Laptop voor school/prive - max €500,-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Goedendag,

Mijn vrouw gaat een studie volgen vanaf augustus/september en hiervoor hebben wij een (nieuwe) laptop nodig. Momenteel gebruiken we mijn laptop van de zaak om thuis maar die kan (uiteraard) niet mee naar school als ik aan het werk ben.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor tekstverwerken/browsen/youtube bekijken en sporadisch een spelletje (voornamelijk via Facebook)

Wat is je budget?
Eigenlijk, gezien het gebruik, zo min mogelijk. Voor het verhaal hebben we het budget op €500,- gezet, met uiteraard de mogelijkheid als het echt veel in prestaties scheelt er iets boven te gaan zitten

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gezien mijn vrouw naar school gaat zal de laptop 1x per week mee gaan. Dan moet hij het wel een x-aantal uren vol kunnen houden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf heb ik niet echt een idee wat momenteel goede merken zijn. Uit de BBG van 2016, de laatste, wordt PEAQ aangeraden, echter binnen het budget vallen er weinig.
Acer heeft, net als menig een niet mijn voorkeur
- Graag toch wel een laptop met een SSD, voor de snelheidsbeleving.
- Grafische kaart, gezien het budget, zal wel een intel worden.
- Beeldscherm van 15,6" is meer dan zat
- Numeriek toetsenbord is een pré maar geen must

In de pricewatch genoeg kunnen vinden wat binnen het budget past als mede onze eisen, echter heb ik geen verstand van welke merken het op dit moment goed doen.

Alvast ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarnoootje schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:06:
Goedendag,

Mijn vrouw gaat een studie volgen vanaf augustus/september en hiervoor hebben wij een (nieuwe) laptop nodig. Momenteel gebruiken we mijn laptop van de zaak om thuis maar die kan (uiteraard) niet mee naar school als ik aan het werk ben.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor tekstverwerken/browsen/youtube bekijken en sporadisch een spelletje (voornamelijk via Facebook)

Wat is je budget?
Eigenlijk, gezien het gebruik, zo min mogelijk. Voor het verhaal hebben we het budget op €500,- gezet, met uiteraard de mogelijkheid als het echt veel in prestaties scheelt er iets boven te gaan zitten

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gezien mijn vrouw naar school gaat zal de laptop 1x per week mee gaan. Dan moet hij het wel een x-aantal uren vol kunnen houden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf heb ik niet echt een idee wat momenteel goede merken zijn. Uit de BBG van 2016, de laatste, wordt PEAQ aangeraden, echter binnen het budget vallen er weinig.
Acer heeft, net als menig een niet mijn voorkeur
- Graag toch wel een laptop met een SSD, voor de snelheidsbeleving.
- Grafische kaart, gezien het budget, zal wel een intel worden.
- Beeldscherm van 15,6" is meer dan zat
- Numeriek toetsenbord is een pré maar geen must

In de pricewatch genoeg kunnen vinden wat binnen het budget past als mede onze eisen, echter heb ik geen verstand van welke merken het op dit moment goed doen.

Alvast ontzettend bedankt!
Het beste wat ik binnen jouw budget kan vinden is deze:

pricewatch: Asus VivoBook R540YA-DM181T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Hmm... sla je exacte eisen / wensen er even heel goed op na, maar misschien een Chromebook? Voor het gemak even schermgrootte op 15" gezet maar als je m kleiner zet krijg je meer hits.

Battery life weet ik daar helaas niks van, wel dat het gewoon geschikt is voor Facebook / Tekstverwerken / Facebookspelletjes / YouTube. +lekker makkelijk voor casual gebruik en tegenwoordig hebben sommige Chromebooks ook toegang tot de Android Play Store (zoals ik zei, controleer alles even goed met wat je nodig hebt, ik haal alleen even een alternatieve optie aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 21:58

AdB

Als je avontuurlijk wilt doen, kijk eens hier.
productreview: Chuwi Lapbook 14.1 review door Luca
Weinig opslag, maar dan ben je wel voor 280 euro klaar (met evt belasting) en meer dan 6 uur batterij.

Ik zou in ieder geval een SSD nemen en liefst een zo goed mogelijke processor, een n3060 zou ik niet aanraden. Scherm hangt van je gebruik af.
Een redelijke laptop voor een relatief lage prijs is
productreview: Asus A540YA-DM329T review door AdB

de tip van tusa hierboven is wel een klap beter qua specificaties, je moet zelf afwegen wat je wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door AdB op 04-06-2017 21:32 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:20

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Chromebook lijkt mij hier ook een voordelige oplossing. Misschien naar kijken zoals al eerder is gesuggereerd :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Thnx iedereen!

Gezien het voor mijn vrouw is, valt een chromebook af. Het moet gewoon het bekende windows10 zijn anders gaat het niet goed komen.

De andere opties heb ik in overweging, zeker de Asus vind ik een mooie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Wat ook misschien een optie is, is een tweedehands zakelijke laptop, bijvoorbeeld Dell Latitude, HP Elitebook, Lenovo Thinkpad etc. Deze staan met bosjes in V&A en zijn stukken duurzamer dan de plastic-fantastic laptopjes die je voor 500 euro nieuw kan kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door TheByteBoy op 07-06-2017 13:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 17:57
Ik zou voor dat budget zeker naar een tweedehands kijken.

Voor dat budget sla je naar mijn ervaring de plank altijd net mis.
Persoonlijk ben ik heel tevreden over de asus N56JN die ik eerder vandaag ook zag langskomen in de V&A.

In ieder geval succes ermee.
Pagina: 1