KPN iT V via NLE draadloos via repeater/extender

Pagina: 1
Acties:
  • 4.079 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 12:29
Mijn vraag
Ik ben vandaag overgestapt op internet via NLEx. Hierbij heb ik gratis digitale televisie via KPN gekregen. Als modem heb ik de Experia Box V10. De digitale TV ontvanger heeft geen naam (zover ik kon zien). Het is een zwart vierkant kastje met een grote ronde aan/uit knop bovenop.
In het pakket zit ook een wifi-repeater/extender van TP Link.

Aangezien ik in de woonkamer momenteel een andere aansluiting heb, wil ik de digitale televisie boven op de slaapkamer gebruiken, helaas loopt hier geen ethernet-kabel naartoe en kan ik die ook niet trekken. Mijn idee was dus om de TP Link extender/repeater te gebruiken om de internet verbinding naar de slaapkamer te brengen. Op de TP Link zit namelijk een ethernet poort waarmee ik de digitale TV ontvanger kan aansluiten.

Er hangt buiten een camera die op de modem is aangesloten via een vast IP adres, en waarvan de poort doorgeschakeld is. (later in mijn verhaal komt naar voren waarom dit misschien handig is om te weten).

Ik heb geprobeerd de wifi extender/repeater out-of-the-box te gebruiken met de modem en het kastje van KPN, maar dat werkte niet. Naast dat het kastje een foutmelding geeft, had ik het probleem dat de camera buiten gaat verbinden met de TP Link, waardoor het IP adres niet meer klopt en geen video meer op mijn telefoon ontvang.

Ik heb toen geprobeerd om de SSID van de TP Link te veranderen, zodat de camera daar geen verbinding mee maakt. Maar het kastje van KPN maakt nog steeds geen verbinding.

Om zeker te zijn dat het kastje wel werkt, heb ik deze beneden op de TV aangesloten en bedraad met de modem verbonden. Hier werkt alles gewoon naar behoren. Als ik boven een computer via ethernet verbind met de TP Link, dan heb ik wel gewoon stabiel internet.

Zie ik misschien iets over het hoofd? Moet ik een bepaalde functie aan- of uitzetten?
Ik heb ook al iets gelezen over een extender die via het stopcontact werkt, maar aangezien de TP Link gratis in het pakket zat hoop ik het eigenlijk zo op te kunnen lossen.

Mocht ik te weinig informatie hebben gegeven, zou je dan kunnen aangeven welke informatie mist. Ik ben een beetje technisch, dus ik zal mijn best doen om de benodigde informatie te regelen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@supervinnie40 De technische support afdeling van TP-Link wilt je graag hebben.

Wij zijn bereikbaar op (030) 603 65 68 of via support.nl@tp-link.com

Vermeld er tevens ook bij om welk model nummer het gaat van TP-Link :)

Mvg Carmen van TP-Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:13
IPTV gaat nooit draadloos werken. Daar is het protocol niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Dat is jammer om te horen Thralas :( Ik hoopte eigenlijk dat ik het zo op kon lossen. Kun je misschien iets aanraden ter oplossing? Ik heb ook gedacht aan zo'n Powerline (via het stopcontact, maar ik lees dat er dan heel veel verlies van snelheid is. Diverse mensen raden het zelfs heel sterk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Powerline is wel een optie. Hoewel de snelheid die je ermee haalt sterk wisselt afhankelijk van je electranet, zou het in alle gevallen voldoende moeten zijn om die paar megabit aan IPTV-data te versturen.

Is immers ook de oplossing die KPN/NLE zelf aanbiedt als je geen kabels kunt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Ik heb momenteel een keuze voor de 200mbps of de 500mbps versie. Ze worden puur en alleen gebruikt voor de digitale tv, niets anders. Daarnaast woon ik klein, dus de afstand is erg klein. Het is zelfs dezelfde groep zover ik weet.

