Toon posts:

Soundblaster live! met MSI K7T TURBO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pas mijn pctje versneld naar een 1200 mhz. Krijg ik eerst verschillende fouten bij rebooten met windows ME. Om daar vanaf te zijn heb ik dus geformatteerd en 98 SE erop gezet. Bij opstarten: Beschermingsfout van windows....... :(:(
Bleek dat de controlekaart voor mijn hd, de soundcard, de hauppage DVB kaart, en de USB poort allemaal op IRQ 11 zaten. Ik heb dus alle kaarten eruitgetrokken, en alles er stuk voor stuk ingezet. Alles werkt nu, behalve het geluid..... Ik heb wel gewoon windows geluidjes enzo, maar verder ook helemaal nix. Winamp wil niet starten, windows media player hangt als ik iets open, spelletjes doen al helemaal nix......zelfs mijn zelfgeprogrammeerde experimentje met wat video er in wil niet eens starten :r Ik word hier echt :Z van...... Ik heb al geprobeerd updates van mijn mobo en soundcard te downloaden maar nix werkt... Weet iemand hoe ik dit oplos :?

Verwijderd

Heb je je processor overgeklockt?

Zo ja stel hem dan eens wat lager in.

Ik denk dat je systeem te instabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb helemaal nix overgeklokt....het is een pure 1200 mhz :)
Ik was trouwens vergeten erbij te zeggen dat het onboard geluid ook niet werkt

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
heb je je SB16 emulation al uit staan? :)

en heb je de laatste VIA-drivers?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Vriend van mij had ook shit met die mobo/sound combo , ga ff naar http://viahardware.com , daar is wel een sblivefix te vinden geloof ik.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

verkeerde thread :)
ehmm sja, raidcontroller vs. sblive conflict?
gewoon sb16 emulatie disablen en het spul zou het moeten doen
hmmm onboard geluid ook niet? Misschien veroorzaakt dat conflicten met elkaar? gokje hoor
gewoon onboard disablen, sb eens in ander pci slot schuiven en drivers opnieuw installeren

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 15:53 schreef erniemars het volgende:
verkeerde thread :)
ehmm sja, raidcontroller vs. sblive conflict?
gewoon sb16 emulatie disablen en het spul zou het moeten doen
hmmm onboard geluid ook niet? Misschien veroorzaakt dat conflicten met elkaar? gokje hoor
gewoon onboard disablen, sb eens in ander pci slot schuiven en drivers opnieuw installeren
idd...
Heb gisteren een PC met MSI K7T Turbo bordje gebouwd, gewoon ff in de bios de onboard disablen en drivertjes installen

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
vergeet niet de 686B patch voor de SB Live te installeren!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 17:25 schreef mr_a het volgende:
vergeet niet de 686B patch voor de SB Live te installeren!
En waar kanb ik die vinden??? :?

• Ramon
Op vrijdag 06 juli 2001 23:16 schreef --tID-- het volgende:

[..]

En waar kanb ik die vinden??? :?
als je nou ff van die luie reet afkomt en eens een zoekmachine gebruikt.

http://search.netscape.com/google.tmpl?cp=nsiwidsrc&search=686B+patch

Verwijderd

Je moet je geluidskaart ook als een van de eerste installeren omdat die vaak 2 irq's neemt, beetje afhankelijk van de kaart, vaak 5 en 9. Als je je COM-poorten niet gebruikt, disable ze dan in de BIOS en gooi ze (in de veilige modus!) uit Windows. Heb je er weer 2 IRQ's bij.

Als je toch in de veilige modus bent, controleer dan gelijk op je hardware. Waarschijnlijk heb je alle kaarten eruit gehaald en opnieuw geïnstalleerd zonder de oude kaart eerst te verwijderen en de software te de-installeren. In de veilige modus zie je dat nu alles dubbel erin staat!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 23:22 schreef okidokie het volgende:
Je moet je geluidskaart ook als een van de eerste installeren omdat die vaak 2 irq's neemt, beetje afhankelijk van de kaart, vaak 5 en 9. Als je je COM-poorten niet gebruikt, disable ze dan in de BIOS en gooi ze (in de veilige modus!) uit Windows. Heb je er weer 2 IRQ's bij.

Als je toch in de veilige modus bent, controleer dan gelijk op je hardware. Waarschijnlijk heb je alle kaarten eruit gehaald en opnieuw geïnstalleerd zonder de oude kaart eerst te verwijderen en de software te de-installeren. In de veilige modus zie je dat nu alles dubbel erin staat!
Ik heb geen irq problemen (meer :) )Ik heb ook alles al verweiderd en opnieuw geinstalleers. Alles staat er ook 1 keer in. Maar hoe zit dat met die 2 irq adressen? Mischien zit daar het probleem. Het "gewone" windows geluidet het wel, maar mp3's, spelletjes, en andere programma's die met geluid werken crashen bij het laden van het geluid! :'(
Zou het dan kunnen zijn dat 1 irq wel goed zit, maar de andere niet??

