Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dacht eigenlijk dat ik iets heel simpels zocht, maar dat blijkt toch even lastiger te zijn dan verwacht.

Ik ben op zoek naar een foto camera met verder vrijwel geen eisen aan het camera gedeelte, wat hij echter wel moet kunnen is het uploaden van gemaakte foto's naar een NAS of desnoods een online cloud dienst als GoogleDrive en Onedrive.
Dit via een bestaand WIFI netwerk.

Lijkt simpel, maar totzover heb ik alleen camera's gevonden die alleen kunnen uploaden via een berg bloatware (Canon) naar een eigen gesloten online dienst, of alleen maar een push ondersteunen naar een Android of IOS device. En dan had ik nog camera's in handen gehad die alleen een eigen WIFI netwerk kunnen opzetten, zodat je met een laptop of telefoon, uiteraard weer via een app, de foto's af kunt halen.

Maar wat ik zoek, is vanaf de camera, rechtstreeks foto's doorsturen naar een netwerkshare (NAS) of online filedienst (zodat ik daar weer een sync met NAS van kan maken)
Een auto-upload zou zelfs nog mooier zijn, maar zou al tevreden zijn met een handmatige handeling.
Iemand wellicht ervaring met een camera wat dit wel kan ?

Een los SD kaartje met WIFI dat dit kan bieden is ook prima, maar welke kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien dat als je het complete doel omschrijft dat we je beter kunnen helpen aan een oplossing. Klinkt namelijk als iets in een werkomgeving.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Voldoet het niet gewoon een Wi-Fi-enabled SD card te nemen?

bv die van Eye-Fi

pricewatch: Eyefi Mobi Pro 32GB
pricewatch: Eyefi 16GB Mobi Pro WiFi SD
product: Eyefi Mobi SDHC Class 10

http://www.eyefi.com/

[ Voor 35% gewijzigd door RM-rf op 01-06-2017 15:16 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Frogmen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:06:
Misschien dat als je het complete doel omschrijft dat we je beter kunnen helpen aan een oplossing. Klinkt namelijk als iets in een werkomgeving.
Klopt. Bedoeling is eigenlijk heel eenvoudig.
Iemand in een werkplaats (met zeer goede WIFI dekking) schiet foto's, foto's moeten direct of met kleine vertraging op een fileserver (NAS) terecht komen, zonder hiervoor extra handelingen op een telefoon, tablet of laptop te moeten doen. Eventuele eenvoudige handelingen op de camera zelf zou geen probleem zijn.

Even een gewenst praktijk voorbeeld:
R&D belt werkplaats, wil graag wat product foto's zien. Willekeurig werkplaats medewerker pakt camera, loopt naar product, maakt foto's, R&D ziet direct foto's ergens op een map binnen komen, kan evt. werkplaats medewerker nog vragen om bepaalde detail foto's te maken.
R&D afdeling kan zomaar in een ander land gevestigd zijn.
Tenzij ik het niet goed gelezen hebt, lijkt het precies andersom te werken, dus zelf een P2P verbinding maken met de onboard wifi van het kaartje, en vervolgens de foto's eraf halen.
Zo werkte dat ook met de 2 WIFI SD kaartjes die ik hiervoor getest had. Maar dat is helaas net hetgeen wat ik niet zocht, omdat je dan in de buurt van de camera moet zijn om de foto's eraf te plukken, terwijl er wel goede WIFI accesspoints aanwezig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Madshark op 01-06-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De eyefi pro variant kan met een ap verbinden (enige wifi sd kaart die dat kan

[ Voor 30% gewijzigd door laurens0619 op 03-06-2017 01:47 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -madison-
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-08 18:54
Waarom niet een telefoon gebruiken als camera? Alle foto's die ik schiet met m'n S6 gaan rechtstreeks richting Dropbox.

Verwijderd

Zelfde probleem, wij vonden ook niets
Opgelost door een smartphone te nemen, (kan zonder sim)
deze met wifi middels een app te koppelen aan dropbox
elke foto direct laten doorsturen
Dropbox op de PC installeren en hiervoor een een map aanmaken.
Zo komt elke foto via dropbox in de juiste map.
succes

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb nu een panasonic lx100 waarmee het kan maar betekent altijd na het aanzetten de WiFi etc activeren niet echt makkelijk maar wel aan te leren.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1