Toon posts:

Gezocht: race game tussen arcade en wat meer realistisch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd niet van hele simpele race games zoals Need for Speed. Tegelijkertijd zijn heel realistische spellen voor mij te moeilijk.

Daarom zoek ik iets er tussenin, wel met een beetje op meer nadruk op arcade. Games die ik gaaf vond waren Screamer 2 (ken je die nog?) en Rallisport Challenge. Ook de moeilijkheid van Forza 3 vind ik ok, maar helaas zoek ik wel een race-spel met een vaste route en geen open-wereld spel.

Op dit moment speel ik Grid 2 op de allerlaagste moeilijkheidsgraad en dat gaat net. Maar iets makkelijker zou beter zijn.

Heeft er iemand tips?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:55:
Ik houd niet van hele simpele race games zoals Need for Speed. Tegelijkertijd zijn heel realistische spellen voor mij te moeilijk.

Daarom zoek ik iets er tussenin, wel met een beetje op meer nadruk op arcade. Games die ik gaaf vond waren Screamer 2 (ken je die nog?) en Rallisport Challenge. Ook de moeilijkheid van Forza 3 vind ik ok, maar helaas zoek ik wel een race-spel met een vaste route en geen open-wereld spel.

Op dit moment speel ik Grid 2 op de allerlaagste moeilijkheidsgraad en dat gaat net. Maar iets makkelijker zou beter zijn.

Heeft er iemand tips?

Alvast dank!
Ik denk dat je op zoek bent naar Test Drive: Ferrari Racing Legends:

Prima game. Beetje arcade, beetje sim, beetje ertussenin.

Zit een leuke carrieremodus in waarbij je begint met de eerste Ferrari raceauto's en langzaam opwerkt naar de huidige tijd qua auto's. Lijkt wat dat aan gaat een beetje op Need for Speed: Porsche Unleashed.

Niet te makkelijk en niet te moeilijk. Gewoon een prima racegame die er nog altijd best aardig uitziet qua graphics. :)

[ Voor 3% gewijzigd door vosss op 01-06-2017 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De eerste Grid is imho wat makkelijker omdat de auto's voorspelbaarder rijden en je meer op echte circuits rijdt. Grid Autosport is qua handling niet echt arcade, maar de ai kan wel op behoorlijk makkelijk worden gezet.

Dirt 2 is ook behoorlijk makkelijk qua ai, maar het rijdt nog best aardig. Dirt 3 idem, maar dat Gymkhana gedoe kan best tricky zijn.

Meer kan ik niet bedenken, racegames zijn niet echt populair meer zo lijkt het, zeker non-sim racers

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Vroegah Project Gotham Racing.
Weet niet of dat nog bestaat tegenwoordig maar dat vond ik een prettige mix.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
Ik durf toe te geven dat ik zo nu en dan nog wel eens een rondje rijd in DTM Race Driver 3, blijft vermakelijk, alleen de AI heeft op ieder circuit wel 1 of 2 plekken waar ze tergend traag rijden, dat doet wat afbreuk.

Als je van rally houd kan ik Dirt Rally aanraden. Dirt 2 kun je ook eens proberen, die heb ik helemaal grijs gespeeld, Dirt 3 vond ik dan weer niks aan met die gymkhana onzin van die Amerikaanse clown met dat baardje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Verwijderd Voor welk platform ben je op zoek? Sommige games zijn niet multi-platform. Je zou GRIP kunnen proberen, is van de makers van Rollcage. Daarnaast is Project Cars ook een aanrader!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42
Test Drive Unlimited 2 misschien ( Is ook wat meer Cruisen)

The Crew heeft mij ook verrast ook een Mix van Arcade en Sim( Merendeels Arcade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Psyonara schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:39:

The Crew heeft mij ook verrast ook een Mix van Arcade en Sim( Merendeels Arcade)
Hij zoekt geen sandbox racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
Psyonara schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:39:
Dramatisch slechte game + TS was niet op zoek naar een open wereld racegame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:23
Misschien de wat oudere Dirt versies. Die vind ik persoonlijk zelf makkelijker dan de laatste versies.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten het toch maar even bij Grid 2 te houden. Ik word er steeds beter in :-). Grid heeft de nadelen die hierboven al geschreven zijn, maar bovendien heb ik de indruk dat de mijn auto op de lange stukken langzamer is dan andere auto's.

TS is inderdaad Sandbox en dat zoek ik niet.

Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 17:50
Forza motorsport? (Dus geen horizon). Verwacht een nieuwe in september. Is redelijk realistisch, maar hangt ook af van je instellingen (abs, stuurhulp, etc.)

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driveclub op de PS4 is met goed stuur en pedalen vanuit "motorkap view" uitstekend in verschillende moeilijkheidsgraden te spelen.
Geen gedoe met auto afstellingen, voor de liefhebber zijn wat veranderingen in de "looks" (kleuren) mogelijk.
Zeker een aanrader! Alleen op de PS4.
Pagina: 1