Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApolloCris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-08 15:16
hallo allemaal , even een vraagje

ik ben een mini itx setup aan het maken en heb daarvoor een Asus ROG STRIX Z270I GAMING gekocht en een Corsair H80i V2
echter de Z270i heeft geen inetrne USB header om de pomp op aan te sturen en de interne pomp aansluiting van Asus is maar 4 pins

heeft iemand van jullie hier ook deze setup en hoe hebben jullie dan de aansturing aangesloten en of opgelost???

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
Als ik even snel de handleiding lees van zowel de asus als de corsair. Heeft de corsair pomp gewoon een 4p pomp aansluiting. En heeft de Asus Zowel USB 3.1 en 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
loki504 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:13:
Als ik even snel de handleiding lees van zowel de asus als de corsair. Heeft de corsair pomp gewoon een 4p pomp aansluiting. En heeft de Asus Zowel USB 3.1 en 3.0
De Corsair H80i communiceert, net als bijv. de NZXT Krakens, middels een interne USB 10-pin connector met het moederbord. Deze aansluiting is niet te vinden op de Asus Z270I en er zijn nog geen splitters/convertors beschikbaar voor de interne USB 3.1 header die wel op het moederbord zit.

Dat is het nadeel van ITX bordjes.. Ze zijn dermate klein dat je soms te veel functionaliteit moet opgeven.

Kortom: je hebt inderdaad een probleem, ik kan zie even geen oplossing behalve overstappen op een MSI Z270I GAMING PRO CARBON die wel een interne USB header heeft... Anders zul je geen gebruik kunnen maken van Corsair Link.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 01-06-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApolloCris
ik wil nu gaan proberen met een mini usb naar usb kabel en hem dan gewoon in een usb poort prikken, als dit alleen voor de communicatie is moet dit toch ook werken dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
@stin00 aaah het ging om Corsair link. Maar is dat ook noodzakelijk om te functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
@loki504 Niet echt noodzakelijk, maar toch wel handig. De pomp heeft in feite 3 kabels die aangesloten worden:

1. De sata connector die de pomp en fans van stroom voorziet (essentieel)
2. De 3-pin header voor het uitlezen van de pompsnelheid (optioneel)
3. De Corsair link kabel voor het uitlezen en aansturen van de pomp en fans (optioneel)

Het is zonder Corsair link kabel niet mogelijk om de pompsnelheid aan te passen. De 3-pin kabel is alleen geschikt om RPM uit te lezen, deze heeft verder geen functie. Je kan dus niet middels DC voltage control de pompsnelheid omlaag brengen via de 3-pin kabel. De pomp zal zonder Corsair Link naar mijn weten altijd op max rpm performance mode draaien.

@ApolloCris Dat zou je inderdaad kunnen proberen, ben wel benieuwd of dat werkt :D Laat het vooral even weten!

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 01-06-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApolloCris
die 3pin kan ik niet zien zitten

ik heb er
1x aansluiting voor op het moederbord voor voeding pomp en fans
1x aansluiting voor de 2 fans
1x micro usb
stin00 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:52:
@loki504 Niet echt noodzakelijk, maar toch wel handig. De pomp heeft in feite 3 kabels die aangesloten worden:

1. De sata connector die de pomp en fans van stroom voorziet (essentieel)
2. De 3-pin header voor het uitlezen van de pompsnelheid (optioneel)
3. De Corsair link kabel voor het uitlezen en aansturen van de pomp en fans (optioneel)

Het is zonder Corsair link kabel niet mogelijk om de pompsnelheid aan te passen. De 3-pin kabel is alleen geschikt om RPM uit te lezen, deze heeft verder geen functie. Je kan dus niet middels DC voltage control de pompsnelheid omlaag brengen via de 3-pin kabel. De pomp zal zonder Corsair Link naar mijn weten altijd op max rpm performance mode draaien.

@ApolloCris Dat zou je inderdaad kunnen proberen, ben wel benieuwd of dat werkt :D Laat het vooral even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zgpaL7NvFnA9woYna9B4DHKO/full.png

Op nummer 14 zit een interne USB 3.0 header of ben ik nu gek 8)7

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApolloCris
Nee je bent niet gek
Da's de grote stekker ik moet de kleine onboard usb stekker hebben..deze is voor naat de buitenkant van de kast...of zijn er verlopen voor ?? Of kan ik mijn usb stekker daar zomaar in prikken dan nee toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:52
Ik ooit mijn H80i op een normale usb poort aangesloten middels een mini usb naar usb kabel. Dit werkte gewoon. Anders kun je proberen om voor een paar euro zo'n internal usb3 naar internal usb2 connector te gebruiken, maar dan heb je natuurlijk niets om je front usb ports op aan te sluiten.

Ik heb gelukkig nog een internal usb2 poort op mijn z170i waar (d.m.v. een kleine mod) mijn H100i en Hue+ op zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 23:20
Heb je niet gewoon deze kabel nodig?

https://www.allekabels.nl...aar-pin-header-kabel.html
Die zet een internal USB3 header om in een USB2 header, waarop je die AIO kunt aansluiten?

Edit: En ja dan moet je helaas die USB3 case ports opgeven vrees ik.

Hier nog meer varianten: https://www.onlinekabelsh...er/usb/usb-pin-header?p=3

[ Voor 27% gewijzigd door Oaquasis op 01-06-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ja USB 3.0 naar 2.0 is backwards compatible, andersom uiteraard niet (2.0 --> 3.0). Dus dat gaat perfect werken :)

Dat wordt ooit upgraden naar een nieuwe behuizing met USB 3.1 zodat je de header linksboven daarvoor kan gebruiken, en de interne usb 3.0 header --> usb 2.0 voor je corsair link..
Pagina: 1