Data wordt niet meer herkend (WD Velociraptor 250gb)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo,

Onlangs begon mijn HDD (WD Velociraptor 250gb) meer geluid te maken tot data verlies als gevolg. Na het re-inpluggen van de kabeltjes stond mijn data er weer op 8)7 . Helaas werkt dat trucje vandaag niet en tref ik 4 lege mapjes aan op mijn D schijf.. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? defecte HDD
:? :X

Thanks

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Klinkt als een kapot filesystem. Keert het probleem terug na het terugzetten van je backup?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Maak een low level backup (een disk image dus) en ga daarna pas aan de slag. Je schijf is waarschijnlijk dood (aan het gaan).

• MartinPRO
Ik heb geen back-up gemaakt (stom). Het aparte is dat er misschien 10% van mn data overbleef. Bijna alleen lege mapjes met een iso file intact

• MartinPRO
johnkeates schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:31:
Maak een low level backup (een disk image dus) en ga daarna pas aan de slag. Je schijf is waarschijnlijk dood (aan het gaan).
Dat denk ik ook. Hij kraakt als een malle. Heb al een nieuwe besteld. Thanks voor je reactie!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:34
Je kunt de SMART-parameters eens posten ...
Zie Check je SMART

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

1. Image backup als het nog kan.
2. Spinrite de schijf, kijk wat er nog te repareren valt. (Let op: Voor spinrite moet je de BIOS tijdelijk instellen op legacy/caompatible ATA.)
3. Vervang de schijf

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
OMG, Spinrite ...

Joep

Pagina: 1