Toon posts:

Zoek een upgrade voor mijn computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, ik start dit topic om jullie mening te horen over wat ik kan verbeteren aan de hardware van mijn computer, ik zoek hardware voor gaming (games zoals GTA V, Rainbow Six Siege. etc)/foto/video editing (ook 3D)

Ik zoek waarschijnlijk nieuwe RAM(16GB) en voor de rest sta ik graag open voor suggesties (bijv CPU etc),

Merk voorkeuren niet echt (wel competabel met mijn systeem aub

Ik heb een:

Asus H97M-E (moederboard)
Intel Core i5-4460 (wil ik misschien uppen naar een i7)
Nvidia GTX 960 (Prossesor)
Goodram GR1600D364L11S (2x4GB) (wil deze als het kan upgraden naar 16 GB (2x8 GB dan))
Seagate ST1000DM003-1ER162 (HDD)
TS128GSSD370S (SSD)
MS Tech 750 Watt ATX PSU ms-n750-val-cm rev.b

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 22:38 . Reden: extra onderdelen ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
ONMIDDELIJK die voeding vervangen; reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end

MS-Tech behoort tot de grootste troep als het op voedingen aankomt.

Dat foto, video en 3D gebeuren, is dat licht werk of stevig? Bij stevig editten kan het misschien lonen om naar bijvoorbeeld een Ryzen 5 1600(X) over te stappen.

De videokaart is ook niet de sterkste, die zit rond het niveau van een GTX 1050; https://www.techpowerup.c...GTX_1050_Gaming_X/27.html

Een GTX 1060 6GiB is aan te raden dan.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt een hele slechte voeding, en een niet al te snelle grafische kaart.

Waarom precies wil je upgraden? Waar loop je tegenaan dat je niet bevalt?

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-02 13:03
Kan je een inventaris er van maken en een RML generenen? Maakt het wat overzichtelijker.

Wat is je budget?
Welke monitor heb je?
Wat vind je belangrijk wanneer je gamet?
Doe je alleen aan gamen?

Iets uitgebreider aub.

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:52:
ONMIDDELIJK die voeding vervangen; reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end

MS-Tech behoort tot de grootste troep als het op voedingen aankomt.

Dat foto, video en 3D gebeuren, is dat licht werk of stevig? Bij stevig editten kan het misschien lonen om naar bijvoorbeeld een Ryzen 5 1600(X) over te stappen.

De videokaart is ook niet de sterkste, die zit rond het niveau van een GTX 1050; https://www.techpowerup.c...GTX_1050_Gaming_X/27.html

Een GTX 1060 6GiB is aan te raden dan.
Bedankt voor je reactie

Welke voeding zou je me aanraden??

Ik ga niet heel erg stevig werk doen maar bedank voor de aanrader (ik zoek wel eigenlijk naar een Intel prossesor). Ik ben erg aan het denken voor de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:52:
Je hebt een hele slechte voeding, en een niet al te snelle grafische kaart.

Waarom precies wil je upgraden? Waar loop je tegenaan dat je niet bevalt?
Bedankt voor je reactie,

welke voeding zou je me aanraden?

Ik loop af en toe tegen freeze frames aan, en wanneer ik iets aan het renderen ben (after effects etc) en ik wil bijv youtube kijken is dit soms lastig.

Verwijderd

Topicstarter
Horatius schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:04:
Bedankt voor je bericht:

Kan je een inventaris er van maken en een RML generenen? Maakt het wat overzichtelijker.

Wat is je budget? Dit ligt er aan ik wil bijv niet meer dan 350 voor 1 component betalen maar als het blijkt dat ik meerdere componenten zou moeten vervangen word dit budget ruimer
Welke monitor heb je? ik heb 2x een BenQGW2270
Wat vind je belangrijk wanneer je gamet? Texture qualiteit en geen laggfames, verder hou ik van openworld online games
Doe je alleen aan gamen? Nee ook aan video/foto edeting

Iets uitgebreider aub.

