Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
Aangezien ik binnenkort ga verhuizen naar een nieuwe woning en mijn huidige Samsung 40" FHD TV 8+ jaar oud is, is het tijd voor een nieuwe televisie. Ik heb al wat research gedaan, maar zie echter door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een?
Harde eisen:
- 4K TV (ik wil nu geen FHD tv meer kopen, zelfs als de beeldkwaliteit iets beter zou zijn)
- 55"
- Prijs max € 750,-
- Ziggo CI+ certified
Wensen
- HDR optioneel (leuk als het er bij zit, maar niet noodzakelijk aangezien het effect in deze prijsklasse vaak toch niet echt veel doet)
- Aansluitingen aan de zijkant is een grote pré (aangezien de tv aan de muur komt te hangen)
- 3.5mm audio uitgang (wordt aangesloten op actieve 2.0 speakerset zonder optical in, anders moet ik weer een converter kopen), hoogstwaarschijnlijk de pricewatch: Edifier R1800BT (nog niet aangeschaft).

Wat is je budget?
Max € 750,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Films en series kijken (voornamelijk vanaf Synology NAS)
- TV kijken via CI+ module (Ziggo certified CI+ module ondersteuning vereist)
- Streamen
- Gamen via Steam Link en PS4 (vooral casual gamen)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal televisies gevonden, maar lees er gemixte dingen over. De LG 615 wordt de ene keer geprezen, de andere keer afgebrand. Heeft ook geen aansluitingen aan de zijkant. De Samsung lijkt goed. Heeft echter geen HDR (op zich geen drama) en geen 3.5mm aansluiting. De Sony is volgens Ziggo (via klantenservice nagevraagd) niet gecertificeerd en is een beetje een dikkertje (80mm), dus die valt waarschijnlijk af. De beugel die ik wil gebruiken heb ik ook in het lijstje gezet (in verband met de afstand voor aansluitingen enzo).

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 55UH615V Zilver, Zwart€ 645,-€ 645,-
1LG 55UH6159 Zwart€ 649,71€ 649,71
1Samsung UE55KU6000W Zwart€ 649,-€ 649,-
1Samsung UE55KU6020 Zwart€ 675,-€ 675,-
1Sony KD-55XD7004 Zwart€ 699,-€ 699,-
1Vogel's Base 05 L Flat Wall Mount 40-80"€ 50,83€ 50,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.368,54

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil voornamelijk graag advies welke televisie ik in dit prijssegment het beste kan kopen die aan mijn eisen (en liefst ook wensen) voldoet. Voor andere suggesties dan bovengenoemde sta ik ook open. Het budget is vast en kan niet worden opgerekt, dus ik heb al geaccepteerd dat een 100hz paneel waarschijnlijk niet haalbaar is. Op dit moment neig ik het meest naar de pricewatch: Samsung UE55KU6020 Zwart, omdat deze (ondanks het gebrek aan HDR) het meeste aan mijn eisen lijkt te voldoen.

[ Voor 3% gewijzigd door adamvansanten op 01-06-2017 15:29 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Je hebt opzich aardig wat moeite in je post gestopt maar denk dat er ondertussen al 30 topics zijn met dezelfde vraag en hetzelfde budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkiej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Volgens mij zitten tussen deze twee, de Samsung UE55KU6000W Zwart en Samsung UE55KU6020 Zwart geen verschil, behalve dat de duurdere een zilveren poot heeft en de goedkopere een zwarte poot.

Ik heb de goedkopere van deze twee en ben goed tevreden. Soms wel enige frustratie bij het opstarten van de tv.. want het kan nog wel eens duren voordat de software echt goed opgestart is.
In begin is deze dan ook echt traag.. als je dan snel even naar een film toe wilt zappen die begint, gaat dan niet lukken.
Maar tv aan, ondertussen drinken pakken and you're good;)

Tweede nadeel, apps blijven op de achtergrond actief (misschien ook de reden dat die software soms zo traag is)..
Maar dan start je je app op en blijft deze hierdoor soms hangen op oude data. Werkt ook niet altijd ideaal.

Beeld, geluid en kijkplezier is gewoon top naast deze twee dingen. Internet heb ik op een kabel, dus weet niet hoe goed de wifi is.

LG en Sony heb ik 0 ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
Malt007 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:35:
Je hebt opzich aardig wat moeite in je post gestopt maar denk dat er ondertussen al 30 topics zijn met dezelfde vraag en hetzelfde budget.
Zeker waar, maar ik heb de meeste doorgenomen en er waren vaak toch:
- andere eisen
- ander budget
- geen eenduidig antwoord/advies

Ik ben iemand die vaak veel research probeert te steken in zijn aankopen en echt alle informatie duidelijk wil hebben. Vandaar dat ik het toch ook zelf maar probeer. ;)
Blinkiej schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:45:
Volgens mij zitten tussen deze twee, de Samsung UE55KU6000W Zwart en Samsung UE55KU6020 Zwart geen verschil, behalve dat de duurdere een zilveren poot heeft en de goedkopere een zwarte poot.

