19 inch rack of robuuste pc case voor "on the road"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BRazor
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen met ervaring/advies in het volgende.
Voor mij werk ben ik veel onderweg (festival naar festival, studio naar studio) om video te livestreamen.

Hiervoor heb ik +/- een jaar geleden zelf een pc samengesteld en gebouwd die eigenlijk goed te vergelijken is met een ruim gevulde game pc. (x99 deluxe board, 64 gig ram,1070 kaart) en daarbij dan nog 2 extra video input PCI Express 8 lane g2 kaarten.

Nu werkt dit als een trein, en zijn hier nooit problemen mee.
Maar helaas moet ik dit setje langzamerhand ook uit handen gaan geven.
En dit betekend dat ik er dus niet meer zelf "zorgzaam" mee om zal gaan. Maar ook andere handjes.
Nu zal dit nooit achter in de vrachtwagen belanden, maar voor andere handjes wil ik het setje graag wat steviger maken.

Wel is het belangrijk dat dit setje goed zijn warmte kwijt zal kunnen, want voor de streams staat de set soms 6 uren achterelkaar aan op volle werk stand.
Dat gaat dus nu goed heel goed in mijn ruime (mega) case.

Relevante software en hardware die ik gebruik

-Ruim gevulde (grote atx) game pc. (x99 deluxe board, 64 gig ram,1070 kaart) en daarbij dan nog 2 extra video input PCI Express 8 lane g2 kaarten.
-Software maakt gebruik van de videokaart. Dus die werkt altijd hard mee.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

In de meeste standaard, zover ik die überhaupt kan vinden, 19" rack pc kasten past deze set niet of slecht in. Of ben ik bang dat de airflow te kort zal komen. Al heeft dit wel mijn voorkeur.

Pc kasten die stevig genoeg zijn kan ik ook niet, of slecht vinden.

Graag hoor ik iemand ervaring heeft hiermee?

p.s. een kleinere set opbouwen is ook een optie, maar hebben kleinere moederborden de zelfde opties zoals meerdere pci express slots en ruimte voor video kaart en dergelijke? Of is dit niet handig.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Server- en workstationkasten zijn behoorlijk stevig. Maar ook erg lomp. (zwaar) Maar als je echt iets wilt dat tegen een stootje kunt heb je al snel een ruggedized laptop nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Tyrian op 03-06-2017 02:20 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:22
Een andere mogelijkheid is misschien om een flightcase te (laten) maken voor de pc. Kan die toch iets beter tegen een stootje. Op festivals komt alles toch binnen in dergelijke kisten?

19" zou ik alleen maar aanraden als je echt een grote kast kan vinden. Ik gebruik momenteel een 4u als pc en die zit stampvol. Airflow is dan echt een pijnpunt. Doch grote 19" komen tegen een grote prijs.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier