Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunfeld
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik zoek een?
2.1 speakerset voor mijn pc.

Hier mijn setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed€ 168,-€ 168,-
1ASRock AB350M Pro4€ 84,45€ 84,45
1MSI Radeon RX 570 Gaming X 4GB€ 222,53€ 222,53
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 65,-€ 65,-
1NZXT S340 Wit€ 65,95€ 65,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 109,90€ 109,90
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 54,32€ 54,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 821,15

Wat is je budget?
Maximaal 76 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het gebruiken voor muziek en om te gamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te twijfelen tussen de volgende 2 setjes: https://tweakers.net/pricewatch/compare/456389;333748/. Een vriend van mij heeft de speakerset van Trust, maar ik kan geen goede vergelijking vinden. Ik zie dat de speakerset van Trust een hoger aantal wattage heeft qua speakers. Betekent dit ook direct dat die speakers harder kunnen en dat de bass hiervan hoger is? Lijkt mij in deze vergelijking (van deze 2 producten) nogal onlogisch aangezien het setje van Logitech 15 euro duurder is, voor minder watt. Hoe zit dit? Ik vind de speakers van Logitech mooier, maar vind geluid ook belangrijk.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:24

FeaR

In GoT we trust

Grunfeld schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:02:
Ik zie dat de speakerset van Trust een hoger aantal wattage heeft qua speakers. Betekent dit ook direct dat die speakers harder kunnen en dat de bass hiervan hoger is? Lijkt mij in deze vergelijking (van deze 2 producten) nogal onlogisch aangezien het setje van Logitech 15 euro duurder is, voor minder watt. Hoe zit dit? Ik vind de speakers van Logitech mooier, maar vind geluid ook belangrijk.[/i]
Speakers koop je niet op getallen. Cijfertjes zeggen namelijk niet hoe een set klinkt. Om daar achter te komen is er maar één oplossing: gaan luisteren. Naar getallen kijken kan om een indicatie te krijgen, maar ik zou het bij dit soort setjes niet doen. Sowieso geven PC-speakers zelden tot nooit op waar de crossover (punt waar de subwoofer het over neemt) ligt. Waarbij het meteen de vraag is of je bij een sets als deze kan spreken over een echte subwoofer. Naar mijn mening is het meer een losse midden-toner die je op de grond moet zetten. Wat audio-technisch direct weer veel nadelen met zich meebrengt, maar dat is inherent aan setjes met deze opzet. Ik ben dan ook meer voorstander van twee goede speakers dan twee kleine speakers met een "subwoofer" er bij.

Betreffende vermogen: 1 Watt of 2 Watt op dezelfde speaker geeft een verschil in volume. Echter kan je niet zo de ene met de andere set vergelijken. Hoe veel geluid er uit een speaker komt hangt af van de gevoeligheid van de units. Als set X een gevoeligheid heeft van 90 dB en set Y van 100 dB dan heeft set X meer vermogen nodig om tot hetzelfde volume te komen als set Y op 1 Watt. Oftewel, vermogen tegenover elkaar zetten heb je niets aan als je niet alle variabelen weet. Waarbij 10 Watt (bijvoorbeeld) ook niets zegt. PC-setjes worden veelal gemeten met een berg vervorming (THD) met soms daarbij ruis (+N). Een THD-waarde van 10% is niets abnormaals in deze wereld. Dan heb ik liever 10 Watt zonder een berg THD dan 25 Watt met veel THD. Oftewel, je mist weer variabelen om appels met appels te vergelijken. En al kon je wel appels met appels vergelijken dan nog zeggen de getallen niets.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
Hoe ben je eigenlijk tot deze keuze gekomen? In de pricewatch staan diverse sets die beter gereviewd worden, in ieder geval beter dan de logitech z533.

Als 2e hands een optie is, kijk dan eens naar de logitech z-2300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunfeld
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:32:
Speakers koop je niet op getallen. Cijfertjes zeggen namelijk niet hoe een set klinkt. Om daar achter te komen is er maar één oplossing: gaan luisteren. Naar getallen kijken kan om een indicatie te krijgen, maar ik zou het bij dit soort setjes niet doen. Sowieso geven PC-speakers zelden tot nooit op waar de crossover (punt waar de subwoofer het over neemt) ligt. Waarbij het meteen de vraag is of je bij een sets als deze kan spreken over een echte subwoofer. Naar mijn mening is het meer een losse midden-toner die je op de grond moet zetten. Wat audio-technisch direct weer veel nadelen met zich meebrengt, maar dat is inherent aan setjes met deze opzet. Ik ben dan ook meer voorstander van twee goede speakers dan twee kleine speakers met een "subwoofer" er bij.

Betreffende vermogen: 1 Watt of 2 Watt op dezelfde speaker geeft een verschil in volume. Echter kan je niet zo de ene met de andere set vergelijken. Hoe veel geluid er uit een speaker komt hangt af van de gevoeligheid van de units. Als set X een gevoeligheid heeft van 90 dB en set Y van 100 dB dan heeft set X meer vermogen nodig om tot hetzelfde volume te komen als set Y op 1 Watt. Oftewel, vermogen tegenover elkaar zetten heb je niets aan als je niet alle variabelen weet. Waarbij 10 Watt (bijvoorbeeld) ook niets zegt. PC-setjes worden veelal gemeten met een berg vervorming (THD) met soms daarbij ruis (+N). Een THD-waarde van 10% is niets abnormaals in deze wereld. Dan heb ik liever 10 Watt zonder een berg THD dan 25 Watt met veel THD. Oftewel, je mist weer variabelen om appels met appels te vergelijken. En al kon je wel appels met appels vergelijken dan nog zeggen de getallen niets.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord :). Alleen nu weet ik nog steeds niet welke set ik het beste kan kopen. In de winkel kan je namelijk ook niet even de speakers keihard zetten om te testen welke het beste/mooiste klinkt. Wat is dan een goeie oplossing? Of welke speakers adviseer je binnen de prijs van 76 euro?
LA-384 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:49:
Hoe ben je eigenlijk tot deze keuze gekomen? In de pricewatch staan diverse sets die beter gereviewd worden, in ieder geval beter dan de logitech z533.

Als 2e hands een optie is, kijk dan eens naar de logitech z-2300.
Is de Z533 zo slecht dan? Ik wilde voornamelijk Logitech hebben, omdat het een vertrouwt merk voor mij is, en omdat ik mijn andere randapparatuur ook van Logitech heb (goede ervaringen mee). Tweedehands heb ik liever niet. Welke zou jij dan aanraden binnen het budget van 76 euro?

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
Naar mijn idee kun je in deze prijscategorie best op reviews afgaan. Ik zeg ook niet dat de z533 slecht is, ik zeg alleen dat er andere speakers zijn die door gebruikers hoger gewaardeerd worden. Daarom vroeg ik me af hoe je tot deze keuze bent gekomen.

Mijn advies, lees reviews en niet alleen die van tweakers. Maak een shortlist en zet de voors en tegens tegen elkaar af en maak dan een keuze.

De meesten zullen adviseren wat ze zelf hebben en dat is nooit objectief. Uit de reviews kun je ten minste nog informatie halen uit de tekst. Als iedereen schrijft dat de midden tonen bij speaker A goed zijn en bij speaker B juist niet, dan zit daar wellicht een kern van waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Voor dit geld is 2e hands (een hoger segment) kopen misschien ook interessant?. Geen idee of er veel ("highend") pc speakers aangeboden worden tho.

Om even volledig offtopic te gaan, hoe kom je op een budget van precies €76? :P.
Pagina: 1