Ik heb de goedkopere van deze twee en ben goed tevreden. Soms wel enige frustratie bij het opstarten van de tv.. want het kan nog wel eens duren voordat de software echt goed opgestart is.
In begin is deze dan ook echt traag.. als je dan snel even naar een film toe wilt zappen die begint, gaat dan niet lukken.
Maar tv aan, ondertussen drinken pakken and you're good;)

Tweede nadeel, apps blijven op de achtergrond actief (misschien ook de reden dat die software soms zo traag is)..
Maar dan start je je app op en blijft deze hierdoor soms hangen op oude data. Werkt ook niet altijd ideaal.

Beeld, geluid en kijkplezier is gewoon top naast deze twee dingen. Internet heb ik op een kabel, dus weet niet hoe goed de wifi is.

LG en Sony heb ik 0 ervaring mee.
Bedankt voor de tips. Internet gaat bij mij ook via netwerkkabel (ook in verband met streamen van NAS), dus WiFi vind ik totaal niet interessant.

Dat de beeldkwaliteit goed is is fijn om te horen, maar je overige minpunten lijken me toch best zwaar wegen? Vooral het laatste punt wat de apps betreft, of zijn ze zeer gemakkelijk allemaal in één keer af te sluiten? Of kijk ik er verkeerd tegenaan?

[ Voor 57% gewijzigd door adamvansanten op 01-06-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Wat voor NAS heb je? want als je direct vanaf de NAS speelt (en niet via een mediaspeler) moet je ofwel een sterke nas hebben om te transcoderen on the fly.... of je TV moet veel verschillende formaten/subs ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkiej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
adamvansanten schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:45:

Dat de beeldkwaliteit goed is is fijn om te horen, maar je overige minpunten lijken me toch best zwaar wegen? Vooral het laatste punt wat de apps betreft, of zijn ze zeer gemakkelijk allemaal in één keer af te sluiten? Of kijk ik er verkeerd tegenaan?
Je leert er mee omgaan, als de FOX sport app bij mij vastloopt is het even paar keer op de terugknop klikken app afsluiten en opnieuw opstarten.

Ik maak mij er niet echt druk om, maar dat zal per persoon verschillen.
Ik heb nog geen optie gevonden om alle apps af te sluiten of een instelling dat apps op de achtergrond niet laat draaien. Vooral de laatste zou ik wel een mooie vinden;)
Aansluitingen aan de zijkant is een grote pré (aangezien de tv aan de muur komt te hangen)
Volgens mij zit de HDMI ARC aan de achterkant en niet zijkant.. maar zou ik thuis moeten checken.

[ Voor 12% gewijzigd door Blinkiej op 01-06-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:59
Wel 4K, met evt hdr, maar geen 100hz?
Tenminste, die pricewatch: Samsung UE55KU6020 Zwart wat jou voorkeur heeft is dat niet.

[ Voor 80% gewijzigd door DeBaroN op 01-06-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
baronruud schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:51:
Wel 4K, met evt hdr, maar geen 100hz?
Budgetkwestie. Zou het best willen, maar kan het niet betalen (zou door kunnen sparen, maar vind € 750,- voor een tv echt zat). Gezien een grote woonkamer willen we graag een grote televisie hebben, dan maar iets besparen op de specificaties. Heb wat 50hz panelen in winkels bekeken en vond het lang niet slecht. Mijn ouders hebben vorig jaar een pricewatch: Sony Bravia KD-49X8005C Zwart (ook 50hz) gekocht en dat beeld vind ik ook meer dan prima.
Waah schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:50:
Wat voor NAS heb je? want als je direct vanaf de NAS speelt (en niet via een mediaspeler) moet je ofwel een sterke nas hebben om te transcoderen on the fly.... of je TV moet veel verschillende formaten/subs ondersteunen.
Ik heb een Synology DS216play. Transcoden is t/m 1080p in principe geen probleem. Verder verwacht ik dat de TV zelf redelijk wat formaten ondersteunt?
Blinkiej schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:50:
[...]

Je leert er mee omgaan, als de FOX sport app bij mij vastloopt is het even paar keer op de terugknop klikken app afsluiten en opnieuw opstarten.

Ik maak mij er niet echt druk om, maar dat zal per persoon verschillen.
Ik heb nog geen optie gevonden om alle apps af te sluiten of een instelling dat apps op de achtergrond niet laat draaien. Vooral de laatste zou ik wel een mooie vinden;)
Goed om te weten. Ik zal niet heel veel apps gebruiken denk ik, voornamelijk Netflix en mijn vriendin wat van de Uitzending Gemist / RTLXL varianten.

[ Voor 47% gewijzigd door adamvansanten op 01-06-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Budgetkwestie of je stelt te hoge eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
baronruud schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:55:
Budgetkwestie of je stelt te hoge eisen?
Volgens mij stel ik juist niet te hoge eisen. Ik heb me er al bij neergelegd dat het geen 100hz paneel zal worden. Als ik te hoge eisen stelde, zou ik dat juist wel willen bij dit budget toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Geen verstand van huidige TV's.... maar er is altijd wel iets wat weer niet werkt (daarom heb ik een media player, die speelt alles). Maar als je inderdaad Full HD kijkt is de DS216Play prima. Maar TV's ondersteunen vaak bepaalde geluidsformaten niet (DTS/DolbyHD bijvoorbeeld) of bepaalde containers/codecs niet. Vandaar mijn vraag.