De vraag is dus, welke is prima? De 200 versie is goedkoper, maar ik weet niet of dit genoeg zal zijn (ook vanwege het verlies enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 10:48
Gaat niet werken. Op het forum van nle word hier voor gewaatschuwt door nle zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Thralas schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:13:
IPTV gaat nooit draadloos werken. Daar is het protocol niet voor gemaakt.
Dit is onzin. Met een WiFi -> Ethernet adapter kan je IPTV gewoon over WiFi krijgen hoor alleen moet je de goede apparatuur vinden.

De TP-Link adapters zijn volgensmij ook IGMP Querier en dat zorgt er voor dat de IPTV streams niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:28
Kpn verkoopt draadloze verbindingssets voor dit probleem. https://www.kpn.com/servi...adloze-verbindingsset.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een powerline adapter set lost dit prima op. Niet in een verlengsnoer stoppen, maar rechtstreeks in het stopcontact.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb er te weinig verstand van om te weten hoe dit zit met protocollen ofzoiets. Dus ik denk dat een Powerline adapter dan een prima optie is.

Zou een 200mbps al snel genoeg zijn? Of moet ik echt hoger gaan? Ik kan hier in de buurt een 200mbps Powerline ophalen. Voor de 500mbps moet ik morgen even gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
De bandbreedte maakt niet zo veel uit voor IPTV, het gaat meer om kleine packets en dan heel veel en constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
RobinF schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:24:
[...]
Dit is onzin. Met een WiFi -> Ethernet adapter kan je IPTV gewoon over WiFi krijgen hoor alleen moet je de goede apparatuur vinden.
Met zo'n hol statement als 'alleen moet je de juiste apparatuur vinden' schieten we weinig op als je mijn bewering afdoet als 'onzin'.

WiFi is een gedeeld medium. IPTV gaat over een unreliable transport. Je hebt daarnaast geen enkele garantie of en wanneer je frames aankomen. Been there, done that. Om de 10 seconden valt er een pakketje teveel op de grond en krijg je visuele artifacts.

Als het een oplossing was geweest had KPN (of NLE) het zelf ook wel aangeboden. Maar dat doen ze niet, het enige alternatief dat ze aanbieden als de 'draadloze verbindingsset' is de powerlineoplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

supervinnie40 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:07:
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb er te weinig verstand van om te weten hoe dit zit met protocollen ofzoiets. Dus ik denk dat een Powerline adapter dan een prima optie is.

Zou een 200mbps al snel genoeg zijn? Of moet ik echt hoger gaan? Ik kan hier in de buurt een 200mbps Powerline ophalen. Voor de 500mbps moet ik morgen even gaan zoeken.
"200Mbps" en "500Mbps" zijn allebei onrealistische 'snelheden' die code zijn voor het hoogbejaarde HomePlug AV 1.1 protocol. In werkelijkheid kun je met "200Mbps" misschien 60Mbps maximaal halen, met "500Mbps" misschien 120Mbps. Maar dat is alleen bij goede verbinding over een fantastisch schoon electriciteitsnetwerk. Heb je pech dan haal je niet eens een tiende van die snelheden, of heb je helemaal geen (stabiele) verbinding.

Voor meer betrouwbaarheid wil je HomePlugAV 2.0 met MiMo. Zonder al te diep in de techniek te duiken: het biedt in theorie dubbele snelheid aan, maar levert vooral dubbele stabiliteit door ook de aardedraad te gebruiken. Moet je wel geaarde stopcontacten hebben... in alle wijsheid hebben de vendors besloten dat beestje bij z'n naam noemen veel te ingewikkeld is, dus om dit te vinden moet je uitkijken naar "1200Mbps" of "2000Mbps" (die trouwens anders dan de cijfers doen vermoeden exact identiek presteren).
Thralas schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:29:
[...]