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-02 13:03
volg CAA beleid , geen triple posts en maak een RML want ik ga niet elke component opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me trouwens simpel uitleggen wat er zo slecht is aan mijn voeding/ wat er veranderd als ik naar een high end voeding switch?

• Reepje
  • Niet online
Voor voedingen, lees de intro van Voeding advies en informatie topic - Deel 33 eens door.

Een leuke voeding voor jouw zou dan kunnen zijn pricewatch: Corsair CX450M

Verwijderd

Jouw voeding is intern van slechte kwaliteit en heeft geen gescheiden spanningsregeling. Gevolg is dat de spanningsstabiliteit erg slecht is met extreme pieken en dalen. Dat kan het systeem instabiel maken en de onderdelen zullen langzaamaan defect gaan. Daarnaast kan de voeding bij lange na niet het beloofde vermogen leveren. Dat is al een indicatie van slechte kwaliteit en een goede reden om een dergelijke voeding niet aan te schaffen.
Een goede voeding is de hierboven genoemde CX450M al vind ik de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W beter omdat deze met een betere en stillere fan is uitgerust. Van de CX450M heb ik al een aantal defecte fans meegemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een RML? En hoevell watt power heb ik nodig in mijn voeding? ik wil andere componenten namelijk ook nog kunnen upgraden zonder dan een te lage voeding te hebben.

• Reepje
  • Niet online
Zoals de computer er nu staat, zal die gemiddeld bij gamen pakweg 150 watt trekken. Omdat je bij de keuze van de voeding moet uitgaan van het onwaarschijnlijke scenario dat zowel de cpu als de gpu op 100% zitten en je tegelijkertijd een dvd ofzo aan het branden bent, je toetsenbord helemaal vol met led lampjes hangt en ook je kast, dan zit je op maximaal 250 watt.

Een goede 400 watt voeding is dus prima.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:47
Zolang je het houdt op één videokaart en geen echt heel zware componenten, heb je genoeg aan 400-450W. Je bent niet bereid meer dan €350 aan een component te besteden, dat sluit dan ook meteen alle 8+ core CPU's en 250W GPU's uit en je gaat dus nooit een zwaardere voeding dan dat nodig hebben.

Verander je toch ooit van mening en wil je wel een heel stevige pc, dan koop je beter dan een nieuwe voeding. Het is niet efficiënt om nu een goede 750W voeding voor slechts maximaal minder dan de helft te benutten, dat kost je stroom. Voedingen koop je niet op de groei, je koopt diegene die je nodig hebt, en componenten worden trouwens toch alleen maar zuiniger.

Die MS-TECH voeding kan trouwens maar bruikbaar 350W leveren, ondanks de 750W sticker, met een 400-450W voeding ga je er dus nog op vooruit ook ;).

Wat betreft de RML: dat is een lijst die je genereert door in de Tweakers Pricewatch je componenten te selecteren, en dan krijgen wij een mooie lijst te zien met links naar al je componenten, zonder dat wij elke component afzonderlijk moeten opzoeken. Hoe je deze aanmaakt wordt hier uitgelegd: Handleiding Pricewatch. Ik heb bv geen idee wat voor SSD een "TS128GSSD370S" precies is, maar het is in elk geval wel goed dat je van al je componenten de typenummers al hebt opgegeven en niet zomaar "SSD 128GB" of "voeding 750W".

Wat dan betreft upgraden, ik zou vooral op zoek gaan naar een tweedehands Core i7 die past op je moederbord: categorie: Processors. Dat meer geheugen je gaat helpen is discutabel, heb je ook al eens bekeken dat je geheugen aan de limiet zit (=geheugenverbruik 100% in taakbeheer). Zit je toch aan die limiet, zoek gewoon een setje van 2 x 8GB DDR3 1600MHz (categorie: Geheugen intern), daar is niet zo'n spannend advies in te geven.
Pagina: 1