Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor informatica studie

Pagina: 1
Acties:

• naamOnbekend
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-02 21:48
Beste mede-Tweakers,

ik ben opzoek naar een nieuwe laptop en heb hier al een tijdje over zitten dubben.
Op het moment heb ik de hp probook 430 g1 (bijna 4 jaar oud), en ik merk dat ik wel toe ben aan een upgrade.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik studeer informatica en daarvoor gebruik ik nog wel eens intensieve programma's, dus een i7 zal handig zijn. Ook vind ik het leuk om nog wel eens een potje te gamen op niet hele intensieve games (zoals League of Legends, oude Accacins Creed, Middle-earth: Shadow of Mordor). Dit hoeft niet op de hoogste kwaliteit te zijn.

Voor OS ga ik dualbooten met Windows en Linux (Ubuntu).
Daarom zou ik ook graag minstens 1TB willen, zodat beide systemen genoeg ruimte hebben.

Wat is je budget?
Het liefste onder de 1200 euro, uitloop naar 1500 mogelijk (mocht hij echt geweldig zijn).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zowel thuisgebruik als op de universiteit. Graag groter dan 13.3" gezien ik er wel eens een hele studiedag op moet werken.

Kwa poorten ethernet, koptelefoon, paar usb 3.0's en hdmi of vga. Heb zelf een vga externe monitor,maar kan er een converter voor kopen (maar beter met vga dus).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Met mijn HP ben ik momenteel erg tevreden, maar ook andere merken zijn welkom.
Ik wil wel graag een merk waarvan ik weet dat het kwaliteit levert, en niet een of ander onbekend merk.

Verder heb ik nog de rare eis dat ik de accu/batterij zelf vervangen wil, mocht dat nodig zijn (laptop open schroeven is geen probleem, maar helemaal uit elkaar halen zie ik niet zitten).
Ik heb namelijk gemerkt dat geregeld accu's het veel eerder begeven dan de laptop zelf.
Kwa batterij een uur of 4 programmeren zou fijn zijn, langer zit ik toch niet zonder stroom.
Een langere batterijtijd is wel mooi meegenomen.

Gevonden

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire F5-573G-76ZC€ 894,84€ 894,84
1Lenovo ThinkPad E570 20H5006VMH€ 1.049,-€ 1.049,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.943,84

Momenteel heb ik de Lenovo thinkpad e570 20H5CTO1WW op het oog, deze kon ik helaas niet exact vinden in de pricewatch.
Daarom een soortgelijke toegevoegd, alleen mist daar de extra HDD van 1TB .
Verder is er de mogelijkheid om de ram van 8GB een upgrade naar 16GB te geven.

Als ik dit vergelijk met de acer aspire e570 lijkt er buiten een andere videokaart,vga, batterijeis niet veel te verschillen. De thinkpad lijkt dan wel erg duur, of de acer is gewoon erg goedkoop.

Is de Thinkpad wat of zouden jullie wat anders aanraden.
Als jullie vinden dat mijn batterijeis nergens op slaat, dit graag uitleggen (daar sta ik wel voor open).

Alvast bedankt voor het lezen en jullie reacties.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 19:42
Welke universiteit studeer je? Deze bieden vaak laptops aan voor een aantrekkelijke prijs.

• naamOnbekend
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-02 21:48
Dit studiejaar hadden ze beide maar 265GB SDD en een 2de HDD was erg lastig en duur.
Over dit jaar heb ik nog niks kunnen vinden, maar ze zijn niet erg van het geheugen de laatste jaren.