Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet delen voor pc & xbox one

Pagina: 1
Acties:

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-11 20:13
Goedendag,

Ik heb sinds een paar dagen een xbox one en deze staat in verbinding met m'n wifi netwerk. Alleen is dit tergend langzaam. Ik haal nu telkens de ethernetkabel uit m'n pc als ik wat wil downloaden want 2.5 mbps tegen 148 mbps scheelt nogal.
Kan ik om niet telkens m'n kabel uit m'n pc te hoeven trekken ook een simpele switch halen zoals deze ?

https://www.bol.com/nl/p/...16977404-1003004008173265

Of denk ik nu te makkelijk? Als modem heb ik een Cisco EPC3925 van ziggo.
Ik wil dus m'n bestaande ethernetkabel als 1e in de switch en dan 2 kabeltjes van een meter naar m'n pc en xbox en zo dus ook m'n xbox bedraad internet geven.

• markisoke
  • Laatst online: 21-11 16:51
Dit is inderdaad de way to go. Als je de xbox naast of in de buurt van de pc hebt staan, dan steek je de kabel die nu in je pc gaat in de switch en vervolgens een kabel naar je xbox en naar je pc.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Tweede kabel leggen naar je modem is geen optie? Want dat zou het meest logische alternatief zijn (dat ik kan bedenken).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mike30
  • Laatst online: 06-11 20:13
Nou dat is een beetje moeilijk te realiseren. Modem staat in mn meterkast en is vrij oude woning dus geen extra loze leidingen. En om nou alles met kabelgoot te doen wil ik liever ook niet

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:40
lier schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:02:
Tweede kabel leggen naar je modem is geen optie? Want dat zou het meest logische alternatief zijn (dat ik kan bedenken).
De switch lijkt me logischer eerlijk gezegd.