Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop Eerste Game Desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Alweer een tijd geleden dat ik hier een topic had geplaatst om info te verkrijgen over mijn eerste pc build.
Nou zijn we een tijdje verder en zijn er enkele ontwikkelingen (ryzen uitgekomen etc.)
Nou heb ik hier en daar wel forum reacties en videos gezien over de nieuwe ryzen spullen en ben toch tot de conclusie gekomen dat ik voor de i7 ga (zie build lijstje)

Dit omdat ik niet denk dat er binnen nu en heel snel (lees as jaar/ jaren) gelijk al veel games gaan komen die beter gaan presteren op de ryzen producten (denk aan de meerdere threads/cores etc etc.)
en aangezien ik niet van plan ben om naast gamen ook nog te gaan streamen en andere dingen open te hebben staan lijkt de Ryzen me voor nu dus dikke "overkill". Aangezien ik tegen die tijd dat er echt games gaan komen die VEEL beter gaan draaien op die systemen ook wel weer toe zal zijn aan een nieuwe pc of eventuele onderdelen.

Misschien zit ik er compleet naast met mijn redenatie (dan hoor ik dat natuurlijk graag). Maar voor zover ik weet en heb gelezen / gezien zowel hier als op youtube etc. Valt het allemaal nog wel te overzien met een i7.

Hieronder het welbekende vragenlijstje en mijn build. Graag zou ik eventuele tips / verbeteringen graag zien aangezien ik wel echt een absolute leek ben op het gebied van de "perfecte" pc samenstellen qua performance / etc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk gamen (denk aan games als, GTA V, BTF1 etc maar ook as games als CoD WW2, kortom de huidige en toekomstige AAA Titels) ook wel wat random surfen en eventueel wat licht "design" werk in de trend van photoshop / illustrator (maar dat is niet de hoofdfocus)

Wat mag het systeem gaan kosten?

Zit toch wel max. aan de 15 a 1600 (op een paar euro meer of minder komt het natuurlijk niet aan)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Wil in de toekomst nog een scherm (zodat die 1080 videokaart geen overkill is) maar deze koop ik in een iets later stadium als de pc zelf. Heb er geen probleem mee om zolang met mijn oude scherm te gamen etc.

Eventuele tips over beeldschermen die goed bevallen / aan te raden zijn hoor ik ook graag !

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Zou graag tips / aanpassingen etc tegemoet zien over mijn lijstje (zie onder de vragen)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Geen bepaalde voorkeur, alleen zoals hier boven uitgelegd wel de "keuze" gemaakt voor de i7 over de ryzen serie.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Verder geen eisen/wensen, zolang de desktop maar vloeiend werkt met de huidige en as titels op leuke settings met een goeie fps (wat zn beetje iedereen natuurlijk wil). Geloof dat met de huidige build het geluidsniveau ook wel mee valt (dit is niet perse een echte must)

Ga je overklokken?

Eventueel wil ik me wel gaan verdiepen in overklokken maar daar wil ik eerst meer over "leren" voordat ik zomaar allerlei youtube video's ga lopen kopiëren

Wat verwacht je van ons?[i]

Zoals hierboven al vermeld, graag tips / aanpassingen / opmerkingen over mijn build lijstje. Misschien dat er iemand ervaring heeft met een bepaald product of ziet dat er nog wat mist qua geheugen of weet ik het (als voorbeeld).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 352,50€ 352,50
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 173,-€ 173,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 570,95€ 570,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Scythe Mugen 5€ 43,95€ 43,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 144,90€ 144,90
1Corsair RM550x€ 91,25€ 91,25
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,51€ 152,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.595,01

Een ieder alvast bedankt voor zijn of haar reactie, wil toch wel binnen nu en zeer snel mijn systeem gaan aanschaffen en dan in elkaar zetten. eventuele tips van bouwers ook welkom, heb al aardig wat filmpjes gezien over het zelf in elkaar zetten van ee nsysteem en het valt me allemaal nog wel mee, lijkt me alleen even een gepriegel om al de losse kabeltjes op de juiste plaatst te krijgen.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Even geen tijd voor de Ryzen/Intel discussie, maar Z270 ondersteunt tot 3000mhz. De verschillen zijn ook sowieso ook nihil boven de 2400mhz.

