Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Triggi in combinatie met Klik aan klik uit ICS-2000

Pagina: 1
Acties:

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 16:35
Hierbij een kleine tip. Gisteren ontving ik een e-mail van Klik aan Klik uit dat de ICS-2000 nu samenwerkt met Triggi (soort tegenhanger van IFTTT)

Extra mogelijkheden voor je KlikAanKlikUit systeem door integratie in Triggi

Maak je KlikAanKlikUit producten nog slimmer met de gratis Triggi app. Met deze app kunnen ICS-2000 gebruikers hun KlikAanKlikUit producten koppelen aan o.a. producten van Toon, Nest en Fitbit.* Of gebruik de actuele weersverwachting om je KlikAanKlikUit producten te bedienen. Maak je eigen regels of "triggs" met de Triggi app en de ICS-2000 control station.

Enkele voorbeelden hiervan zijn:

Koppeling met thermostaat. Reguleer de temperatuur in huis via je Toon/Nest thermostaat. Zodra de temperatuur bijvoorbeeld boven de 23 graden komt, zorgt de ACM-2300H inbouw schakelaar ervoor dat je ventilatie automatisch aan gaat.

Koppeling met weer. Bedien je KlikAanKlikUit producten met de actuele weersverwachting. Laat bijvoorbeeld met behulp van de ASUN-650 zonwering schakelaar je rolluiken/zonwering automatisch zakken zodra de zon fel schijnt of weer snel omhoog gaan als het gaat regenen.

Koppeling met locatie (geo-fencing). Nooit meer twijfelen of je bij vertrek wel de verlichting hebt uitgezet. Met de geo-fencing functie schakelen je lampen namelijk uit zodra je van huis gaat. Je hoeft ook nooit meer thuis te komen in het donker, aangezien de lampen automatisch aan gaan zodra je bijna thuis bent.**

Ik had nog nooit van Triggi gehoord en heb de app gedownload. Een functie die ik miste in de Klik aan klik uit app, is nu wel beschikbaar. Door middel van een Widget commando's laten uitvoeren zonder dat die "trage" KAKU app opgestart moet worden.

Zijn er al meer mensen die dit in gebruik hebben en andere oplossingen hebben verzonnen die handig zouden kunnen zijn?

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 12:12
Aangezien ik helemaal uitgekeken ben op mijn huidige thermostat, dit topic even afstoffen.
Ik ben in het bezit van een ICS-2000 en heb alle verlichting hieraan aangesloten. Nu ben ik op zoek naar een thermostaat die via de ICS-2000 of Triggi gekoppeld kan worden, zodat ik wat meer programmeer mogelijkheden krijg.
Ik zie bijvoorbeeld dat NEST, TOON, Netatmo en Thermosmart die koppeling aan kunnen.

Ik heb niet veel eisen aan de thermostaat, maar wat ik op dit moment mis is verschillende instelbare temperaturen. Op mijn huidige thermostaat is het niet mogelijk om bijvoorbeeld smorgens op te warmen tot 20 graden, daarna niet onder 18 te zakken om vervolgens in de avond op te warmen tot 21 graden. (Let op temperaturen zijn maar voorbeelden, gaat om idee).

Heeft iemand ervaring of tips?

En zoals topicstarter al aangeeft, heef iemand al andere programma’s geprobeerd via Triggi? Ik heb de app vanmorgen geintalleerd en wil deze week eens een avondje wat programma’s proberen aan te maken.

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11 13:08
Ik heb sinds kort ook Triggi in gebruik genomen in combinatie met ICS-2000. Ik gebruik het om mijn vloerverwarming pomp aan te zetten als de Nest thermostaat boven een bepaalde temperatuur is ingesteld (en andersom).

Wat me nog opviel is dat het klikaanklikuit kanaal niet in de ALS regels kan worden opgenomen (bv de bewegingsdetector). Ik heb hierover een berichtje gestuurd of ik iets fout doe, maar antwoord was dat ze er mee bezig zijn, komt in een van de volgende versies beschikbaar.

• fabio_bruna
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 08:44
Jef61 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:41:
Ik heb sinds kort ook Triggi in gebruik genomen in combinatie met ICS-2000.
Leuk dat het uit NL komt, maar jammer dat men bij Klik niet kiest voor IFTTT. Oogt toch net even iets proffesioneler en vooral: wel een webinterface. En (handig voor mij) ik heb wel meer op IFTTT >:)

--
Fabio

• HenkCom
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-10-2022
Hoi Fabio, ik gebruik ook IFTTT maar zal Triggi naast IFTTT gaan proberen, als dit goed gaat laat ik dat wel horen via dit forum. :*)
Na even knutselen heb ik triggi geladen en ingesteld zodat ik de combinatie van nestprotect met klikaanklikuit kan laten werken, dit is met IFTTT niet mogelijk namelijk.
wat me opvalt aan Triggi is het zeer beperkte aantal triggers die gebruikt kunnen worden net als de doel objecten, duidelijk bezig met opbouwen van deelnemer bestand lijkt het mij.
Verder ga ik het gebruiken als aanvulling, waar mogelijk, voor de tekortkomingen van IFTTT. 8)

[ Voor 62% gewijzigd door HenkCom op 15-02-2018 18:51 ]

• robeo90
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
Heeft er iemand wellicht nog tips voor mij? Ik ging er vanuit bij het kopen van mijn klikaanklikuit bedieningsstation dat het gekoppeld kon worden met Toon via IFTTT. Niets blijkt minder waar. In dit artikel (https://www.smarthomeweb.nl/ifttt-klikaanklikuit-mogelijkheden/) wordt net als hierboven Triggi geadviseerd, maar heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank voor antwoord/suggesties!
Pagina: 1