Beste Tweakers,
Ik ben primair opzoek naar een nieuwe videokaart en daarnaast geheugen.
3 jaar geleden heb ik een pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB gekocht waar ik niet (meer) over te spreken ben. Ik heb vaak last van artifacts en nieuwere games moeten op lage settings gespeeld worden. Daarnaast heb ik op het moment 8GB RAM, wat denk ik ook wel opgeschroeft kan worden.
Aanvankelijk was mijn plan om een heel nieuw systeem samen te stellen, maar wellicht kan ik weer +-3 jaar vooruit met een nieuwe kaart en extra geheugen.
Ik zoek een:
Videokaart:
Rond de €600,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot nu toe altijd AMD kaarten gehad die me (tot degene die ik nu heb) bevielen. Een Nvidia kaart zou ik geen probleem vinden. De link interface van m'n MOBO is AMD Crossfire, maar weet niet of dat complicaties zou geven. Ik ben niet van plan er 2 videokaarten in te hangen.
De merken Sapphire en Zotac spreken me niet aan, maar heb hier geen gegronde reden voor.
Het liefst geef ik iets meer uit aande videokaart dan dat ik beknibbel en over 2 jaar weer een nieuwe moet kopen.
Op het moment heb ik deze kaarten op het oog:
Ik heb ze uitgekozen op basis van (user)reviews en beschikbaarheid.
Qua geheugen zou ik kunnen speuren in de V&A, en anders nog een setje van deze:
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken
Zijn er icm mijn huidige systeem bijvoorbeeld bottlenecks oid door de CPU? Is de voeding te oud? Betere alternatieven?
Ik hoor het graag
Uiteraard ook als er nog info mist!
Ik ben primair opzoek naar een nieuwe videokaart en daarnaast geheugen.
3 jaar geleden heb ik een pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB gekocht waar ik niet (meer) over te spreken ben. Ik heb vaak last van artifacts en nieuwere games moeten op lage settings gespeeld worden. Daarnaast heb ik op het moment 8GB RAM, wat denk ik ook wel opgeschroeft kan worden.
Aanvankelijk was mijn plan om een heel nieuw systeem samen te stellen, maar wellicht kan ik weer +-3 jaar vooruit met een nieuwe kaart en extra geheugen.
Ik zoek een:
Videokaart:
- ik wil af van artifacts en lage FPS. Spellen die ik voornamelijk speel zijn oa: S.T.A.L.K.E.R., Silent Hunter 5, Formule 1 2016, PUBG, Fallout (meerdere), Rainbow Six Siege, Hitman. Daarnaast staan er vaak tientallen tabs en programma's open.
- Ik ben niet van plan te gaan overclocken.
- Op ten duur wil ik upgraden naar een 1440 monitor
- Op z'n minst 8GB extra. Dit mag uit bijvoorbeeld de V&A komen. Als ik over een tijdje een nieuw MOBO zou kopen, moet ik toch al het geheugen vervangen door DDR4. Tenzij jullie zeggen "2de hands geheugen is geen goed idee"
Rond de €600,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot nu toe altijd AMD kaarten gehad die me (tot degene die ik nu heb) bevielen. Een Nvidia kaart zou ik geen probleem vinden. De link interface van m'n MOBO is AMD Crossfire, maar weet niet of dat complicaties zou geven. Ik ben niet van plan er 2 videokaarten in te hangen.
De merken Sapphire en Zotac spreken me niet aan, maar heb hier geen gegronde reden voor.
Het liefst geef ik iets meer uit aande videokaart dan dat ik beknibbel en over 2 jaar weer een nieuwe moet kopen.
Op het moment heb ik deze kaarten op het oog:
- pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
- pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
- pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
Ik heb ze uitgekozen op basis van (user)reviews en beschikbaarheid.
Qua geheugen zou ik kunnen speuren in de V&A, en anders nog een setje van deze:
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 232,50 | € 232,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Samsung Syncmaster S24B150BL Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Z-5500 Digital | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Fractal Design Silent R2, 140mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 65,20 | € 65,20 |
| 1 | Cooler Master Real Power M620 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 691,58 | |
Zijn er icm mijn huidige systeem bijvoorbeeld bottlenecks oid door de CPU? Is de voeding te oud? Betere alternatieven?
Ik hoor het graag
Uiteraard ook als er nog info mist!