Hoelang denk je dat het ongeveer gaat duren totdat je een scherm koopt voor je GTX1080? Als dat 2 jaar duurt kun je beter nu een gpu kopen voor je huidige monitor en over 2 jaar een gelijkwaardige GTX1080 zegmaar.

Verwijderd

Topicstarter
Menno02 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:10:
Even geen tijd voor de Ryzen/Intel discussie, maar Z270 ondersteunt tot 3000mhz. De verschillen zijn ook sowieso ook nihil boven de 2400mhz.

Hoelang denk je dat het ongeveer gaat duren totdat je een scherm koopt voor je GTX1080? Als dat 2 jaar duurt kun je beter nu een gpu kopen voor je huidige monitor en over 2 jaar een gelijkwaardige GTX1080 zegmaar.
Qua scherm wil ik toch wel binnen een maand of 3 a 4 gaan overstappen.
Ligt ook een beetje aan mijn werk situatie en bankrekening binnen die tijd, kan eventueel sneller zijn maar ook ietsjes later (niet gek veel aangezien ik alles gewoon zo snel mogelijk voor elkaar wil hebben)

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:17:
Qua scherm wil ik toch wel binnen een maand of 3 a 4 gaan overstappen.
Ligt ook een beetje aan mijn werk situatie en bankrekening binnen die tijd, kan eventueel sneller zijn maar ook ietsjes later (niet gek veel aangezien ik alles gewoon zo snel mogelijk voor elkaar wil hebben)
Ah oke dan is de GTX1080 gewoon een goede keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Menno02 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:28:
[...]

Ah oke dan is de GTX1080 gewoon een goede keuze.
Kijk top, voor de rest nog op/aanmerkingen op de rest van mijn lijstje. :+

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Build lijkt mij verder in orde, misschien nog een HDD erbij voor opslag en games, maar dat is optioneel.

Verwijderd

Topicstarter
CryRaven schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:10:
Build lijkt mij verder in orde, misschien nog een HDD erbij voor opslag en games, maar dat is optioneel.
Is er nog een bepaalde HDD die er boven uit steekt qua kwaliteit / prijs verhouding en wat zou je aanraden qua geheugen. Heb zelf voor die SSD gekozen om mijn Windows en eventuele veel gebruikte games / programma's op te zetten.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Misschien heb je aan die SSD genoeg, maar anders zou ik deze HDD nemen.

pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Goede lijst!

Een simpele overclock is niet heel moeilijk, maar hoeft niet perse de investering waard te zijn.
Als je niet gaat overclocken; wat ik toch zou aanraden dan is dit wel wat voor je:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 317,-€ 317,-
1MSI H270 Gaming M3€ 121,13€ 121,13
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 548,61€ 548,61
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 55,-€ 55,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,18€ 79,18
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,71€ 164,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.478,58

Praktisch dezelfde lijst zonder overclock support en 120 euro goedkoper. Wil je perse de gaming X kaar dan is het verschil alsnog 80 euro.

Verwijderd

Topicstarter
NO_Excuses schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:26:
Goede lijst!

Een simpele overclock is niet heel moeilijk, maar hoeft niet perse de investering waard te zijn.
Als je niet gaat overclocken; wat ik toch zou aanraden dan is dit wel wat voor je:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 317,-€ 317,-
1MSI H270 Gaming M3€ 121,13€ 121,13
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 548,61€ 548,61
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 55,-€ 55,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,18€ 79,18
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,71€ 164,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.478,58

Praktisch dezelfde lijst zonder overclock support en 120 euro goedkoper. Wil je perse de gaming X kaar dan is het verschil alsnog 80 euro.
Wil wel gaan voor overclock, alleen wil ik me daar eerst even wat beter in verdiepen om te kijken wat de beste opties zijn voor deze setupinstructies zonder de boel echt onder enorme stress te gaan zetten etc.

