GPU crasht, PSU probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Hoi iedereen,

Ik heb zonet een i5 6600 systeem gebouwd met een EVGA 980Ti SC en een 450 watt silverstone SFX gold PSU.

Wanneer ik zware games draai (battlefield 1, battlegrounds) crasht de GPU (zwart scherm en moet resetten). De pc zelf crasht niet, want ik hoor het game geluid verdergaan op de achtergrond. Lichte 3D games werken wel perfect (Jazzpunk, FTL).

Is dit een probleem met de PSU die niet genoeg stroom of geen stabiele stroom levert aan de GPU onder zware belasting?

Ik draaide voordien dezelfde PSU en GPU in een externe-GPU box met thunderbolt op mijn macbook. Daar had ik hetzelfde probleem,maar ik dacht dat het aan de thunderbolt enclosure lag. Niet dus. Het moet dus ofwel de PSU ofwel de GPU zijn. Help!

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:55
Probeer een GPU stresstest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-10 09:34

Eren

Boss of this gym

Als je alles even beschrijft welke componenten je hebt in je PC dan kunnen we de totale stroomverbruik uitrekenen.Je processor en videokaart gebruiken tijdens het gamen 328 watt. Probeer de kaart in een andere systeem te zetten en kijk of hetzelfde probleem weer opduikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Eren op 02-06-2017 04:10 ]

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
Eren schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 04:09:
Als je alles even beschrijft welke componenten je hebt in je PC dan kunnen we de totale stroomverbruik uitrekenen.Je processor en videokaart gebruiken tijdens het gamen 328 watt. Probeer de kaart in een andere systeem te zetten en kijk of hetzelfde probleem weer opduikt.
Volledige systeem is:

MSI H110i Pro mobo Mini ITX
Intel i5 6600
EVGA GTX 980Ti SC ACX 2.0 (niet OC)
16 GB DDR4 2x8GB
SATA HDD 2.5" 5400rpm
SATA SSD 250GB
1 140mm fan
Stock CPU cooler

Ik had het stroomverbruik reeds berekend online en kwam aan een 393 Watt ofzoiets. Dus de 450 Watt PSU is aan de krappe kant, maar zou toch voldoende moeten zijn.

EDIT: Heb net getest met een gloednieuwe 600Watt PSU, en nu werkt het systeem wel naar behoren. De PSU zou dan toch de schuldige moeten zijn. Vraag is dan: Is hij defect, of gewoon niet krachtig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
@lazershark Ik weet bijna zeker dat PSU dan defect zal zijn. Die online calculators zitten vaak super ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
NO_Excuses schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:54:
@lazershark Ik weet bijna zeker dat PSU dan defect zal zijn. Die online calculators zitten vaak super ruim.
Bedankt! Gelukkig is hij nog onder garantie. Ik zal hem laten vervangen.

Ik ben blij dat de videokaart niet defect is!
Pagina: 1