Ik zou dan ook goed kijken wat de TV zelf ondersteund. Zeker als je 4K wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
Waah schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:57:
Geen verstand van huidige TV's.... maar er is altijd wel iets wat weer niet werkt (daarom heb ik een media player, die speelt alles). Maar als je inderdaad Full HD kijkt is de DS216Play prima. Maar TV's ondersteunen vaak bepaalde geluidsformaten niet (DTS/DolbyHD bijvoorbeeld) of bepaalde containers/codecs niet. Vandaar mijn vraag.

Ik zou dan ook goed kijken wat de TV zelf ondersteund. Zeker als je 4K wil kijken.
Bedankt voor de tip! Mocht het echt een probleem worden (ik haal nu eigenlijk nog nauwelijks 4K content binnen, meeste is 1080p) zal ik t.z.t. waarschijnlijk gaan kijken naar een Intel NUC als mediaspeler. Maar in verband met dat verhuizen al duur genoeg is, ga ik op dit moment geen mediaspeler kopen en het eerst met de TV zelf (al dan niet gecombineerd met de PS4 die er op aangesloten wordt) proberen. Worst case plug ik mijn MacBook Pro erin (zo speel ik op dit moment al mijn media af, al is dat natuurlijk niet ideaal).

[ Voor 6% gewijzigd door adamvansanten op 01-06-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

adamvansanten schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Volgens mij stel ik juist niet te hoge eisen. Ik heb me er al bij neergelegd dat het geen 100hz paneel zal worden. Als ik te hoge eisen stelde, zou ik dat juist wel willen bij dit budget toch?
Ik zou er toch nog eens over na denken.
Je wilt er ook op game dus lijkt mij wel wenselijk?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Spaar lekker door en koop dan bijvoorbeeld de Samsung UE55KS7000
Zit alles op en heb je meer aan in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@adamvansanten dan zou ik me niet druk maken om wat de TV afspeelt. Kwestie van bekijken in een winkel als het even kan (het is geen pakje boter) en dan beslissen of je kan leven met 50hz. Voor games zou ik eerder opzoeken wat de input-lag is van de tv's dan naar het aantal hz kijken.
baronruud schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:05:
Spaar lekker door en koop dan bijvoorbeeld de Samsung UE55KS7000
Zit alles op en heb je meer aan in de toekomst.
beetje zinloos advies he. TS geeft aan dat 750 voor hem duur genoeg is en genoegen neemt met niet-perfect. Een tv aanraden die richting 2x de prijs van zijn huidige keuzes gaat is natuurlijk van de zotte. (naast dat ik dan voor een Full HD OLED zou gaan ipv een 4K tv. Maar dat is een andere discussie)

[ Voor 48% gewijzigd door Waah op 01-06-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
Famous schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:01:
[...]

Ik zou er toch nog eens over na denken.
Je wilt er ook op game dus lijkt mij wel wenselijk?
Gamen is zeer casual (beetje Uncharted of GTA, dat soort games). De PS4 doet sowieso meeste games maar 30fps. Heb nog nooit een 100hz scherm gehad en het heeft me nooit gestoord (je weet niet beter enzo). Wel een keer bij een vriend op een Panasonic 55" met 100hz paneel op de PS4 gespeeld, kon op het eerste gezicht geen verschil merken (zal ook wel met 30fps te maken hebben). Sowieso geen competitive shooters ofzo, als ik die speel (op dit moment niet) is het op de PC. Sport kijk ik ook niet (doe ik liever).
Waah schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:13:
@adamvansanten dan zou ik me niet druk maken om wat de TV afspeelt. Kwestie van bekijken in een winkel als het even kan (het is geen pakje boter) en dan beslissen of je kan leven met 50hz. Voor games zou ik eerder opzoeken wat de input-lag is van de tv's dan naar het aantal hz kijken.

[...]

beetje zinloos advies he. TS geeft aan dat 750 voor hem duur genoeg is en genoegen neemt met niet-perfect. Een tv aanraden die richting 2x de prijs van zijn huidige keuzes gaat is natuurlijk van de zotte. (naast dat ik dan voor een Full HD OLED zou gaan ipv een 4K tv. Maar dat is een andere discussie)
Bedankt voor de tips. Het gaat echt om 98% van de tijd om series/films/tv kijken. Gamen zal erop gebeuren, maar sporadisch. Ik ga maar eens op zoek naar een winkel waar ik de Samsung kan bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door adamvansanten op 01-06-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Waah schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:13:

[...]

Het is een advies. Of het dan zinloos is, is jouw mening. Je kan er voor kiezen.
(off topic, wij hebben vorig jaar gekozen voor de oled 910V , bevalt echt goed, nooit spijt gehad om niet voor een 4k te gaan. die mening delen we :) )
Pagina: 1