Turnkey dropshipping webshops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 10:00
Vertel, waar gaat dit over?
De afgelopen maanden ben ik het steeds meer gaan volgen: het fenomeen van turn-key dropshipping websites. Ze worden op sites als flippa.com (volg ik zelf het meest), webhostingtalk.nl, freemarket.com en waarschijnlijk nog heel wat andere aangeboden voor een groot aantal productcategorieen, zoals bijvoorbeeld:En ja, ze worden voor ******prijzen verkocht, zoals bijvoorbeeldEn dan te bedenken dat sommige van die sites er nog best leuk uitzien, voor prijzen die je soms al neerlegt voor een z.g.n. premium template...

Interessant, wat heb je zelf al ontdekt?
Nou, bijvoorbeeld dat de verkopers van deze turn-key websites weleens/vaak/altijd een contract hebben met de dropshipper, waardoor zij ook een deel van de marge op verkocht producten opstrijken. Daarmee heb je dus gelijk al een achterstand op andere webshops die zelf direct contact hebben gelegd met een dropshipper. Verder vond ik er eigenlijk vrij weinig over.

OK, leuk. Wat wil je nou van ons weten?
Nou, het klinkt allemaal zo leuk, zo'n dropshipping site, en er worden je gouden bergen beloofd. Stuur de ingekomen orders door naar je dropshipping leverancier en zie het geld binnenstromen *O* . Iets zegt mij dat de praktijk toch iets anders is ;) .....

Wat ik in dit topic graag zou willen zien/horen zijn ervaringen of andere zinvolle discussies over de aanschaf van een kant en klare dropshipping website. Vragen die het bij mij zoal oproept zijn:
  • Hoe werkt zoiets belastingtechnisch dan? Je geeft een leverancier die veelal in het buitenland is gevestigd opdracht om een product te leveren, veelal naar een ander buitenland. Dat wordt sowieso een boekhouder inhuren?
  • Productsupport en returns? Wordt dat dan ook afgehandeld door zo'n leverancier of mag je dat lekker zelf uitzoeken (en zoek eens uit hoe dat met internationale wetgeving zit)
  • Dat er veel concurrentie is, is duidelijk. Maar is zoiets eigenlijk rendabel te maken?
  • Zijn er nog andere (al dan niet potentiele) valkuilen?
En waarom begin je hier eigenlijk over?
Eigenlijk gewoon 100% pure nieuwsgierigheid B) . Geen plannen.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Als ondernemer of marketeer een interresante concepten.
Wie goed kan verkopen, zal er best wat aan kunnen verdienen.
Ook slim van de chinezen/buitenlandse dropshippers... dat ze het moeilijkste op een buitenlandse markt overlaten aan een buitenlander zelf.

Uiteindelijk lijkt mij het 'vermarkten' van zo'n turn-key winkel best veel moeite, en leg je op de lange termijn het meestal af op de volgende facetten:

- Prijs, vergeleken directe chineze webshops zul je het niet winnen.
- Kwaliteit, de meeste aanbieders laten je toch online chineze rommel verkopen.
- Leveringssnelheid. Is oplosbaar.
- Adaptiviteit een ander heeft je website kant en klaar gemaakt, daar kun je niet veel aan doen

Toch, het vermarkten van matig spul dat iedereen ook verkoopt lijkt mij geen leuke bezigheid. Volgens mij zit er veel meer charme in bepaalde niche's.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:29
Lijkt mij (gelukkig) niet echt lucratief door de geldende regelgeving in Nederland en de meeste EU landen (kwaliteits eisen aan producten, 14-dagen retour, etc). Oftewel, bezint eer gij begint :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Qua consumentenwetgeving is het in ieder geval zo, dat als je zelf buiten de EU zit, maar je richt op de EU of een land in de EU, je gebonden bent aan de regels van de EU / het land waar je je op richt. Een kant en klare definitie is er niet, maar denk aan een site in het Nederlands, Italiaans, etc. Concrete verzendopties en kosten gericht op bepaalde landen. Waar je je omzet vandaan haalt. Dat soort dingen.
En hou er rekening mee dat als jij in Nederland zit, je dus sowieso aan EU wetgeving moet voldoen.

Logistiek en tussenhandelaren is niet zozeer de grootste kostenpost tegenwoordig. Die marges zijn belachelijk dun, allemaal op volume. De grote kostenpost zit in je eigen operatie zoals administratie en marketing, maar vooral garantieafhandeling. Het is in de EU dwingend recht dat jij als degene die het uiteindelijk verkoopt aan de eindklant daar zorg voor draagt. Ofwel, je kan met Algemene Voorwaarden niets beginnen om dat te beperken.

Betekent ook dat als iets dat jij vanuit Nederland verkocht hebt in Spanje kapot gaat, jij niet alleen opdraait voor het regelen van de garantie maar ook de kosten inclusief de verzendkosten beide kanten op.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 01-06-2017 11:49 ]