Verder bedankt voor het meedenken ! 😀 Misschien dat er nog mensen zijn die ergens een op of aanmerking over hebben dus wacht het nog even af maar anders ga ik toch wel rond volgende week bestellen

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:23

Squats

Wereldreizende tweaker

Prima build zo te zien. Wat betreft ryzen, je zegt dat je tegen die tijd dat de cores benut worden al een nieuw systeem nodig hebt, maar dan lijkt het am4 platform mij goedkoper, aangezien die nog wel een paar generaties mee gaat, tov 1151, die al tegen het einde van zijn levenscyclus aan zit. Dan zou je namelijk alleen de processor hoeven te vervangen, niet je moederbord. Uiteindelijk is een i7 ook een prima keuze, maar ik dacht misschien is deze gedachte van waarde voor je keuze :D

Bericht ontvangen uit China

• Yoshishume
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-11-2021
Waarom een i7 processor en geen i5 processor? Ik heb er niet heel veel verstand van, maar voor zover ik weet heb je voor gamen wel genoeg aan een i5. Of is dit geen goede combinatie ivm je GTX 1080..?

Wat betreft opslag zet ik persoonlijk het liefst alles op m'n SSD. HDD kost niet zoveel, maar als je het niet gebruikt is het alsnog zonde van je geld. Je kunt eventueel later ook nog een HDD erbij zetten of een externe HDD aanschaffen, als je aan je SSD niet genoeg blijkt te hebben..

Verwijderd

Topicstarter
Squats schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:08:
Prima build zo te zien. Wat betreft ryzen, je zegt dat je tegen die tijd dat de cores benut worden al een nieuw systeem nodig hebt, maar dan lijkt het am4 platform mij goedkoper, aangezien die nog wel een paar generaties mee gaat, tov 1151, die al tegen het einde van zijn levenscyclus aan zit. Dan zou je namelijk alleen de processor hoeven te vervangen, niet je moederbord. Uiteindelijk is een i7 ook een prima keuze, maar ik dacht misschien is deze gedachte van waarde voor je keuze :D
Gaat me meer om het idee dat tegen die tijd dat ryzen echt op i7 niveau zit qua optimalisatie door de industrie zijn er toch nog wel een aantal jaar verder, daarom de keuze voor de i7. Tegen die tijd dat dit systeem wat ik nu ga maken een beetje achterraakt qua performance kan ik altijd nog kijken wat ik dan doe en hoe de Ryzen etc er dan bij staat op de markt

Verwijderd

Topicstarter
Yoshishume schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:26:
Waarom een i7 processor en geen i5 processor? Ik heb er niet heel veel verstand van, maar voor zover ik weet heb je voor gamen wel genoeg aan een i5. Of is dit geen goede combinatie ivm je GTX 1080..?

Wat betreft opslag zet ik persoonlijk het liefst alles op m'n SSD. HDD kost niet zoveel, maar als je het niet gebruikt is het alsnog zonde van je geld. Je kunt eventueel later ook nog een HDD erbij zetten of een externe HDD aanschaffen, als je aan je SSD niet genoeg blijkt te hebben..
Heel kort door de bocht, qua budget is het gewoon mogelijk en voor zover ik overal heb gelezen / gezien is de i7 gewoon een bakbeest wat betreft performance. Jou punt met die SSD / HDD had ik ook al even over nagedacht aangezien ik mezelf niet snel zn SSD helemaal vol knallen met een lading games dus ga daarom denk ik ook voor een externe schijf als het wel zo ver komt.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand hier trouwens ervaring met die NZXT case ?
kwam paar verschillende ervaringen tegen met betrekking op de airflow.
Misschien dat iemand hier wat meer ervaring mee heeft (goed of slecht)

Of tips voor een soortgelijke case (waar wel m'n lijstje aan items in past natuurlijk).

Cheers :D

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
om de een of andere reden kan ik het verwijder reactie knopje niet vinden dus dan maar even op deze manier.

Vraag me ook nog af wat een eventuele goede HDD optie is, lees nogal uiteenlopende verhalen over kwaliteit etc.
en dan last but not least, iemand die nog tips heeft qua een g-sync monitor die niet al te gek duur is.

ben van plan om eind deze week ergens te gaan bestellen en dan kan ik eindelijk eens aan de slag met alles in elkaar sleutelen en dan uit eindelijk gamen :9~
Pagina: 1