Met zo'n hol statement als 'alleen moet je de juiste apparatuur vinden' schieten we weinig op als je mijn bewering afdoet als 'onzin'.

WiFi is een gedeeld medium. IPTV gaat over een unreliable transport. Je hebt daarnaast geen enkele garantie of en wanneer je frames aankomen. Been there, done that. Om de 10 seconden valt er een pakketje teveel op de grond en krijg je visuele artifacts.

Als het een oplossing was geweest had KPN (of NLE) het zelf ook wel aangeboden. Maar dat doen ze niet, het enige alternatief dat ze aanbieden als de 'draadloze verbindingsset' is de powerlineoplossing.
En die werkt altijd vlekkeloos? :')

Je stroomnet is net zo goed een gedeeld medium als de lucht, met zowaar nog veel meer potentiele storingbronnen. Komt bij dat de eerste twee generaties van KPN's "draadloze verbindingsset" (misleidende naam: je data gaat wel degelijk over een draadje, namelijk een stroomdraad) verouderde (AV 1.1 "200Mbps") cq low-end (AV2.0 "600Mbps") protocollen gebruiken en dus het equivalent zijn van een 1x1 SiSo 2.4GHz-only WiFi-dongle zijn.

Oh, en die protocollen zijn muv de frequenties waar ze over werken ook nog eens nagenoeg identiek aan die van WiFi OFDM modulatie, CSMA/CA medium access, etc... etc..., en hebben potentieel dezelfde issues met IGMP. Dus nee, als WiFi niet voldoet om de redenen die je aanhaalt voldoet PLC evenmin.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeldzaamheid
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik ben vorig jaar oktober overgestapt naar NLE.

In het begin was het geen enkel probleem om iTV te kijken via de door NLE meegeleverde repeater. Sinds een paar weken lukt het mij echter niet meer, er is blijkbaar ergens iets gebeurd ... (ik kijk bijna nooit TV dus ik weet niet precies wanneer dit probleem optrad). Kabel direct op het modem werk wel. Merkwaardig is het.

20170628:
Inmiddels wat info gevonden bij NLE:
https://forum.nle.nl/inte...4/geen-tv-verbinding-4075
Blijkbaar is er een update geweest van het iTV modem. Hierdoor is iets wat prima functioneerde de nek om gedraaid.

[ Voor 23% gewijzigd door zeldzaamheid op 28-06-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04 12:00
Tweakers to the rescue, maar niet vandaag... Thnx 4 de info!

Vandaag ook aangesloten op NLE internet en digitale tv. Ik dacht ook slim te zijn door de repeater te gebruiken om het tv signaal door te geven. Kijken of ik een ethernetkabel kan trekken of anders de "draadloze" optie over het stroomnetwerk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-01-2023
Waar moet ik op letten als ik een 2e hands powerline adapter wil halen zodat ik ´draadloos' tv kan kijken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Ik heb destijds vooral gekeken naar de snelheid, niet omdat iemand gezegd had dat dit belangrijk was maar omdat ik er vanuit ging dat het belangrijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahoog
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-12-2023
Ook met powerline ( TP-link) adapters krijg ik geen TV. De ontvanger blijft steken op 85% installatie en geeft een foutcode. Internet werkt wel prima via dezelfde adapters.
Dezelfde adapter heb ik bij KPN gebruikt voordat ik naar NLE overstapte. Toen werkten ze prima met de TV-ontvanger.
Waarom nu ineens niet is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1284066

voor 1 tv kastje is 20 mb al genoeg, zo een kastje verbruikt op sd 5 mb en hd verbruikt het 10 tot 12 mb.
over het algemeen werkt zo een devolo setje prima. voor 1 tv 2 stuks voor 2 tv apparaten totaal 3 stuks. in oude woningen wil het nog wel eens fout gaan, dan moet je ze bekabelen.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1284066 bedankt voor de info, maar dit topic is al wat ouder en dan vaak niet echt meer relevant.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.