Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alanson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05 13:11
Mijn vraag:

Kan ik een EVGA geforce GTX 1060 6GB sc in mijn Acer Aspire TC-780 zetten? Waar ik vooral over aan het twijfelen ben is dat het 400W minimaal nodig heeft maar ik heb 300W. Ik heb een aantal video's gezien waarin die persoon zegt dat een 1060 gewoon goed met 300W is, maar ik wil niet dat mn PC explodeerd ofzo.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i5 6400 @ 2.70GHz 29 °C
Skylake 14nm Technology
RAM
8.00GB
Motherboard
Acer Aspire TC-780 (U3E1)
Graphics
R221Q (1920x1080@59Hz)
Intel HD Graphics 530
Storage
89GB SSD
931GB HDD
PCI Data
Slot PCI-E x16
Slot Type PCI-E x16
Slot Usage Available
Data lanes x16
Slot Designation PCIE16X
Characteristics 3.3V, Shared, PME
Slot Number 0
Slot PCI-E Gen 3 x1
Slot Type PCI-E Gen 3 x1
Slot Usage In Use
Data lanes x1
Slot Designation M.2
Slot Number 1
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage Available
Data lanes x1
Slot Designation PCIE1X
Slot Number 2

Ik weet niet wat er allemaal belangrijk is in de PCI data dus ik heb gewoon alles gekopieerd en geplakt. Ik neem aan dat als deze videokaart hierin kan, dat de 3GB versie er ook in kan.

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://nl.hardware.info/product/353112/acer-aspire-tc-780-i6610-nl/fotos#open

Beste antwoord (via Alanson op 31-05-2017 19:05)

Verwijderd

Een GTX 1060 heeft minimaal een peg 6 waar de voeding dat zeer waarschijnlijk niet heeft. De videokaart gaat dus niet werken. Rommelen met molex>peg 6 zou ik niet doen gezien de matige kwaliteit van de voeding. Als je een GTX 1060 wil dan moet je ook een andere voeding, een be quiet Pure Power 10 400w bijvoorbeeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Kastje opentrekken en kiekje maken van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Nemesizz

Untouchable

Thomg schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:34:
Kastje opentrekken en kiekje maken van de voeding.
Zit een FSP 300W in schijnbaar (FSP300-60EP).

FSP is bekend bij vele OEM PC's, redelijke voedingen, maar mijn ervaring* is dat ze vaak na een paar jaar problemen geven (metname bij cold-boot's).

@Alanson Ik zou het er zelf niet op gokken. Het kan werken, maar word best krap qua vermogen.
Met een fatsoenlijke voeding (dus geen Qtec of Mstech of van die rommel) van rond de 400W zit je iets veiliger.

* ervaring met meerdere OEM PC's die ik onder handen heb gehad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een GTX 1060 heeft minimaal een peg 6 waar de voeding dat zeer waarschijnlijk niet heeft. De videokaart gaat dus niet werken. Rommelen met molex>peg 6 zou ik niet doen gezien de matige kwaliteit van de voeding. Als je een GTX 1060 wil dan moet je ook een andere voeding, een be quiet Pure Power 10 400w bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alanson
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:36:
Dus ik hoef alleen mn voeding te vervangen and that's it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Neem niet de 3GB want dat is een heel andere kaart met lagere prestaties.
Check ook of er voldoende ruimte voor de videokaart is in de behuizing. Het komt bij prebuilds nogal eens voor dat er hdd's, wifi kaartjes en frontheaders in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alanson
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:38:
Yep. Neem niet de 3GB want dat is een heel andere kaart met lagere prestaties.
Check ook of er voldoende ruimte voor de videokaart is in de behuizing. Het komt bij prebuilds nogal eens voor dat er hdd's, wifi kaartjes en frontheaders in de weg zitten.
Ja, die past denk ik wel. Ik zal natuurlijk wel eerst checken.
is deze voeding ook goed?

be quiet! SYSTEM POWER 8 400W voeding

deze is namelijk wel goedkoper. ik ben een grote noob als het komt tot dit soort dingen, dus sorry als ik u de hele tijd lastig val...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De System Power is kwalitatief minder en presteert minder. Daarnaast geen ondersteuning voor de hoogste powerstates van de laatste 3 generaties Intel cpu's. De Pure Power 10 400w is samen met de Corsair CX450M de goedkoopste voeding die ik voor jouw systeem adviseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alanson
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:00:
De System Power is kwalitatief minder en presteert minder. Daarnaast geen ondersteuning voor de hoogste powerstates van de laatste 3 generaties Intel cpu's. De Pure Power 10 400w is samen met de Corsair CX450M de goedkoopste voeding die ik voor jouw systeem adviseer.
Oke, hartstikke bedankt!
Pagina: 1