Toon posts:

Video on Demand - T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit het goede forum is.

Wij hebben in huis een T-Mobile thuis abonnement. Met 4 TV-boxen. Opeens worden er de laatste tijd films via het Video on Demand kanaal bekeken, en moet er dus veel meer betaald gaan worden.
Bij ons in huis is niet bekend wie dat heeft gedaan. Zijn er mogelijkheden om wel uit te zoeken welke box deze films heeft besteld?
T-Mobile zegt dat het niet kan. (Of hebben ze geen zin dat uit te zoeken?)

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-06-2017 14:31)

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:14
Tuurlijk is dit technisch mogelijk. De vraag is alleen of dit ook opgeslagen wordt. Dus met de order, klantnummer en serienummer box. Is niet perse nodig namelijk, maar je kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat dat ook gewoon opgeslagen wordt.

Tweede probleem is dat ze dit schijnbaar, al zouden ze dit opslaan, als klantenservicemedewerker het niet in kunnen zien. Ook al zou de data opgeslagen worden, je gaat geen databaseadministrator te spreken krijgen die dat even voor je opzoekt.

Advies: Neem je verlies 1x, en neem een andere provider. Bijvoorbeeld Ziggo, en dan iedereen dtv met de kabel zonder box. Kunnen ze in het vervolg ook niks meer bestellen :). Je kan er overigens ook een pincode op zetten die niemand kent.

Misschien kan dat bij tmobile ook wel bedenk ik me net.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 18:20
Je kunt de voor huur benodigde pincode laten wijzigen als abo houder, denk dat je dan in ieder geval een oplossing hebt om nieuwe huur te voorkomen.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Niet om meteen om de beschuldigende stoel te gaan zitten. Maar heb je huisgenoten / kinderen die gebruik maken van de boxen? Hebben die (al dan niet perrongelijk) niet gewoon een aantal films gekeken?

Technisch kan ik namelijk niks verzinnen. Via de app is het namelijk niet mogelijk om films te bestellen, dus het moet wel via een box zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn met 6 mensen, die elk een kamer huren van een huisbaas. Deze kwam er achter dat iemand films heeft gehuurd. Nu moeten wij allemaal gaan betalen voor deze films, omdat T-Mobile zegt dat het voor hen onmogelijk is om na te gaan welke van de 4 boxen die films hebben besteld/gehuurd.
Ik zou denken dat het eenvoudig zou zijn voor t-mobile om te zien vanaf welke box (dmv serienummer en/of mac-adres) deze films gehuurd zijn.
Ik verdenk T-Mobile ervan dat ze daar geen tijd/energie in willen steken. Dus mijn vraag is, of het technisch mogelijk zou moeten zijn dat T-Mobile zou moeten kunnen zien vanaf welke box de films gehuurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:11
T-Mobile heeft deze maand een actie waarmee je 1 maand gratis video on demand krijgt. Log eens in bij My T-Mobile en check jouw abonnement. Staat daar iets bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
Natuurlijk is het technisch mogelijk alleen het is helemaal niet de bedoeling om onderscheid te gaan maken tussen kamers op 1 adres. Liander/Stedin gaat zich toch ook niet druk maken welke kamer hoeveel energie heeft verbruikt, het is gewoon 1 adres 1 lijn 1 account 1 factuur. Wie op dat adres wat verbruikt is voor de leverancier totaal niet interessant. Als elke kamer wel een eigen adres heeft in de GBA zou ik sowieso geen trammelant maken want dan zou je eigenlijk voor elke kamer een eigen abonnement en lijn moeten afsluiten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een kort door de bocht antwoord zeg. Als jij huiseigenaar zou zijn en jij zou de kamers van die woning verhuren aan 4 huurders, en 1 van de huurders maakt excessief gebruik van de daarbij behorende voorzieningen, bijvoorbeeld iedere maand voor 120 euro aan films huurt, dan willen de andere huurders daar terecht niet voor betalen.
Dus, mijn vraag zou T-Mobile (technisch) kunnen weten welke van de 4 boxen die films afneemt, is volgens mij een heel normale en terechte vraag.
Oh ja, probeer maar eens op 1 huisadres 4 verschillende providers te realiseren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
Tuurlijk is dit technisch mogelijk. De vraag is alleen of dit ook opgeslagen wordt. Dus met de order, klantnummer en serienummer box. Is niet perse nodig namelijk, maar je kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat dat ook gewoon opgeslagen wordt.

Tweede probleem is dat ze dit schijnbaar, al zouden ze dit opslaan, als klantenservicemedewerker het niet in kunnen zien. Ook al zou de data opgeslagen worden, je gaat geen databaseadministrator te spreken krijgen die dat even voor je opzoekt.

