Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Google: Iemand beschikt over uw wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:45
Kreeg gisterenavond bovenstaande melding, met daarbij een indicatie dat ergens in een dorpje 10km verderop een IP-adres is gebruikt bij een poging om in te loggen:
ONBEKEND APPARAAT

We hebben onlangs een inlogpoging vanaf dit apparaat voorkomen. U heeft aangegeven dat u NIET degene was die inlogde en heeft sindsdien uw wachtwoord gewijzigd. Voor uw eigen veiligheid geven we dit apparaat nog twee weken weer in de lijst. U kunt deze gebeurtenis ook bekijken op uw pagina Meldingen en waarschuwingen.
Laatst gebruikte locatie
Goirle, Nederland - Gisteren, 22:35
Meldingen en waarschuwingen
Inlogpoging geblokkeerd door Google
Goirle, Nederland - Gisteren, 22:35
U heeft deze activiteit gemarkeerd als niet van u.

Gebruik twee vingers om de kaart te verplaatsen

©2017 Google - Kaartgegevens
Gebruiksvoorwaarden
Geschatte locatie (kan plaatsen in de buurt omvatten)
Tijd: Gisteren, 22:35
IP-adres: 84.XX.190.XXX
Ik heb aangegeven dat ik "dit niet was" en ook mijn wachtwoord veranderd. Maar ik vraag me af, heeft iemand daadwerkelijk ingelogd (m.a.w. beschikt hij echt over mijn paswoord?), of was het alleen maar een poging.

Ik zat nog te denken of het misschien zo geweest kan zijn dat mijn telefoon via een zendmast die inlogpoging heeft gedaan... Zou dat ook de oorzaak van een dergelijke melding kunnen zijn?

Ben gisterenavond wel op een kilometer of 4-5 van die lokatie geweest, maar niet op dat tijdstip (maar een uur ervoor)

De vraag is dus: betekend deze melding daadwerkelijk dat iemand mijn wachtwoord heeft en zonder deze googleblokkade in mijn account was ingelogd geweest?

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:10
Ik denk dat het een fluke is. Je hebt je password veranderd. Dat moet voor nu voldoende zijn.

Mocht je in de komende tijd nogmaals dit bericht ontvangen dan zou ik me pas zorgen beginnen te maken.

Ik heb een keer van Microsoft eenzelfde melding gekregen. Dat er vanuit de USA gepoogd werd te in te loggen.

Nader onderzoek wees uit dat ikzelf dat was nadat ik bij een hernieuwde installatie van Windows poogde in te loggen en even een typo maakte. Werd schijnbaar vastgelegd als een inlogpoging vanuit de USA (locatie servers MS?).

[ Voor 46% gewijzigd door Panzer_V op 01-06-2017 08:36 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waarschijnlijk kan het je telefoon zijn die op een mobiel netwerk stond. Maar dan is de vraag of je dan Android hebt. Volgens mij wordt je telefoon als 'veilige device' gezien zodra je ermee bij Google mee registreert, na de installatie.

In dat geval vrees ik dat je of een andere telefoon hebt waarmee je voor de eerste keer bij Google mee inlogt, of toch iemand hebt die je account probeert te kapen.
Een paar tips:

- 2 Factor Authentication aanzetten, direct! :)
- Zorgen dat je een heel sterk en voor je eigen UNIEK password hebt die je NERGENS anders gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 01-06-2017 08:36 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34

P_Tingen

omdat het KAN

Ik had iets vergelijkbaars met mijn Facebook account. Die gaf aan dat er ingelogd was aan de andere kant van het land op een Blackberry, twee zaken die ik niet kon plaatsen. Ook hier gelijk mijn ww veranderd, 2FA had ik al aanstaan.

Even later checkte mijn dochter haar account en zag hetzelfde. Ik ga er maar van uit dat het een false positive is.

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

P_Tingen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:29:
Even later checkte mijn dochter haar account en zag hetzelfde. Ik ga er maar van uit dat het een false positive is.
Is jouw account niet toevallig het recovery-adres van haar account?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:34:
[...]
Is jouw account niet toevallig het recovery-adres van haar account?
Hmm, zou kunnen inderdaad. Ook het account van mijn vrouw had dezelfde kuren, maar then again, die zou mijn account ook wel eens als recovery account kunnen hebben.

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

P_Tingen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:33:
Hmm, zou kunnen inderdaad. Ook het account van mijn vrouw had dezelfde kuren, maar then again, die zou mijn account ook wel eens als recovery account kunnen hebben.
In dat geval zou ik van het onzekere uitgaan en alle accounts als gecompromitteerd beschouwen.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Als je er zelf zo dichtbij was, dan kan het zijn dat je locatie via gsm-masten precies daar was. Het uur tijdverschil kan prima te verklaren zijn door verschil in tijdslocatie van bepaalde servers (+ of - 1 uur gmt).

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Een tip is ook om Google 2 factor authenticatie te gebruiken. Ook al is je wachtwoord gecompromitteerd, dan nog kan men er niet mee inloggen omdat ze de (tijdelijke) 2fa code niet hebben.

Maar inderdaad ook wat @Verwijderd zegt, ik zou (bij twijfel) alle accounts als gecompromitteerd beschouwen en alle wachtwoorden aanpassen.
Pagina: 1