Vraag

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-10 12:15
Momenteel ben ik in het buitenland (thailand) en zag ik de Panasonic Leica 15 mm 1.7f lens omgerekend voor 472 euro en dan gaat er nog eens 21 euro af als ik de belasting terug vraag op het vliegveld.

Is het verstandig om de lens hier te kopen? En hoe zit het met de garantie?

Ik wil graag namelijk nog een goede wideangle lens met auto focus. Ook de lens kunnen testen en zag er goed uit. En is een groot verschil met m'n 14-140mm lens kwa grote en gewicht.

Ben nog maar net begonnen met fotografie, dus misschien is het beter om eerst nog naar andere lensen te kijken?

BABYMETAL LoL - Twitch

Beste antwoord (via Mebus op 01-06-2017 14:51)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-11 11:33

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Mebus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:05:
[...]

Voor de prijs is het een goede deal (scheelt ruim 50 euro), maar gaat mij meer om de garantie, nou ga ik er niet van uit dat er wat mee gebeurd maar je weet maar nooit..

Is anders de standaard 14mm lens van Panasonic misschien niet een betere optie? Scheelt kwa prijs en is 'net' wat breder.
Scheelt ruim 50 euro? Niet als je de BTW en invoerrechten in NL mee telt. Of wil je het niet legaal doen?

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het plaatje zal zeker scherper en contrastrijker zijn dan je huidige lens. Zoom is altijd een compromis. Of het een goede deal is moet je verder zelf uitzoeken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Mebus
Frogmen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:47:
Het plaatje zal zeker scherper en contrastrijker zijn dan je huidige lens. Zoom is altijd een compromis. Of het een goede deal is moet je verder zelf uitzoeken.
Voor de prijs is het een goede deal (scheelt ruim 50 euro), maar gaat mij meer om de garantie, nou ga ik er niet van uit dat er wat mee gebeurd maar je weet maar nooit..

Is anders de standaard 14mm lens van Panasonic misschien niet een betere optie? Scheelt kwa prijs en is 'net' wat breder.

BABYMETAL LoL - Twitch

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:01

Dido

heforshe

Als je vragen hebt over garantie als je iets in het buitenland koopt kan het best wel relevant zijn in welk buitenland je dan bent...

Wat betekent mijn avatar?

• Mebus
Dido schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:07:
Als je vragen hebt over garantie als je iets in het buitenland koopt kan het best wel relevant zijn in welk buitenland je dan bent...
Excuus, Thailand. Zal het even in ts zetten.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • Beste antwoord

• Icephase

Icephase

Mebus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:05:
[...]

Scheelt ruim 50 euro? Niet als je de BTW en invoerrechten in NL mee telt. Of wil je het niet legaal doen?

• Mebus
Icephase schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:21:
[...]

Tja wat is legaal? Laat hun maar bewijzen dat ik de lens hier heb gekocht. Dan laat ik de doos hier wel :)

BABYMETAL LoL - Twitch

• Icephase

Icephase

Mebus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Tja wat is legaal? Laat hun maar bewijzen dat ik de lens hier heb gekocht. Dan laat ik de doos hier wel :)
Nee, je hebt het over belastingfraude als je het niet aangeeft zoals het hoort. Niks 'laten hun maar bewijzen', dat is hetzelfde als iets jatten en dat niet als illegaal zien zolang je niet gepakt wordt...

• Mebus
Icephase schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Nee, je hebt het over belastingfraude als je het niet aangeeft zoals het hoort. Niks 'laten hun maar bewijzen', dat is hetzelfde als iets jatten en dat niet als illegaal zien zolang je niet gepakt wordt...
Maar als je het dan zo bekijkt, ik koop wat via internet in het buitenland en het pakje komt zonder extra bonnetje aan, dan heb ik toch gewoon ook geluk? Dan zal ik de doos gewoon meenemen en als ik wel word gecontroleerd dan kan ik altijd de belasting etcetera betalen.

Maar hier ging mijn vraag eigenlijk niet over, overigens wel een goed punt waar ik nog niet aan had gedacht.

BABYMETAL LoL - Twitch

• Frogmen
  • Niet online
DE vraag is dan eerder wil je hem nu al gebruiken of sta je op het vliegveld terug ? In het laatste geval zou ik hem in Nederland kopen

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Mebus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Helaas is het niet zo simpel. De bij de douane kunnen ze je lens in beslag nemen todat jij een bon kunt overhandigen. Die dan dus Nederlands zou moeten zijn. Gebeurt om de haverklap bij macbooks uit de US.

• Mebus
Frogmen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:31:
DE vraag is dan eerder wil je hem nu al gebruiken of sta je op het vliegveld terug ? In het laatste geval zou ik hem in Nederland kopen
Ik wil hem nu al gebruiken ja, ik ben hier nog ~2 weken.

BABYMETAL LoL - Twitch

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Gezien mijn ervaringen qua support zou ik voor dat prijsverschil het ding gewoon in Europa kopen.

Ik heb canon objectieven waarbij ik blij ben dat ik er in Nederland garantie op had (1 objectief heb ik een vuiltje in gehad (vrijwel nieuw) die pas na 3x reparatie goed was en mijn vrouw heeft haar 24-105 2x achter elkaar moeten laten repareren. Blijkbaar kan dat bij Canon nooit in 1x goed gebeuren.

• Mebus
Ik denk dat ik het wel laat bij mijn 14-140mm lens, die 50 euro is het het niet waard.

Met deze lens kan ik ook prima foto's maken. Heel erg bedankt voor het advies!

BABYMETAL LoL - Twitch

• Frogmen
  • Niet online
Aan de andere kant als je het risico wel neemt kan je lekker ermee fotograferen, is wel een mooie lens voor daar. Bonnetjes en papieren gewoon opsturen en verder niet al te bang zijn ervoor. Lenzen is nou niet het meest geimporteerde uit Thailand. Moet je natuurlijk niet je koffer volladen met de nieuwste films en andere namaak ;-)

Pagina: 1