Kreeg gisterenavond bovenstaande melding, met daarbij een indicatie dat ergens in een dorpje 10km verderop een IP-adres is gebruikt bij een poging om in te loggen:
Ik zat nog te denken of het misschien zo geweest kan zijn dat mijn telefoon via een zendmast die inlogpoging heeft gedaan... Zou dat ook de oorzaak van een dergelijke melding kunnen zijn?
Ben gisterenavond wel op een kilometer of 4-5 van die lokatie geweest, maar niet op dat tijdstip (maar een uur ervoor)
De vraag is dus: betekend deze melding daadwerkelijk dat iemand mijn wachtwoord heeft en zonder deze googleblokkade in mijn account was ingelogd geweest?
Ik heb aangegeven dat ik "dit niet was" en ook mijn wachtwoord veranderd. Maar ik vraag me af, heeft iemand daadwerkelijk ingelogd (m.a.w. beschikt hij echt over mijn paswoord?), of was het alleen maar een poging.ONBEKEND APPARAAT
We hebben onlangs een inlogpoging vanaf dit apparaat voorkomen. U heeft aangegeven dat u NIET degene was die inlogde en heeft sindsdien uw wachtwoord gewijzigd. Voor uw eigen veiligheid geven we dit apparaat nog twee weken weer in de lijst. U kunt deze gebeurtenis ook bekijken op uw pagina Meldingen en waarschuwingen.
Laatst gebruikte locatie
Goirle, Nederland - Gisteren, 22:35
Meldingen en waarschuwingen
Inlogpoging geblokkeerd door Google
Goirle, Nederland - Gisteren, 22:35
U heeft deze activiteit gemarkeerd als niet van u.
Gebruik twee vingers om de kaart te verplaatsen
©2017 Google - Kaartgegevens
Gebruiksvoorwaarden
Geschatte locatie (kan plaatsen in de buurt omvatten)
Tijd: Gisteren, 22:35
IP-adres: 84.XX.190.XXX
Ik zat nog te denken of het misschien zo geweest kan zijn dat mijn telefoon via een zendmast die inlogpoging heeft gedaan... Zou dat ook de oorzaak van een dergelijke melding kunnen zijn?
Ben gisterenavond wel op een kilometer of 4-5 van die lokatie geweest, maar niet op dat tijdstip (maar een uur ervoor)
De vraag is dus: betekend deze melding daadwerkelijk dat iemand mijn wachtwoord heeft en zonder deze googleblokkade in mijn account was ingelogd geweest?