Reviews harde schijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yde
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-08 08:53
Moi,

Als ik een review wil lezen voor een 10TB schijf, krijg ik ook reviews te zien van schijven van een andere capaciteit. Het lijkt me niet relevant een oordeel van een andere schijf te lezen als daar waar ik naar op zoek ben. Zeker ook omdat je op het verkeerde been kan worden gezet. Bijvoorbeeld : een slechte ervaring met een 2TB schijf heeft niks te maken met de kwaliteit van een 10TB schijf. Het zou immers zo kunnen zijn dat de fabrikant inmiddels het productieproces heeft verbeterd.
Is dit aan te passen en/of hoe denken jullie hier over?

Groeten

Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Heb je een voorbeeld? Links? Screenshots?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Slavy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:04:
Heb je een voorbeeld? Links? Screenshots?
Neem bijv. pricewatch: Toshiba MD04ACA600, 6TB , weliswaar geen 10 maar 6TB, maar alle reviews zijn van de 4TB versie. Het lijkt nu in categorie: Interne harde schijven alsof de 6TB versie 4 sterren heeft, terwijl er nog niet één review voor dat model op Tweakers staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 01-06-2017 13:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mijn vermoeden is dat ze deze in de Pricewatch aan elkaar hebben geknoopt via een bepaald ID, ik denk met de reden dat het dezelfde serie is, m.u.v. de opslagcapaciteit. Even wachten op de modjes dus :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Is niet alleen gebonden aan harde schijven overigens, dit is bij heel veel producten het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Mooijekind

Manager Product Content
Klopt inderdaad.
Bij deze producten zal er geen verschil zijn in productieproces tussen een 4TB schijf en een 6TB schijf waardoor de gebruikerservaring hetzelfde zal zijn.
Waar dit het geval tonen we zoveel mogelijk de reviews bij alle varianten van deze producten.

Als het een compleet andere generatie schijf is , en dus waarschijnlijk een ander typenummer, dan staan de reviews er niet bij. Deze worden dan alleen bij het nieuwe product getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:24

KrazyJay

@mooijekind11 Dat klopt niet helemaal... Er zijn altijd verschillen tussen de verschillende groottes. Bijvoorbeeld bij Seagate, waar de Desktop HDD (ST3000DMxxx) relatief vaak uitval gaf, terwijl de 4TB (ST4000DMxxx) juist heel weinig uitval kennen. Als je vervolgens deze HDDs samenvoegt bij de reviews, dan wordt de 3TB overgewaardeerd en de 4TB ondergewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:36

MsG

Forumzwerver

Bij een schijf steekt het misschien wat nauwer, maar bij de meeste producten die enkel van kleur verschillen (dezelfde laptop in blauw en zwart) ben ik blij dat die reviews gewoon gekoppeld worden aan beide producten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1