Thinkpad T430/T450/T460/T470

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds 5 jaar heb ik een Thinkpad X200 voor op reis. Een uitstekende laptop. Maar verouderd en een beetje sloom. Ik zoek een opvolger. Dat zal sowieso een hoogwaardige Thinkpad moeten zijn: X of T. X valt af omdat ik deze net wat te klein vind. De 14" T4xx-serie vind ik perfect qua formaat. Andere merken wil ik niet. Aanvullende eisen: Minimaal 8GB en een SSD.

Belangrijk is accuduur. De berichten die ik hierover lees zijn nogal wisselend. Maar een T430 met een 9-cell accu schijnt het heel lang uit te houden. Mar volgens de reviews zijn de T450/T460/T470 ook goed. De T440 wil ik niet vanwege het ontbreken van buttons wat heel irritant is als je het trackpad gebruikt.

Mijn vraag: Waar kan ik een geschikte en betaalbare Thinkpad kopen?

Klinkt als een onzinnige vraag, maar ik heb nu twee keer geprobeerd een Thinkpad te kopen. Een keer zgan van een Tweaker via V&A. Bij bezichtiging bleek het scherm blauw uit te slaan (wit was totaal niet wit). Vervolgens bij QX Systems een T430 besteld, bevat lelijke dode pixel (ondanks dat ze mij via de mail hebben gezegd dat er geen dode pixels zijn) en stickers op het toetsenbord :r (om er een standaard US toetsenbord van te maken). Die gaat waarschijnlijk terug (tenzij ze moet een goede oplossing komen).

Ik ben er een beetje klaar mee. Twee keer een Thinkpad met gebreken. Er is wel aanbod maar het is overpriced of crap. De enigszins betaalbare T460s hebben 4GB en een conventionele hdd.

Wat mijn voorkeur is, vind ik lastig te zeggen. Ik gebruik de laptop op reis. De hoogwaardige Thinkpad-series zijn niet stuk te krijgen. De X200 heeft het in de meest extreme omstandigheden altijd vo

eBay: Veel buiten de EU (invoerheffingen) of vreemde toetsenborden

Tweakers V&A / Marktplaats: Veel oude thinkpads, weinig nieuwere.

Nieuw: Weinig aanbod.
Bluelink; winkel met hoge prijzen ex btw. Veel 15" in het aanbod.
Lenovo site: Duur!! De Amerikaanse Lenovo site heeft een outlet met prachtige aanbiedingen, de Nederlandse site heeft alleen wat rommel.

Verder hier en daar wat nieuw aanbod, maar allemaal wazige winkels, en toch wel duur. Zoals deze: http://www.ictechsense.nl...llery-3/116-thinkpad-t460

Ook deze vind ik erg duur: https://www.groupon.nl/deals/lenovo-thinkpad-t460-neuf-3
Een Thinkpad T470 is echter helemaal niet te betalen.

Zijn er plekken in Nederland waar je betaalbaar nieuwe of bijna nieuwe Thinkpads T-series kan kopen?
Bij voorkeur de vorige generatie omdat de T470s erg duur zijn. In de VS is volop aanbod; dat zou hier toch ook moeten kunnen?

[ Voor 3% gewijzigd door SvMp op 01-06-2017 00:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Je hebt gelijk met het aanbod van de outlet op de websites.
Mensen hier die zulke machines kopen doen er ook direct een aantal jaren mee. Het is een zakelijke investering die meegaat. Zoals je zelf ook zegt, dit zijn hoogwaardige en zeer sterke laptops. Dat heeft zijn prijs helaas. Daarom zie je hier ook tweedehands vooral oudere modellen. Dus als je een nieuwere wilt moet je of blijven zoeken of een nieuwe kopen. Je kunt zelf zeer makkelijk RAM bijprikken en een HDD verwisselen.

Aan de andere kant zeg je dat je er klaar mee bent en 'overpriced crap' vanwege de HDD en RAM.
Dit zijn nu eenmaal professionele laptops en die kosten meer.
Je zou ook eens kunnen kijken naar HP zbooks. Die zijn gelijkaardig aan de Thinkpad series, net zo sterk gebouwd en ook makkelijk zelf dingen bij te prikken/veranderen van RAM en HDD. Daar heb je ook verschillende versies echter zijn de prijzen net zo hoog als bij Lenovo.
Waarvoor gebruik je de laptop? Wat doe je ermee behalve veel meenemen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
De hoge prijs kan ik snappen. Dat is een consequentie van de keuze van dit type.

Ik wil dan ook eker geen ander type. De zbook ken ik vanuit mijn werk; die zijn in mijn ogen zeker niet gelijkwaardig aan Lenovo's uit de T-serie.

Ik heb bewust niet genoemd wat ik er mee wil doen, omdat de eisen voor mij wel duidelijk zijn. De laptop is tijdens het reizen mijn computer, dus ik doe er alles op wat ik thuis ook doe: Internet, typen, ontwikkelen. Dit allemaal met Linux. Een laptop met SSD, 8 GB RAM en een I5 (evt. I3) volstaat.

Probleem is de verkrijgbaarheid. In de VS verkoopt Lenovo in de outlet een T460 voor USD 475. In Nederland kosten ze al gauw 800 euro (zie voorbeelden OP). Leveren niet buiten de VS, en als het wel kan dan betaal je een vermogen aan invoerrechten. De outlet van Lenovo in Nederland biedt alleen wat rommel-laptops. Daarom hoopte ik met dit topic een winkel te vinden die ik nog niet ken die wel een lading nieuwe exemplaren van verouderde modellen heeft staan voor een leuke prijs, zoals de Lenovo Outlet in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Maar wat is duur?