Advies: Neem je verlies 1x, en neem een andere provider. Bijvoorbeeld Ziggo, en dan iedereen dtv met de kabel zonder box. Kunnen ze in het vervolg ook niks meer bestellen :). Je kan er overigens ook een pincode op zetten die niemand kent.

Misschien kan dat bij tmobile ook wel bedenk ik me net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:12:
Wat een kort door de bocht antwoord zeg. Als jij huiseigenaar zou zijn en jij zou de kamers van die woning verhuren aan 4 huurders, en 1 van de huurders maakt excessief gebruik van de daarbij behorende voorzieningen, bijvoorbeeld iedere maand voor 120 euro aan films huurt, dan willen de andere huurders daar terecht niet voor betalen.
Ik begrijp dat het heel vervelend is dat je nu voor de fout moet betalen voor iemand anders maar begrijp ook dat de dienst die geleverd wordt aan jouw huisbaas (neem aan dat het abonnement op zijn naam staat) niet echt bedoeld is om aan derden te leveren, daarom mis je gewoon bepaalde ''beveiliging''. Ik zeg dan ook niet dan jij fout zit, ik probeer alleen inzicht te bieden waarom je deze gegevens niet los krijgt. Je huisbaas heeft bijvoorbeeld dit getekend:
19.2
Als een derde of derden toch gebruikmaken van de door T-Mobile Thuis aan jou geleverde dienst(en), zijn alle daarmee verband houdende kosten voor jouw rekening. Dit geldt ook als de derde zonder jouw toestemming van deze dienst(en) gebruikmaakt
10.6
T-Mobile Thuis kan de kosten van onderzoek naar jouw bezwaren bij jou in rekening brengen als jij herhaaldelijk ten onrechte bezwaar hebt gemaakt tegen in rekening gebrachte en/of afgeschreven bedragen.
Stel je stelt een PINcode in dan heb je het films huren probleem ondervangen. Hypothetisch: Maar deze persoon in huis kan nu geen films meer huren dus besluit ze via popcorntime oid te gaan bekijken. Dan krijgt de huisbaas een forse schikking aan zijn broek. Moeten jullie deze dan ook gaan betalen met zijn allen? Ik heb zelf ook kamers opgeleverd, deze krijgen dan elk een groene kabel vanaf de straat. Dus geen verschillende providers. Dit is natuurlijk een stuk duurder dan hoe je het nu hebt geregeld alleen de huidige methode gaat wel fout als huurders hun verantwoordelijkheid niet nemen.
TereZz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:19:Misschien kan dat bij tmobile ook wel bedenk ik me net.
Helaas is alles IP nu, dus met een mediabox televisie kijken de enige mogelijkheid.

[ Voor 14% gewijzigd door Jim423 op 05-06-2017 15:34 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik allemaal best. Alleen kan het er bij mij niet in dat T-Mobile niet zou kunnen zien vanaf welke box er films worden gehuurd.
Als de huisbaas door 1 person welke bijvoorbeeld popcorn-time gebruikt, geconfronteerd gaat worden met een boete van duizenden euro's, hij dan niet uit zal zoeken welke gebruiker(s) dat hebben gedaan, en dat dan zal willen terugvorderen?
Ik vraag me dus gewoon af, zou T-Mobile dat kunnen achterhalen? Volgens mij wel namelijk, maar hebben ze daar gewoon geen zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:45:
Dat snap ik allemaal best. Alleen kan het er bij mij niet in dat T-Mobile niet zou kunnen zien vanaf welke box er films worden gehuurd.
Als de huisbaas door 1 person welke bijvoorbeeld popcorn-time gebruikt, geconfronteerd gaat worden met een boete van duizenden euro's, hij dan niet uit zal zoeken welke gebruiker(s) dat hebben gedaan, en dat dan zal willen terugvorderen?
Ik vraag me dus gewoon af, zou T-Mobile dat kunnen achterhalen? Volgens mij wel namelijk, maar hebben ze daar gewoon geen zin in.
Of ze dit kunnen, vast wel. Of ze dit doen, geen idee. Het heeft in principe geen meerwaarde om het wel te kunnen. Laat de eigenaar even bij de "order history" of "receipts" kijken...misschien staat het er in enige vorm al bij.

Dat ze al weten welk huishouden welke film huurt/kijkt is al voldoende toch, ze hoeven van mij niet te weten welke box (dus praktisch welke persoon) dit was.

Maar goed, het hele "kan T-mobile dit niet achterhalen" verhaal begint natuurlijk bij het feit dat je "huisgenoten" zo zelfingenomen zijn om niet even eerlijk te zeggen dat ze wat films hebben gekeken via Video on Demand, toch? Dit gebeurt niet zomaar zonder actie. Dit kan per ongeluk zijn geweest of iemand vond een manier om dit uit te buiten (want ja...ze weten toch niet dat ik t was), who knows...
Pagina: 1