• Ramon
Op zaterdag 07 juli 2001 02:26 schreef --tID-- het volgende:

[..]

Ik heb geen irq problemen (meer :) )Ik heb ook alles al verweiderd en opnieuw geinstalleers. Alles staat er ook 1 keer in. Maar hoe zit dat met die 2 irq adressen? Mischien zit daar het probleem. Het "gewone" windows geluidet het wel, maar mp3's, spelletjes, en andere programma's die met geluid werken crashen bij het laden van het geluid! :'(
Zou het dan kunnen zijn dat 1 irq wel goed zit, maar de andere niet??
als je ons zou ff verteld wat je al hebt gedaan en hoe dat heeft uitgepakt?

Verwijderd

download de nieuwe sblw9xup.exe want intel cputjes een tijd terug hadden ook al problemen met de ouwe software. ff creative.com surfen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 14:50 schreef pentagon het volgende:
download de nieuwe sblw9xup.exe want intel cputjes een tijd terug hadden ook al problemen met de ouwe software. ff creative.com surfen...
Heb ik al gedaan zonder resultaat.
Ik heb trouwens een amd....

Verwijderd

dan gooi ik het op een Thermo probleem, pleur alles eruit. of als je serieus wil troubleshooten; plankje op de rand van de tafel op een antistatisch moederbord tasje zodat grafische kaarten ingestoken kunnen worden (dat het pikkie van de insteekkaart over de rand steekt)

En dan stuk voor stuk hardware toevoegen. Maar eerst plain simple, zooi los en voeding zowiezo ff wisselen alvorens. Dan Plankje, FDD + HDD eraan en vga erin. Installeren, doetie dit? Weetje dus dat het niet daaraan ligt, dan steeds meer bijbouwen. Maak desnoods ghostfiles na elke stap, zodat je niet tegen fouten op gaat lopen van je vorige mikmak. Goodluck!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel geprobeerd. Alles eruit en er weer in, andere soundcard geprobeerd, enz

Nix werkt
Volgens mij is er wat mis met het mobo. Kan dit kloppen??

• Ramon
Op dinsdag 10 juli 2001 21:32 schreef --tID-- het volgende:
Ik heb veel geprobeerd. Alles eruit en er weer in, andere soundcard geprobeerd, enz

Nix werkt
Volgens mij is er wat mis met het mobo. Kan dit kloppen??
goh zeg. :)

Verwijderd

okay, hier is de manier waarop ik m'n SB-Live Value 3.1 aan de praat heb gekregen op m'n MSi K7T Turbo:

maar eerst:
ik heb m'n BIOS ge-update naar versie 2.7
zou ik ook doen als ik jou was.

00 - Windhoos-Startup-Floppy hebben
01 - Format C
02 - Bak uitzetten, stroom eraf
03 - PCI-kaarten eruit halen

Als je een PCI-Videokaart hebt, dan die in SLOT-1 zetten

04 - Bak aanzetten, en meteen naar je BIOS gaan
05 ->>> ALLE UDMA's Disablen <<<- HEEL BELANGRIJK !!!
06 - OnBoard Sound disablen
07 - BIOS saven
08 - Windhoos setup draaien
09 - VIA-Drivers installeren (4.32)
10 - Video-Driver installeren
11 - USB-Fix installeren als je die gebruikt(1.08)
12 - Rebooten

Als dat er okay uit ziet...

13 - Bak uitzetten, stroom eraf
14 - SB-Live in PCI-Slot 2 hangen
15 - Bak aanzetten, SB-Driver en -Update installeren
16 - Testen

Als dat er okay uitziet...
...ben jij blij. :)

17 - evt. netwerkkaart in PCI-slot 4 zetten!!!

en DAARNA kun je pas weer evt.UDMA's en de andere ports loslaten,
helaas, 't is niet anders.

ik weet, 't is een lelijke waslijst, maar 't is mij op die manier gelukt.
en IRQ-conflicten heb ik niet.

18 - SUC6

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee
Ga ik meteen proberen
Ik heb nou weer een nieuw probleem: Ik had op één van mijn andere pc's de windows update nodig. Ik Haal mijn pc los, en zet hem ergens anders neer, waar er een internetverbinding beschikbaar is. Ik start op.....GEEN GELUID!!!!! :( :( :( :( :(
Krijg ik de fout
MMSYSTEM002 Er is een apparaatidentificatie gebruikt die buiten het berijk van het systeem valt.
Ik zit in systeem eigenschappen geen besturing voor geluid, video en spelletjes (alleen in vijlige modes :( ) Ik word echt ziek van de soundblaster Live. Hij heeft het trouwens wel altijd gedaan...
Pagina: 1