Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:03
Geachte expert PC Builders,

Ik ben bezig aan m'n eerste PC. Echter ik stuit nu op een probleem. Ik probeer een 8 TB WD Red Schijf the plaatsen in een Silverstone ML04b micro ATX behuizing.

Zoals je hier kunt zien, past dit net:

Link foto overzicht

Echter, het HD bracket wat bij de kast zit past niet. Slechts 2 schroeven passen, en niet 4. Het gat van het bracket (of dat van de HD) zit op de verkeerde plek, zie de rood vierkanten in de volgende foto:

Link foto bracket wat niet past

Het bracket is opzich goed geplaast want de 2 voorste schroeven passen wel.

Omdat ik de PC verticaal wil plaatsen (is het niet echt voor gemaakt maar goed), lijkt me dit leunen op 2 schroefjes niet voldoende?

Hoe kan dit dat dit niet past? Zijn HDD behuizing slecht gestandaardiseerd?
Hoe is dit op te lossen? Met een hoekprofiel wat ik aan de zijkant vast schroef en dan 2 schroeven heeft aan de onderkant? Onder welke naam is zo'n hoekprofiel op de markt?

Ook heeft Silverstone er 4 "HDD Rubbers" bij gedaan. Wat is hier de bedoeling van? Moeten deze tussen het bracket en de HD geplaatst worden? Ik heb al geprobeerd deze tussen het bracket en de schroefkop te plaatsen maar dat zal niet de bedoeling zijn omdat de schroefkop door de rubber heen draait.

Zie:

Link foto HDD Rubbers

Bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door traders op 31-05-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 15:20
Als ik zo kijk, is die bracket bedoelt voor 2.5 inch en de drive bay kan gebruikt worden voor 3.5 inch (als ik de specs van silverstone erbij pak)

Als de harde schijf met die twee schroefjes wel goed vast zit, lijkt het me niet zo'n groot probleem.

Die rubbertjes zij bedoeld om de hdd aan vast te maken met de schroeven vermoed ik. Deze kun je dan in een daarvoor bedoelde plek schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 21:15

rdejongjr

Gnome

Allemachtig, prachtig wis en waarachtig.
Er is een handleiding verkrijgbaar waarin met hele mooie jip en jannike plaatjes wordt verteld dat je op dit moment de hdd 180 graden verkeerd om hebt en dat er op de bodem ook nog een hdd past met de geleverde rubbers.

Rtfm dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
[b][message=51418549,noline]jip en jannike plaatjes wordt verteld dat je op dit moment de hdd 180 graden verkeerd om hebt
Bedankt, je hebt gelijk. Echter als ik de HDD 180 graden draait gaat het nog niet passen. Als de afstand tussen de gaten van de bracket X is, en die van de HDD Y is en hij past niet in positie A dan past ie ook niet als ik hem 180 graden draai omdat X en Y dan nog steeds hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dergelijke behuizing gehad en bij mij zat hij onder de optische drive / bay op de bodemplaat, als ik mij goed herinner zijn er dempringetjes (geel) meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05:45
Lijkt me ook niet dat de harddisk gaat vallen met 2 in plaats van 4 schroeven. Als je het nog steeds niet veilig lijkt zal je het goedkoop kunnen oplossen met een elastiekje aan de losse beugel en die vastmaken met de schroeven Waarmee je de harddisk normaal aan de zijkant mee bevestigd. Of een tie wrap enfin er zijn 10 tallen manieren te bedenken hoe je het meer vaster kan krijgen :)

Denk overigens echt niet dat dat nodig is die schroef die ik er in zie zitten die zal totaal geen probleem moeten hebben met het gewicht van de harddisk.

Kijk dit anders dan zie je ook meteen waar de rubbers behoren te zitten

YouTube: Build a PC: SilverStone ML03 Slim HTPC Case

[ Voor 14% gewijzigd door Bartosy op 01-06-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:32
Ik zou een hdd zeker niet met twee schroefjes vastmaken ivm trillingen. Maar zoals hier al gezegd: er is een andere plek zonder gebruik van de bracket voor een 3,5 inch hdd. De bracket is voor 2,5 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
als 2 schroeven passen: prima, je schrijf zit vast.
het idee van Bartosy om er een elastiek omheen te doen is een goede indien je nog last hebt van tril geluidjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 21:21

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Ik heb even gekeken en blijkt dus dat de positie van de schroefgaten op de WD Red 8TB anders zijn dan die van andere HDD's.

Zie ook deze foto. Links is een doorsnee HDD, bij sommige zijn de bovenste schroefgaten afwezig, en dan heb je rechts WD Red.
Afbeeldingslocatie: https://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2016-03-21/DSC00223.jpg

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
Je kan de HDD onder de DVD-Drive slot vastmaken met de bijgeleverde gele rubbers. Daar is de afstand wel goed en zit 'ie ook gelijk goed vast met alle 4 schroeven. Door de rubbers hoef je je ook geen zorgen te maken over de trillingen.

EDIT: http://benchmarkreviews.c...-htpc-matx-case-review/4/

[ Voor 16% gewijzigd door genesis1650 op 01-06-2017 09:54 . Reden: toevoegen link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
TOP bedankt.
Pagina: 1