Ik type dit op een Lenovo T460s overkocht van een medetweaker voor pak em beet 600 euro. M.i. een zeer net prijs voor wat je krijgt:
i5 - 6300U
8 GB ram
256 SSD
Touchscreen
Full HD scherm (WXDA heb ik niet nodig)
Nog bijna 2 jaar on-site garantie

Wanneer ik nu op V&A zoek kom ik er nog genoeg voor deze prijs tegen:
https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=t460s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
SvMp schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:44:
De hoge prijs kan ik snappen. Dat is een consequentie van de keuze van dit type.

Ik wil dan ook eker geen ander type. De zbook ken ik vanuit mijn werk; die zijn in mijn ogen zeker niet gelijkwaardig aan Lenovo's uit de T-serie.
Oeps mijn fout. De HP Zbook staat ook niet tegenover de T-serie van Lenovo maar de P(workstation) serie. iets hoger dus :) Ik heb best wat ervaring met beide machines en kwa bouwkwaliteit zijn ze echt wel aan elkaar gewaagd. Ik heb persoonlijke voorkeur voor de Zbook, ex collega's voor de Lenovo P-serie. Het is een tool.

Zoals @beyazz06 aangeeft zijn er genoeg te vinden voor een behoorlijk nette prijs. Ook op de BE website vind ik het best prima prijzen. Dit soort machines zijn het nu eenmaal waard.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Update: Ik ben met de T430 naar de winkel gegaan waar ik deze heb besteld. Uiteindelijk weer een exemplaar met pixelproblemen gekregen. Het gaat om deze: https://www.qxsystems.nl/lenovo-thinkpad-t430-8gb
Daarom koop ongedaan gemaakt.

Heel veel tijd kwijt en nog steeds geen nieuwe Thinkpad.

Wat betreft de suggesties die hierboven zijn gedaan: Ik vind 600 euro veel te veel voor een gebruikt product. Dan wil ik een nieuwe.

Ik heb deze gezien: https://www.marktplaats.n...256gb-ssd-ips-fullhd.html
Bijna te mooi om waar te zijn. Wel idioot veel geld voor een laptop, zeker als je er mee in landen als Oekraïne gaat rondreizen. Voordeel is dat ik dan (waarschijnlijk) een perfect apparaat heb.

Tips voor betrouwbare en goede winkels die nieuwe verouderde modellen verkopen zijn nog steeds heel welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door SvMp op 03-06-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik ben wel echt een liefhebber van Thinkpad.
Zeker de T en X series.

Alleen de bouwkwaliteit vanaf de X' en de T'-40-series is echt matig. Voor mijn T440 en de X250 zijn de next-day-on-site reperateurs te vaak moeten langskomen de afgelopen jaren. Zelf heb ik veel meer vertrouwen in de bouwkwaliteit van de 72xx en de 74xx series van Dell.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
3x3 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:40:
Ik ben wel echt een liefhebber van Thinkpad.
Zeker de T en X series.

Alleen de bouwkwaliteit vanaf de X' en de T'-40-series is echt matig. Voor mijn T440 en de X250 zijn de next-day-on-site reperateurs te vaak moeten langskomen de afgelopen jaren. Zelf heb ik veel meer vertrouwen in de bouwkwaliteit van de 72xx en de 74xx series van Dell.
De T440 is niet een hele geliefde Thinkpad vanwege het integreren van de muisknoppen in het touchpad.

Waar baseer je die opmerking over bouwkwaliteit op?
Ik heb nu een X200 en die is oerdegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

SvMp schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:59:
[...]

De T440 is niet een hele geliefde Thinkpad vanwege het integreren van de muisknoppen in het touchpad.

Waar baseer je die opmerking over bouwkwaliteit op?
Ik heb nu een X200 en die is oerdegelijk.
Op dat ik ook een oerdegelijke X200, X220 en T410 heb gehad.
En zoals ik zei voor de T440 is 7x een next-day-service mannetje langs geweest. Voor de X250 2 of 3 keer.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:11
Ik heb een jaar geleden een nieuwe t450 gekocht bij laptopcentrale.nl, die hebben regelmatig thinkpads nieuw en zgan. Toen waren er op Marktplaats nog enkele aanbieders.
Toen 499 met 4gb, een 500gb hdd en i5 5300. Crucial 2x8gb en een Samsung evo 850 gekocht, en een case om de meegeleverde hdd naar een usb3 om te bouwen (ik had toch een externe hdd nodig).
Voor Linux ideaal, alles werkt perfect en supersnel. Met 8gb (dus 4 bijprikken) en een kleine 60-120gb m.2 ssd als opstartschijf naast de interne ben je nog goedkoper uit en voldoet voor linux prima. Let op dat bij recentere types de eerste 4gb vastgesoldeerd is, dus je kan enkel bijprikken - niet vervangen. Enige minpunt is het scherm, maar als je wil bestaat er een ips fhd die perfect past voor 100€ ongeveer.
US Qwerty valt ook in België goed mee te leven, behalve als ik in het Frans moet typen ;-)
edit:msata moest m.2 zijn

[ Voor 3% gewijzigd door wouter_va op 17-06-2017 13:32 ]

Pagina: 1