Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:03
Tl;dr
Op zoek naar slimme thermostaat (draadloos) welke overweg kan met zone vloerverwarming op begane grond en verdieping en eventueel mechanische ventilatie.

Beste Tweakers,

Onlangs hebben wij de sleutel ontvangen van onze nieuwbouwwoning. Wij hebben hier een Intergas HREco 36 ketel bij genomen en vloerverwarming op begane grond en verdieping. Ook hebben wij mechanische afzuiging van Itho Daalderop.

Nu is de vloerverwarming ingedeeld in diverse zones en per zone schakelbaar, met uitzondering dat de zones op de verdieping niet warmer worden dan de zone op de begane grond.

Ik ben op zoek naar een slimme thermostaat, huidige thermostaat heeft geen temperatuurweergave (enkel de nummers 1 t/m 5), welke draadloos kan schakelen met mijn ketel, (optioneel de mechanische ventilatie) en de diverse zones.

Ik heb zelf contact gehad met Itho Daalderop vanwege hun slimme thermostaat Spider (ook compatible om mechanische ventilatie aan te sturen), maar deze is niet compatible met de diverse zones

Heeft iemand eenzelfde situatie en hier een oplossing voor of zijn er mensen die toevallig de oplossing hebben?

Beste antwoord (via rkvvkevin op 01-06-2017 18:19)

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Als je draadloos wil, een beetje design en makkelijk te installeren zou ik kijken naar de honeywell evohome systemen.

Zelf heb ik Evohome ook en ben zeer tevreden.
Waar je een thermostaat wil hang je hem op en je koppelt hem aan de betreffende afsluiter/zone.
En voor elke zone kan een apart tijdprogramma ingesteld worden en gratis op afstand te bedienen.
Kost wel een paar serieuze centen.

[ Voor 14% gewijzigd door DJKroon op 01-06-2017 19:42 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Alle reacties

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 17:00
Je kan eens kijken naar het Honywell systeem, niet het goedkoopste allicht maar ze hebben zeer veel mogelijkheden!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 10:52
Zoneregelingen in nieuwbouwhuizen is een beetje overkill omdat je deze 24x7 verwarmd en de temperatuurverschillen per vertrek maar klein zullen zijn. Eventueel te bereiken energiebesparing zal de kosten van de zoneregeling alleen in uitzonderlijke gevallen compenseren.

Beter is het fatsoenlijk waterzijdig inregelen van de flow per vertrek op de gewenste design temperatuur.

Acties:
  • Beste antwoord

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Als je draadloos wil, een beetje design en makkelijk te installeren zou ik kijken naar de honeywell evohome systemen.

Zelf heb ik Evohome ook en ben zeer tevreden.
Waar je een thermostaat wil hang je hem op en je koppelt hem aan de betreffende afsluiter/zone.
En voor elke zone kan een apart tijdprogramma ingesteld worden en gratis op afstand te bedienen.
Kost wel een paar serieuze centen.

[ Voor 14% gewijzigd door DJKroon op 01-06-2017 19:42 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955