Toon posts:

Scannen= "vastlopen"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik ga scannen (foto o.i.d.) kan ik met de comp verder helemaal niets doen, het zit als het ware helemaal vast, pas wanneer de scan klaar is komt alles weer in leven, waar kan dit aan liggen?

Heb hier trouwens nog wel een OUDE scanner staan..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Scanners vreten veel 100% CPU, dus je Processor is 100% in gebruik, en kan niet EN dat doen EN scannen, want scannen vraagt al zijn aandacht.

in een verhaaltje gezegt :)

• the_rv
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05-2020

the_rv

The Hell Is Back And Burning !

Op vrijdag 06 juli 2001 05:09 schreef Aikeleer het volgende:
Scanners vreten veel 100% CPU, dus je Processor is 100% in gebruik, en kan niet EN dat doen EN scannen, want scannen vraagt al zijn aandacht.

in een verhaaltje gezegt :)
'Bij mij lukt dat wel met m'n Hewlett Packard 5300c :)

Intel Pentium III 450mhz, 128mb-ram, 46gb hd 7200rpm, nRiva TNT 2 32mb + TV-Out, Sony Dvd-Rom 5x24x, Lite-On 16x10x40, 17' Beeldscherm, HP Scanjet 5300c, HP Deskjet 843c, Philips Webcam ToUCam Pro (64fps)

Verwijderd

Volgens mij ligt dat aan de 'kwaliteit' van de scanner drivers. Die eisen gewoon veel te veel processortijd en geven andere processen geen mogelijkheid iets te doen.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik had dat ook met een oude scanner, en dan duurde het ook nog eens uren voordat het ingescant was :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10

TeeDee

CQB 241

het is inderdaad zo dat de oudere scanners alles aan cpu vreten (vooral als je ook nog eens rechtstreeks vanuit photoshop scant :))

met de nieuwe scanners (en de wat betere kwal. scanners) kan je wat meer ernaast doen...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij ligt het aan de drivers.. met mijn scanner heb ik dr geen last van (ook niet op een oude p233mmx) maar mn printer (hp695, ook op parallelle poort) liet wel mn hele PC traag worden tijdens het printen.. ik dacht dat dat zo hoorde maar na een reinstall van windows (en andere printerdrivers) had ik er opeens geen last meer van.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Het heeft er ook mee te maken op welke poort je het apparaat hebt aangesloten. De parallelepoort is nog een overblijfsel uit het stenen (8-bits) tijdperk. Die conversieslag 32 -> 8 bit kost cpu-kracht.

Op USB zou het op zijn minst veel minder moeten zijn, maar dat zal je scanner wel niet ondsersteunen (zo'n oudje..).

Great minds think alike!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ligt aan de Twaindriver, en daar is niets aan te doen.
Dit zag je met de semi-scsi scanners van Trust vroeger ook vrij veel.

Verwijderd

Topicstarter
Hey HBM...

tnx.. voor de reacties... ik denk dat ik toch maar es een nieuwe scanner ga aanschaffen het duurt idd ook tijden voordat het allemaal ingescand is..

Verwijderd

Dat heeft niets te maken met twain-drivers of andere stuurprogramma's maar met je instelling vd parallele poort in de bios.

Bij een parallele scanner is deze vaak ECP of ECP+EPP en dan EEP-mode op 1.9 (1.7 is voor zipdrives extern om die volledig operationeel te krijgen in Win ME).

Kijk dat maar even na! Succes!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
meschien wel een handige driver tegen het vastlopen in windows ergens op de site van de producent, vooral de HP3200C heeft er last van..

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op vrijdag 06 juli 2001 21:39 schreef Hermienekatien het volgende:
Dat heeft niets te maken met twain-drivers of andere stuurprogramma's maar met je instelling vd parallele poort in de bios.

Bij een parallele scanner is deze vaak ECP of ECP+EPP en dan EEP-mode op 1.9 (1.7 is voor zipdrives extern om die volledig operationeel te krijgen in Win ME).

Kijk dat maar even na! Succes!
Hoezo parallel :?
Trust had een bijgeleverde insteekkaartje.
Waren gestripte scsi interfaces en later "echte".
De driver weigerde het systeem vrij te geven ook al was de CPU belasting maar 10%.
Heb daar toenertijd nog een hele briefwisseling over gehad met trust.
Trouwens ben het ook tegengekomen bij mustek scanners met eigen interface.

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 22:19 schreef HBM het volgende:

[..]

Hoezo parallel :?
Trust had een bijgeleverde insteekkaartje.
Waren gestripte scsi interfaces en later "echte".
De driver weigerde het systeem vrij te geven ook al was de CPU belasting maar 10%.
Heb daar toenertijd nog een hele briefwisseling over gehad met trust.
Trouwens ben het ook tegengekomen bij mustek scanners met eigen interface.
Wie zegt dat ze een scsi-scanner heeft? Ik ga ervan uit dat ze gewoon een parallel-poort scanner heeft. Die problemen had HP ook trouwens met de scsi-scanners met de oudere Symbios-logic kaarten.Was op te lossen met een nieuwe scsi-kaart en andere scsi-kabel. Ben je voor 40 piek klaar :)

Maar ik denk dat ze een parallelpoort-scanner heeft. Mocht de topicstarter niet weten wat dat is (lijkt me sterk, anders kom je niet op GoT), heel simpel: als je printer doorgelust zit op je scanner is het een parallele poort :)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Het kan ook zijn dat het scan-proggie 100% resources vreet, ook al doet-ie niks.
'k Heb hier een oude Primax Colorado staan, en zodra ik de scanner oproep vliegt de CPU naar de 100%. Ik kan dan nog wel andere dingen doen, totdat ik echt ga scannen, dan hangt de PC zowat.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hier blijft ook altijd alles ff hangen tijdens het scannen (paralelle-poort scanner van +/- 2.5 jaar oud). Zelfs Winamp stopt met afspelen en m'n muiscursor is niet meer te bewegen. Vroeger toen ik nog geen kabel had verbrak m'n ISDN-verbinding zelfs. :)

Maja, ik zit er niet zo mee.. hoef toch nix anders te doen tijdens het scannen in de meeste gevallen en bovendien doet 't beestje het nogsteeds goed (niet extreem langzaam ofzo, en echt vaak heb ik hem niet nodig)...

#

Verwijderd

Topicstarter
kheb idd een paralelle aansluiting (max snelheid ECP-EPP)

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 23:36 schreef Charys het volgende:
kheb idd een paralelle aansluiting (max snelheid ECP-EPP)
zet die in de bios eens op alleen ECP en kijk wat ie dan doet :)

Vergeet niet in Veilige Modus nog even de ECP/EPP-printerpoort te verwijderen.
Pagina: 1