Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclu
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-04-2023
Hallo,

Ik vraag me af of ik mijn huidige powerbank voor mijn laptop kan gebruiken, want indien dat kan, koop ik een converter kabeltje.

Ik heb een Asus Transformer Book T302CA-FL014R (Asus site Transformer Book T302CA specs). Deze laadt op via USB C en op de asus site staat het volgende over de accu en oplader:

Accu
2 Cells 38 Whrs Polymer Battery
Voedingsadapter
Output :
20 V DC, 2.25 A, 45 W
Plug Type :USB TYPE C

Op de oplader die ik erbij kreeg (link) staat het volgende:
Output:
5V == 2A; 12V == 2a
20V == 2.25A

Mijn huidige powerbank, Xiaomi 20000mAh is als volgt:
Output:
DC 5.1V/2A MAX 3.6A
12700mAh 5.1V

Zou ik mijn laptop/hybrid dus met mijn powerbank kunnen opladen? Als dat kan, hoeveel keer?
Gaat dat als volgt?
38 Wh / 5V = 7.6 Ah
Is dan dus 12.7 / 7.6 = 1.67x (theoretisch)

Hopelijk is het zo duidelijk genoeg, het gaat er uiteindelijk om of ik een USB A naar USB C koop zodat ik mijn powerbank kan aansluiten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou kunnen, als je van die 5V naar 20V kan gaan. En dat gaat niet zo heel makkelijk. Dus nee, met simpel een USB A naar USB C kabel ga je er niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:58

LankHoar

Langharig tuig

Toch even een bump in dit topic. Hoe kan ik in de PW het makkelijkst zoeken naar een powerbank die zowel smartphones als laptops kan opladen? Ik snap het verschil eigenlijk niet echt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LankHoar schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:42:
Toch even een bump in dit topic. Hoe kan ik in de PW het makkelijkst zoeken naar een powerbank die zowel smartphones als laptops kan opladen? Ik snap het verschil eigenlijk niet echt.
Je zult een powerbank moeten hebben die 19 of 20V uitspuugt. Je telefoon heeft max 5 nodig.

Ik kan ze in de PW zo niet vinden, maar kan me voorstellen dat ze daar ook niet zomaar tussenstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

TERW_DAN schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:47:
[...]

Je zult een powerbank moeten hebben die 19 of 20V uitspuugt. Je telefoon heeft max 5 nodig.

Ik kan ze in de PW zo niet vinden, maar kan me voorstellen dat ze daar ook niet zomaar tussenstaan.
Dus omgekeerd is niet erg; mijn smartphone mag gewoon opgeladen worden aan een powerbank die 20V levert? Niet dat ik straks met een gesmolten Galaxy S6 zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LankHoar schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:49:
[...]

Dus omgekeerd is niet erg; mijn smartphone mag gewoon opgeladen worden aan een powerbank die 20V levert? Niet dat ik straks met een gesmolten Galaxy S6 zit :+
Als het spul zich netjes aan de spec houdt, dan zal die powerbank maar 5V leveren bij zo'n apparaat.
Als er daadwerkelijk 20V naar je telefoon gaat frituur je 'm wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

TERW_DAN schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:52:
[...]

Als het spul zich netjes aan de spec houdt, dan zal die powerbank maar 5V leveren bij zo'n apparaat.
Als er daadwerkelijk 20V naar je telefoon gaat frituur je 'm wel degelijk.
Oke dan ga ik eens zoeken. Bedankt voor de vlotte hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49
Ik wist niet dat er powerbanks voor laptops bestonden. Binnen 1 minuut googlen er een gevonden:
https://www.amazon.com/MA...tebook-Most/dp/B00YP823NA

EDIT
Hou er rekening mee dat hoog vermogen powerbanks NIET mee mogen in een vliegtuig, volgens deze site: http://www.techradar.com/...s-and-power-banks-in-2017

[ Voor 36% gewijzigd door Meubelmaker op 12-09-2017 20:19 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Pagina: 1