Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming (1080p, 144hz met mogelijkheid naar 1440p in de toekomst) is voor mij een belangrijke factor, maar daarnaast gebruik ik voor mijn werk (IT, .NET programming) ook veel virtuele omgevingen (Hyper-V).
Wat mag het systeem gaan kosten?
~1100 euro voor SDD, Mobo, processor en geheugen. Hier zit echter nog wat rek in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een GTX970 (vanuit oude setup), deze wil ik voorlopig ook in mijn nieuwe setup gebruiken (upgraden kan later, ik wacht hiermee op de nieuwe series). Tevens heb ik al een voeding (Cooler Master Silent Pro Gold 800W) en SSD's vanuit mijn vorige systeem. Daarnaast neem ik alle randapparatuur van mijn huidige setup mee. Ook de behuizing (Fractal Design Define S) pak ik van mijn oude build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een update naar 2017 van de processor, geheugen en disk. Rekeninghoudend met virtualisatie en veel multitasking lijkt Ryzen 7 met 32GB ram een vereiste.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren. Wegens mijn wens van virtualisatie lijkt Ryzen 7 de juiste keus te zijn.
Ga je overklokken?
Ja.
Wat verwacht je van ons?
Na zelf aardig lang te zoeken blijft het Ryzen platform voor mij een onbekende, de kinderziektes zijn er nog niet allemaal uit, vandaar dat ik voor de zekerheid nog advies vraag. Nog enkele vragen vanuit mij:
Gaming (1080p, 144hz met mogelijkheid naar 1440p in de toekomst) is voor mij een belangrijke factor, maar daarnaast gebruik ik voor mijn werk (IT, .NET programming) ook veel virtuele omgevingen (Hyper-V).
Wat mag het systeem gaan kosten?
~1100 euro voor SDD, Mobo, processor en geheugen. Hier zit echter nog wat rek in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een GTX970 (vanuit oude setup), deze wil ik voorlopig ook in mijn nieuwe setup gebruiken (upgraden kan later, ik wacht hiermee op de nieuwe series). Tevens heb ik al een voeding (Cooler Master Silent Pro Gold 800W) en SSD's vanuit mijn vorige systeem. Daarnaast neem ik alle randapparatuur van mijn huidige setup mee. Ook de behuizing (Fractal Design Define S) pak ik van mijn oude build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een update naar 2017 van de processor, geheugen en disk. Rekeninghoudend met virtualisatie en veel multitasking lijkt Ryzen 7 met 32GB ram een vereiste.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren. Wegens mijn wens van virtualisatie lijkt Ryzen 7 de juiste keus te zijn.
Ga je overklokken?
Ja.
Wat verwacht je van ons?
Na zelf aardig lang te zoeken blijft het Ryzen platform voor mij een onbekende, de kinderziektes zijn er nog niet allemaal uit, vandaar dat ik voor de zekerheid nog advies vraag. Nog enkele vragen vanuit mij:
- Op dit moment kies ik voor RAM van G.Skill die 3200Mhz kan draaien. Nu vernam ik dat binnenkort sneller geheugen ondersteunt wordt. Wat is hierin handig, nu alvast voor de 3600Mhz versie van het ram gaan, of maakt dit niet uit?
- De moederborden die beschikbaar zijn hebben allemaal plus- en minpunten, qua reviews springt er ook nog niet veel bovenuit in de meeste tests. Het probleem met de Gaming Pro Carbon schijnt hitteproductie (vrm) te zijn. Wat raden jullie aan?
- AMD en Intel hebben recent natuurlijk Threadripper & de extreme processoren aangekondigd. Ik verwacht dat deze overkill worden voor mijn setup. Zou het het waard zijn om hier op te wachten?
- Ik ga geen gebruik maken van SLI of CrossFire, een X370 is in dat opzicht dus ook niet nuttig. Nu heb ik wel gelezen dat het power management van de X370 borden beter is, vandaar dat ik nu een X370 bord heb gekozen. Ik zie echter ook veel builds met de B350 borden als standaard. Wat is hierin handig?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 323,- | € 323,- |
| 1 | Asus Prime X370-Pro | € 154,- | € 154,- |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-32GVK | € 365,50 | € 365,50 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 234,50 | € 234,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.077,- | |