Vervanging stock fan Cooler Master 212 Evo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsTheSebbe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 22:49
Ik heb vandaag al mijn case fans vervangen voor een aantal Noctua's (2x NF-S12A, 1x NF-A14) aangezien mijn oude fans erg veel lawaai maakte. Ik vind het resultaat van de Noctua's echt geweldig, ik had geen idee dat mijn PC'tje zó stil kon zijn. Echter is de enige fan die ik nu hoor de stock fan van de Cooler Master 212 Evo. Ik zit nu te denken om die te verwisselen met een NF-F12.

Heeft iemand ervaringen met beide fans en kan die mij vertellen of deze switch het waard is? Is de NF-F12 stiller dan de stock fan van de 212 evo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
Echter is de enige fan die ik nu hoor de stock fan van de Cooler Master 212 Evo. Ik zit nu te denken om die te verwisselen met een NF-F12
Heb je daar je eigen vraag niet al beantwoord? :+

Overigens, tenzij je een heel absurd systeem hebt zou je met 1x 120mm en 1x 140mm eigenlijk altijd al een héél eind moeten komen (zeg maar, dat is eigenlijk altijd al gewoon voldoende), dus wissel die tweede NF-S12A gewoon even naar je 212 toe en kijk wat het resultaat is. Als je dan tevreden bent, kijk eerst even wat die opstelling voor je temps doet - zeker nu het toch wel aardig warm is heb je een aardige indicatie of het year-round voldoende gaat zijn (hint: ja dat gaat het, je hebt helemaal niet zoveel casefans nodig als de meeste mensen denken; het eerste beetje airflow is 80% van het werk, en extra fans voegen vaak eigenlijk niet zo zeer koeling als wel herrie toe!).

Spaart je ook gelijk weer een dure extra fan.
Uiteraard, mocht het een beetje kiele-kiele zijn, temperatuurgewijs, kun je er altijd later nog eentje bijkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsTheSebbe
iceheart schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 02:13:
[...]

Heb je daar je eigen vraag niet al beantwoord? :+

Overigens, tenzij je een heel absurd systeem hebt zou je met 1x 120mm en 1x 140mm eigenlijk altijd al een héél eind moeten komen (zeg maar, dat is eigenlijk altijd al gewoon voldoende), dus wissel die tweede NF-S12A gewoon even naar je 212 toe en kijk wat het resultaat is. Als je dan tevreden bent, kijk eerst even wat die opstelling voor je temps doet - zeker nu het toch wel aardig warm is heb je een aardige indicatie of het year-round voldoende gaat zijn (hint: ja dat gaat het, je hebt helemaal niet zoveel casefans nodig als de meeste mensen denken; het eerste beetje airflow is 80% van het werk, en extra fans voegen vaak eigenlijk niet zo zeer koeling als wel herrie toe!).

Spaart je ook gelijk weer een dure extra fan.
Uiteraard, mocht het een beetje kiele-kiele zijn, temperatuurgewijs, kun je er altijd later nog eentje bijkopen :)
Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Nu ben ik wel van plan om binnenkort mijn oude radeon hd 7870 te vervangen voor een gtx 1070 en aangezien ik nog een i5-3570k wil blijven runnen, zal ik die waarschijnlijk moeten OC'en zodat die niet een al te grote bottleneck gaat vormen. In dat geval zal de 3 fan set-up misschien wel beter zijn voor de airflow en kan ik er altijd nog eentje bijhalen.

Ik ga morgen even kijken hoe die loopt met jouw idee, thanks :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
...Nee. gewoon, nee.
Die GTX 1070 is een héérlijk zuinig kaartje (kom op man, ze steken die dingen pretty much op desktop-performance in laptops van <3kg tegenwoordig!) en ook een overgeklokte 3570k gaat niet de wereld aan energie slurpen. Wat voor case gebruik je? Ik durf je bijna wel te beloven dat we je een prima koel (en net wat stiller) systeem met je huidige fans ipv je huidige fans plus één kunnen helpen opzetten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsTheSebbe
Ik heb een Zalman Z11 Plus. Ik zal hem ooit in de toekomst nog wel vervangen aangezien het raampje ooit een flinke kras heeft opgelopen bij een lan-party. Voorlopig heb ik deze in ieder geval nog.

beide 80mm fans aan de zijkant heb ik trouwens niet aangesloten, die maakten na een aantal jaar een enorm ratelende herrie.

[ Voor 25% gewijzigd door ItsTheSebbe op 01-06-2017 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
Oh prima. 1x120 achter (lucht de kast uit blazen), 1x140 voorin (lucht de kast IN blazen), en de HDD('s) voor die fan hangen (niet echt nodig, maar kan geen kwaad).

Dat is echt ruimschoots, meer dan, ondubbelzinnig genoeg :)

Oh en die 80mm's zullen inderdaad wel stuk zijn, maar ook nieuwe 80mm's zijn altijd luidruchtiger dan 120mms voor een ook maar enigszins vergelijkbare luchtverplaatsing. Je hebt ze ook niet nodig, dus prima. :)

[ Voor 32% gewijzigd door iceheart op 01-06-2017 03:24 ]

Pagina: 1