uitgifte van een giftcard.
Dus ja, dat advies aan de telefoon was het enige juiste denk ik... Vraag het bij de winkel! Aangezien de meeste vestigingen franchisers zijn kan het antwoord zelfs per vestiging verschillen, daarom zul je via de telefonische klantenservice wel geen uitsluitsel gekregen hebben.

Als je direct een duurder toestel meeneemt, heb je waarschijnlijk meer kans op goodwill dan wanneer je aan de balie staat "ik hoef 'm niet meer".

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 01-06-2017 18:16 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 17:44
Ik denk dat als je netjes aangeeft hem te willen ruilen tegen hetzelfde toestel met meer opslagruimte tegen bijbetaling je wel een goede kans maakt.

Succes!

En laat even weten hoe het is gegaan!

[ Voor 11% gewijzigd door Aksnes op 01-06-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
Gewoon eventjes naar binnen lopen, je probleem voorleggen en vragen. Als je dat dezelfde dag doet is de kans wel groot dat ze het accepteren, althans mijn ervaring met de service van MM is redelijk op dat gebied.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

zoekertje schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:39:
Zie Wat u moet doen voordat u uw iPhone, iPad of iPod touch verkoopt of weggeeft voor alle benodigde stappen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Niet online
Ik zal het proberen bij de Mediamarkt, maar ik wil de iPhone eerst zo goed mogelijk resetten.

Mocht ik mijn iPhone niet kunnen ruilen, is het mogelijk om apps uit de Appstore eventueel op een externe SD kaart te installeren en werkt dat ook? (Er zijn SD kaartadapters voor iPhones en iPads verkrijgbaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zoek mijn iPhone uitzetten en alles wissen. Instellingen>algemeen, helemaal onderaan stel opnieuw in > wis alle inhoud en instellingen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Misschien compleet overbodig, maar je kunt de meeste apps verwijderen die je niet gebruikt. Daarnaast zou ik zeggen: neem je verlies, leer er van en kijk voordat je iets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vergeet inderdaad absoluut niet Zoek m'n iPhone uit te zetten.
Media Markt zal, als je binnen 7 tot max. 14 dagen terugkomt, denk ik niet al te moeilijk doen als je hem toch wil ruilen voor eentje met meer opslag. (Doch is dit het voordeel van online kopen... :P)
Bij de Apple Store zelf doen ze er ook niet moeilijk over als je daar hebt gekocht, zou raar zijn als MM dan wel gaat zeiken.

En nee, apps kunnen niet op een SD kaartje gezet worden ofzo; je moet het echt doen met het interne geheugen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geïnstalleerde Apps staan in je iCloud, en bij volgend toestel weer ter beschikking

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Niet online
Bedankt iedereen voor de antwoorden, ik merk vanzelf wel of het lukt :)

[ Voor 13% gewijzigd door zoekertje op 02-06-2017 14:55 ]

Pagina: 1