Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 911803

Topicstarter
Ik heb een Lenovo Thinkpad E531, maar hij doet niks meer. Hij deed het eerst als een zonnetje maar van de ene op de andere dag viel hij ineens uit bij het opstarten, na ongeveer 3 secondes nadat ik op de power knop drukte. Dit was ongeveer een maand terug en nu reageert hij nergens meer op, dus ook niet op de power knop.

Is er iemand hier die weet wat het probleem kan zijn? Einde oefening of zal die nog te redden zijn? Ik wil hem namelijk verkopen en een Macbook Pro kopen..... In deze staat zal hij uiteraard niks opleveren.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 11:07
Hoi Brkln,

Hij viel ineens uit nadat je 3 seconden op de powerknop drukte? Dat is niet ineens, je hebt namelijk gewoon een harde shutdown gegeven.

Zit de stekker van de adapter er wel in? Druk ook ff de stekker op het adapter blok en de muur even opnieuw aan. Na een maand wil ik best geloven dat de accu van die laptop gewoon leeg is. Daardoor zou die ook niet aangaan als die geen prik heeft ;) Je kan ook controleren of er een ledje op de adapter zit, als die brand weet je iig of er stroom van de muur naar de adapter is.

[ Voor 13% gewijzigd door Kadardar op 01-06-2017 09:01 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een harde shutdown? Ik heb -met de adapter erin en verschillende stekkerpunten geprobeerd- de laptop wel tig keer geprobeerd aan te zetten, maar tevergeefs. Hij reageerde toen na een keer of 5 op de powerknop drukken, dan sprong hij even aan en ging hij vrijwel meteen weer uit. Zelfs na weer een dag in de oplader bleef dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan een defecte powerbutton zijn (SMD micro switch kan niet heel veel hebben), kabelbreukje of zelfs de flatcable die uit zijn socket is geschoten bij een plotseling klap :

http://www.ebay.co.uk/itm...48-F2-Y3-h2-/162219527852

Afbeeldingslocatie: https://www.laptopking.com/boards/lenovo-thinkpad-edge-e531-power-button-NS-A048.jpg

Maar aan de andere kan lees ik ook meerdere problemen met dit type laptop en power problemen die niet aan de knop te wijten zijn.

Ik zou de laptop in ieder geval wel gewoon open schroeven (kan je meteen de binnenkant schoonmaken en/of thermal paste vervangen), de flatcable aandrukken en wellicht even met een multimeter kijken of de knop werkt.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor je antwoord! Als ik thuiskom schroef ik hem dus even open en dan hopen dat ik het kan oplossen.