Dag medetweakers, goed nieuws. De eerste twee sollicitatierondes zijn achter de rug en ze willen graag met me verder. Nu staat er voor morgen een arbeidsvoorwaardengesprek gepland. Dat wordt voor mij de eerste keer dat ik een arbeidsvoorwaardengesprek ga hebben. Heb voorheen wel op een aantal plekken gewerkt maar daarbij ging het vaak wat informeel. Heb dus nu geen idee hoe zo'n gesprek verloopt en wat er van mij verwacht wordt. Ik vraag me bijvoorbeeld af of het gebruikelijk is om te onderhandelen over je salaris, met name als je net afgestudeerd bent?
Ik heb verder de volgende zaken genoteerd om te bespreken:
-Aantal vrije dagen
-Salaris
-Pensioenopbouw
-Reiskostenvergoeding
-Salarisschalen/doorgroeimogelijkheden
-Concurrentiebeding
Ben ik nog dingen vergeten? En verder, geen idee in welke richting ik qua salaris moet denken, heb wel even op loonwijzer gekeken, maar ervaring uit het verleden leert me dat dat niet heel realistisch is. Loonwijzer geeft een brutosalaris aan tussen €2400 en €2700.
Ik ben bijna afgestudeerd voor de Associate degree Engineering (2-jarige variant van HBO Werktuigbouwkunde). Ben 24 jaar en heb afgezien van mijn stage nog geen werkervaring op dit gebied opgebouwd. Heb wel 5 jaar in de binnenvaart gewerkt waar ik wat zijdelings relevante ervaring heb opgedaan.
Ben benieuwd naar jullie reacties, als er vragen zijn dan vul ik de OP even aan.
Ik heb verder de volgende zaken genoteerd om te bespreken:
-Aantal vrije dagen
-Salaris
-Pensioenopbouw
-Reiskostenvergoeding
-Salarisschalen/doorgroeimogelijkheden
-Concurrentiebeding
Ben ik nog dingen vergeten? En verder, geen idee in welke richting ik qua salaris moet denken, heb wel even op loonwijzer gekeken, maar ervaring uit het verleden leert me dat dat niet heel realistisch is. Loonwijzer geeft een brutosalaris aan tussen €2400 en €2700.
Ik ben bijna afgestudeerd voor de Associate degree Engineering (2-jarige variant van HBO Werktuigbouwkunde). Ben 24 jaar en heb afgezien van mijn stage nog geen werkervaring op dit gebied opgebouwd. Heb wel 5 jaar in de binnenvaart gewerkt waar ik wat zijdelings relevante ervaring heb opgedaan.
Ben benieuwd naar jullie reacties, als er vragen zijn dan vul ik de OP even aan.