Beste Tweakers,
Ik heb (voor het eerst) losse onderdelen gekocht en een computer in elkaar gezet. Ik had wel al wat ervaring met het vervangen van verschillende componenten, maar dus nog nooit een hele setup gekocht en zelf in elkaar gezet.
Dit is de setup die ik gekocht heb:
1 van de twee harde schijven heb ik nu in de pc zitten. De USB wil ik gaan gebruiken als boot usb (het is een NAS/thuisserver namelijk).
Nu heb ik alles geïnstalleerd in de behuizing, alle kabels volgens mij goed aangesloten, echter als ik de pc aan zet, dan gaat wel het lampje branden, de fans draaien en de hdd aan, maar ik krijg geen beeld. Ik heb HDMI, VGA en DVI geprobeerd, maar op geen van de uitgangen krijg ik een signaal. Ik heb hieronder een aantal snelle foto's gemaakt van het moederbord, waarschijnlijk (hopelijk) is het gewoon een beginnersfoutje en is het een verkeerd aangesloten kabel.
Op de foto is 1 kabel vanaf het frontpaneel niet aangesloten (USB3, deze is nu wel aangesloten en hij geeft nog geen signaal).
Klik op de foto's voor een vergroting

Ik heb (voor het eerst) losse onderdelen gekocht en een computer in elkaar gezet. Ik had wel al wat ervaring met het vervangen van verschillende componenten, maar dus nog nooit een hele setup gekocht en zelf in elkaar gezet.
Dit is de setup die ik gekocht heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 62,94 | € 62,94 |
1 | ASRock B250M Pro4 | € 86,90 | € 86,90 |
1 | BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart | € 71,95 | € 71,95 |
1 | Startech.com 4x SATA Power Splitter Adapter Cable (PYO4SATA) | € 8,16 | € 8,16 |
1 | Lexar Jumpdrive S45 64GB Zilver | € 16,27 | € 16,27 |
2 | Seagate Backup Plus Portable Drive (STDR) 5TB Zilver | € 177,95 | € 355,90 |
1 | Arctic Alpine 11 Passive | € 8,63 | € 8,63 |
1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Mini-box picoPSU PicoPSU-160-XT | € 45,95 | € 45,95 |
1 | Mini-box PCI Bracket | € 2,96 | € 2,96 |
1 | Salcar (12V 10A) 120W adapter | € 22,99 | € 22,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 741.55 |
1 van de twee harde schijven heb ik nu in de pc zitten. De USB wil ik gaan gebruiken als boot usb (het is een NAS/thuisserver namelijk).
Nu heb ik alles geïnstalleerd in de behuizing, alle kabels volgens mij goed aangesloten, echter als ik de pc aan zet, dan gaat wel het lampje branden, de fans draaien en de hdd aan, maar ik krijg geen beeld. Ik heb HDMI, VGA en DVI geprobeerd, maar op geen van de uitgangen krijg ik een signaal. Ik heb hieronder een aantal snelle foto's gemaakt van het moederbord, waarschijnlijk (hopelijk) is het gewoon een beginnersfoutje en is het een verkeerd aangesloten kabel.
Op de foto is 1 kabel vanaf het frontpaneel niet aangesloten (USB3, deze is nu wel aangesloten en hij geeft nog geen signaal).
Klik op de foto's voor een vergroting

I haven’t slept for three days, because that would be too long.