Chrome tubing: 12 of 16? Verchromen of verchroomd kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xioros
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 22:35
Ik ga binnen een maand of 2 m'n nieuwe build doen met de CL SMA8 die hopelijk tegen dan aangekomen is 8)7

Deze keer wil ik werken met verchroomde tubing, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat de beste (en betaalbare) optie is.

Zou ik best voor 12mm of voor 16mm (OD) tubing gaan? 12mm is denk ik wat smal voor zo een grote kast?

Koop ik de tubing verchroomd? Of koop ik gewoon koper en laat ik het daarna verchromen? Voor- en nadelen?

Iemand suggesties voor een winkel die dit verkoopt en een service die verchroomt? (België)

-Xio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:34

fdees

Trust me I'm an Engineer

Als je kopper zou kopen en laten verkopen, zal dit waarschijnlijk niet veel goedkoper zijn. Daarnaast heb je nog het probleem dat als je standaard kopper tubing koop, dit niet bedoeld is om te verchromen, om de volgende twee redenen:
  1. Het is hoogstwaarschijnlijk al behandeld tegen corrosie, dat moet er dan eerst afgehaald worden, dat doet waarschijnlijk de verchromer. Resultaat kost extra.
  2. De oppervlakteruwheid is niet overal gelijk van het koper en ook kun je makkelijker te maken hebben met imperfecties, dit ga je altijd terugzien in het chroom

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 26-09 11:49
xioros schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:41:
Ik ga binnen een maand of 2 m'n nieuwe build doen met de CL SMA8 die hopelijk tegen dan aangekomen is 8)7
Zou der niet op rekenen, gezien hun huidige achterstand word dat dat eerder 3-4 maanden
Zou ik best voor 12mm of voor 16mm (OD) tubing gaan? 12mm is denk ik wat smal voor zo een grote kast?
Ik heb persoonlijk 13OD mm, dat vind ik er persoonlijk strak uitzien. 16mm is voor mij gewoon te groot en ziet er lomp/lelijk uit.
Koop ik de tubing verchroomd? Of koop ik gewoon koper en laat ik het daarna verchromen? Voor- en nadelen?
Ik zou hem verchroomd kopen, lekker makkelijk en geen omkeer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Koper polijsten inplaats van verchromen? Heb ik volgens mij wel eens in een build gezien, zag er netjes uit.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 20:34
koper of messing in de blake lak zetten voor een steampunk buildt >:)

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 02-06-2017 06:47 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xioros
  • Laatst online: 02-09 22:35
rolandos582 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:18:
[...]

Zou der niet op rekenen, gezien hun huidige achterstand word dat dat eerder 3-4 maanden

[...]

Ik heb persoonlijk 13OD mm, dat vind ik er persoonlijk strak uitzien. 16mm is voor mij gewoon te groot en ziet er lomp/lelijk uit.

[...]

Ik zou hem verchroomd kopen, lekker makkelijk en geen omkeer naar.
Ik ben me bewust van de productieproblemen en ben er met CL over aan het mailen geweest. Ze verwachten dat de case end juni/begin juli verzonden wordt - en de zending zelf duurt geen 2 weken. Dus eind juli lijkt me wel haalbaar. Mijn order is begin mei geplaatst, dus ik sta vrij hoog in de queue.

13 OD? Welke fittings gebruik je? Waarschijnlijk hou ik het dan bij verchroomd.
Dit zou moeten moeten werken dan?
NoFearCreations schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:22:
Koper polijsten inplaats van verchromen? Heb ik volgens mij wel eens in een build gezien, zag er netjes uit.
martijn_tje schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 06:47:
koper of messing in de blake lak zetten voor een steampunk buildt >:)
Build is in een zwart-wit-chroom-grijs-ish thema. Rood/Oranje past er echt niet in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 26-09 11:49
Ze beginnen nu met leveren van orders uit eind 2016. Daarna staan er nog een hoop van januari/februari en maart. Helemaal als je order nog geen 30 dagen oud is zou ik begin juli verzenden knap vinden maar we zullen zien.

Ik gebruik primochill revolver fittings en primochill acrylic
Pagina: 1