Beste Redactie,
In het artikel Eindelijk: geen roamingkosten meer - Databundel geldt binnenkort in heel Europa worden ook de kleine lettertjes besproken; de uitzonderings-landen en een datalimiet.
Echter kwam ik nog meer voorwaarden tegen die in theorie een grotere impact hebben op het hele "geen roaming kosten" verhaal; namelijk....gewoon per MB moeten betalen als je niet aan bepaalde voorwaarden voldoet. Zoals op europa.eu is terug te lezen;
Is er een reden dat deze kanttekening niet in het artikel is meegenomen? Want ja, dit zijn nog gewoon extra (roaming)kosten als je dus langer in het buitenland verblijft. Sure..voor de vakantiegangers is het wellicht niet zo'n probleem (of je moet de hele winter in Spanje verblijven)...maar dit lijkt me toch een interessant gegeven.
In het artikel Eindelijk: geen roamingkosten meer - Databundel geldt binnenkort in heel Europa worden ook de kleine lettertjes besproken; de uitzonderings-landen en een datalimiet.
Echter kwam ik nog meer voorwaarden tegen die in theorie een grotere impact hebben op het hele "geen roaming kosten" verhaal; namelijk....gewoon per MB moeten betalen als je niet aan bepaalde voorwaarden voldoet. Zoals op europa.eu is terug te lezen;
En verrek, nu ik de informatie omtrent de wijziging van 15 juni bekijk bij mijn provider; deze voorwaarden worden dus daar ook kenbaar gemaakt.While avoiding excessive checks on consumers, operators need to be able to detect abuses, as these may harm
domestic markets:
• When checking whether consumers spend more time and consume more services abroad than at home,
operators will need to look at a period of at least four months.
• If billing data suggests that a consumer has been abroad more than at home, and has used more mobile
services while travelling in the EU than at home:
1. The operator first has to send a warning message to the customer.
2. The customer would then have additional two weeks to inform the operator about his or her travel
situation, or to log in their home country again to re-establish prevalent home presence or consumption.
3. If a consumer continues to stay abroad, a very small roaming charge (no more than the wholesale
roaming caps, i.e. €0.032/minute, €0.01/SMS, €7.7/GB in 2017) can be applied.
Is er een reden dat deze kanttekening niet in het artikel is meegenomen? Want ja, dit zijn nog gewoon extra (roaming)kosten als je dus langer in het buitenland verblijft. Sure..voor de vakantiegangers is het wellicht niet zo'n probleem (of je moet de hele winter in Spanje verblijven)...maar dit lijkt me toch een interessant gegeven.