Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:00
Ik ben bij een nieuw bedrijf komen te werken en ik heb bij de onderhandelingen aangegeven dat ik aan certificering wil gaan werken. Hier zijn zij mee akkoord gegaan en stellen mij nu te vraag welke certificeringen ik nu wil gaan doen. Ik heb zelf mijn HBO Informatica niet afgerond en ben inmiddels 3 jaar actief als .Net ontwikkelaar. Dit is ook de functie die bij het bedrijf ga uitoefenen.

De software stack die zij gebruiken is (voor zover ik nu weet) .Net MVC, PostgreSQL, RabbitMQ en front-end wordt er gebruik gemaakt van VueJS. Er word ook app ontwikkeling gedaan in Xamarin maar daar kom ik voorlopig nog niet mee in aanraking. Mij is verteld dat ik mij vooral moet gaan focussen op het ontwikkelen van een backend voor een nog uit te brengen webapplicatie.

Hebben jullie advies welke certificeringen ik het best mee kan gaan beginnen. Heb namelijk nog helemaal niks behaald en geen idee welke richting handig is.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ongeacht welke richting je op gaat binnen de IT, het is altijd handig om MCSA Windows, MCSA/MCSE Server en ITIL te hebben, dat zijn de basics.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
Slavy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:34:
Ongeacht welke richting je op gaat binnen de IT, het is altijd handig om MCSA Windows, MCSA/MCSE Server en ITIL te hebben, dat zijn de basics.
Het is handig om te weten maar niet zo heel relevant voor een developer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ITIL en Prince zijn eigenlijk altijd wel handig in de ICT, dit omdat je dan makkelijk ITSM processen begrijpt, en daarnaast is project management methodieken ook wel handig als je veel in projecten werkt.

Verder zou ik kijken naar trainingen met tools die je veel gebruikt zoals .Net of iets met SQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Totaal oneens. MCSA/MCSE lijkt me totaal niet relevant voor legio functies binnen de IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 16:06
Doen jullie aan scrum/agile? Dan is je PSM1 halen zeer interessant:
https://www.scrum.org/pro...scrum-master-i-assessment

Genoeg trainingen die gegeven worden in Nederland en naar mijn mening erg waardevol om te weten wat scrum nu wel en niet inhoudt.

Zo te zien doe je web development dus als je certificering wilt dan kan je het beste dit pad doorlopen:
https://www.microsoft.com...b-apps-certification.aspx

In totaal 3 certificeringen die je kan doen waarna je een prima certificering hebt. Hiervoor kan je de boeken bestellen (meestal wel via je werkgever) en door middel van zelfstudie en oefenexamens jezelf voorbereiden.

Eigenlijk is dit wat je meestal tegen komt als je een .net web developer zijn cv ziet (en hij/zij certificeringen heeft gedaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:32
Ja want dan kun je als developer ook een stukje systeembeheer op je nemen?
Dit zijn de basics als je bij een grote detacheerder de systeembeheer kant op wilt er zijn legio richtingen in de IT waar deze certificaten nutteloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik weet niet waar je met HBO Informatica gestopt bent, maar het is als je al 1 of 2 jaar gehad hebt zeker de moeite waard om dat eerst af te ronden. Dat kan je deeltijd doen waarmee je misschien in totaal twee avonden per week mee bezig bent. Als het goed is wordt daar dan ISO20K Foundation or ITILv3 gegeven, en krijg je in elk geval een ververste basis wat betreft architectuur, datamodellen, en kom je in aanraking met meerdere frameworks, talen en IDE's. Ook als je aan het eind van de rit nog steeds aan Windows en C# .NET vast zit is het de moeite waard om ook te weten hoe het anders kan. Er is geen one-size-fits-all systeem, hoe graag vendors dat ook laten lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09
Eerder genoemde MCSA zijn meer voor infrastructuur dan development. Twee totaal verschillende takken van sport. ITIL ga je meer tegenkomen in beheer dan development projecten.
Prince2 is oude methodiek; zonde om daar je tijd in te steken, dan zou ik dat eerder in Agile en SCRUM doen.

Maar wat betreft certificeringen; wat dacht je van wat .NET certificeringen?

Zie ook:
https://www.microsoft.com/nl-nl/learning/exam-list.aspx

Kijk dan bijvoorbeeld naar
70-480
70-483
70-486

Ook zullen er vast sets zijn waardoor je MCPD (Microsoft Certified Professional Developer) kan worden.

Of kijk naar MCSD certificering (Microsoft Certified Solution Developer):
https://www.microsoft.com...g/mcsd-certification.aspx

[ Voor 109% gewijzigd door Valandil op 01-06-2017 15:23 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:00
Mijn werkgever is bezig om een Scrum werkwijze aan te nemen dus dat kan zeker interessant zijn.

Verder zie ik twee keer de 70-480 langskomen. In hoeverre is dat van meerwaarde? Naar mijn weten moet iedere programmeur dat wel in de vingers hebben? Of leer je echt diepere dingen.

Wat betreft mijn HBO ik ben er nog mee bezig maar ik blijf op Nederlands hangen. Nog wel van plan om deze af te maken.

Systeembeheer daar ga ik denk niet in de buurt van komen. Dus lijkt mij (voor nu) ook niet nuttig om daar mee te beginnen.

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 16:06
Martiveen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:05:
Verder zie ik twee keer de 70-480 langskomen. In hoeverre is dat van meerwaarde? Naar mijn weten moet iedere programmeur dat wel in de vingers hebben? Of leer je echt diepere dingen.
1 van de redenen waarom ik niet aan certificeringen doe is omdat ik simpelweg dag in dag uit met de technieken werk die op m'n cv staan. Als dat niet genoeg is en iemand liever ziet dat een officieel papiertje zegt dat ik het kan dan hoeft het voor mij niet. Genoeg programmeurs met certificaten voorbij zien komen die er niks van bakken. (heb overigens wel mijn HBO-ICT afgerond)

Als jullie er mee bezig zijn dan zou ik sowieso PSM1 gaan doen, is naar mijn mening echt een vereiste voor iedere developer die scrum doet, scrum wordt vaak maar half geimplementeerd waardoor het niet (goed) werkt.

Systeembeheer certificeringen zijn ook totaal niet relevant voor een developer, devops zaken zoals continuous integration en automated builds zijn wel relevant maar ook dan heb je niet de specifieke zaken nodig zoals ITIL/server beheer en weet ik het.

[ Voor 13% gewijzigd door Strykeforce op 02-06-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marialice
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2023

Marialice

beetje gek en is er trots op

Martiveen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:05:
Het ligt er een beetje aan waar je de certificering voor nodig hebt. Je kunt cursussen gaan volgen om echt nieuwe kennis op te doen, maar in sommige situaties is even een bewijsje halen dat je bepaalde kennis al hebt ook heel handig. Dit speelt vooral in de detachering, waar opdrachtgevers snel willen kunnen filteren op bepaalde trefwoorden.

"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see."

Pagina: 1