Aangezien ik binnenkort ga verhuizen naar een nieuwe woning en mijn huidige Samsung 40" FHD TV 8+ jaar oud is, is het tijd voor een nieuwe televisie. Ik heb al wat research gedaan, maar zie echter door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een?
Harde eisen:
- 4K TV (ik wil nu geen FHD tv meer kopen, zelfs als de beeldkwaliteit iets beter zou zijn)
- 55"
- Prijs max € 750,-
- Ziggo CI+ certified
Wensen
- HDR optioneel (leuk als het er bij zit, maar niet noodzakelijk aangezien het effect in deze prijsklasse vaak toch niet echt veel doet)
- Aansluitingen aan de zijkant is een grote pré (aangezien de tv aan de muur komt te hangen)
- 3.5mm audio uitgang (wordt aangesloten op actieve 2.0 speakerset zonder optical in, anders moet ik weer een converter kopen), hoogstwaarschijnlijk de pricewatch: Edifier R1800BT (nog niet aangeschaft).
Wat is je budget?
Max € 750,-
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Films en series kijken (voornamelijk vanaf Synology NAS)
- TV kijken via CI+ module (Ziggo certified CI+ module ondersteuning vereist)
- Streamen
- Gamen via Steam Link en PS4 (vooral casual gamen)
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal televisies gevonden, maar lees er gemixte dingen over. De LG 615 wordt de ene keer geprezen, de andere keer afgebrand. Heeft ook geen aansluitingen aan de zijkant. De Samsung lijkt goed. Heeft echter geen HDR (op zich geen drama) en geen 3.5mm aansluiting. De Sony is volgens Ziggo (via klantenservice nagevraagd) niet gecertificeerd en is een beetje een dikkertje (80mm), dus die valt waarschijnlijk af. De beugel die ik wil gebruiken heb ik ook in het lijstje gezet (in verband met de afstand voor aansluitingen enzo).
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil voornamelijk graag advies welke televisie ik in dit prijssegment het beste kan kopen die aan mijn eisen (en liefst ook wensen) voldoet. Voor andere suggesties dan bovengenoemde sta ik ook open. Het budget is vast en kan niet worden opgerekt, dus ik heb al geaccepteerd dat een 100hz paneel waarschijnlijk niet haalbaar is. Op dit moment neig ik het meest naar de pricewatch: Samsung UE55KU6020 Zwart, omdat deze (ondanks het gebrek aan HDR) het meeste aan mijn eisen lijkt te voldoen.
Ik zoek een?
Harde eisen:
- 4K TV (ik wil nu geen FHD tv meer kopen, zelfs als de beeldkwaliteit iets beter zou zijn)
- 55"
- Prijs max € 750,-
- Ziggo CI+ certified
Wensen
- HDR optioneel (leuk als het er bij zit, maar niet noodzakelijk aangezien het effect in deze prijsklasse vaak toch niet echt veel doet)
- Aansluitingen aan de zijkant is een grote pré (aangezien de tv aan de muur komt te hangen)
- 3.5mm audio uitgang (wordt aangesloten op actieve 2.0 speakerset zonder optical in, anders moet ik weer een converter kopen), hoogstwaarschijnlijk de pricewatch: Edifier R1800BT (nog niet aangeschaft).
Wat is je budget?
Max € 750,-
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Films en series kijken (voornamelijk vanaf Synology NAS)
- TV kijken via CI+ module (Ziggo certified CI+ module ondersteuning vereist)
- Streamen
- Gamen via Steam Link en PS4 (vooral casual gamen)
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal televisies gevonden, maar lees er gemixte dingen over. De LG 615 wordt de ene keer geprezen, de andere keer afgebrand. Heeft ook geen aansluitingen aan de zijkant. De Samsung lijkt goed. Heeft echter geen HDR (op zich geen drama) en geen 3.5mm aansluiting. De Sony is volgens Ziggo (via klantenservice nagevraagd) niet gecertificeerd en is een beetje een dikkertje (80mm), dus die valt waarschijnlijk af. De beugel die ik wil gebruiken heb ik ook in het lijstje gezet (in verband met de afstand voor aansluitingen enzo).
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | LG 55UH615V Zilver, Zwart | € 645,- | € 645,- |
1 | LG 55UH6159 Zwart | € 649,71 | € 649,71 |
1 | Samsung UE55KU6000W Zwart | € 649,- | € 649,- |
1 | Samsung UE55KU6020 Zwart | € 675,- | € 675,- |
1 | Sony KD-55XD7004 Zwart | € 699,- | € 699,- |
1 | Vogel's Base 05 L Flat Wall Mount 40-80" | € 50,83 | € 50,83 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.368,54 |
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil voornamelijk graag advies welke televisie ik in dit prijssegment het beste kan kopen die aan mijn eisen (en liefst ook wensen) voldoet. Voor andere suggesties dan bovengenoemde sta ik ook open. Het budget is vast en kan niet worden opgerekt, dus ik heb al geaccepteerd dat een 100hz paneel waarschijnlijk niet haalbaar is. Op dit moment neig ik het meest naar de pricewatch: Samsung UE55KU6020 Zwart, omdat deze (ondanks het gebrek aan HDR) het meeste aan mijn eisen lijkt te voldoen.
[ Voor 3% gewijzigd door adamvansanten op 01-06-2017 15:29 ]
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten