Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Ik word in mijn gezin gek van alle USB / Apple kabeltjes die rondzwerven en in de knoop raken en zo.

Ik zou graag een placemat formaat wireless charger hebben. Bestaat dit?
De diverse apparaten die hier dan gebruik van zouden maken zijn:
* 2 stuks Xiaomi Mi4c
* Jiayu G5S
* Zuk Z2
* 2 stuks Ipad Air 2

1. Is zo'n charger op placemat formaat er uberhaupt?
2. Waar moet ik op letten om te kijken of de devices dit ondersteunen?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

its_Muppet schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:02:
Simpel, of ze het überhaupt ondersteunen. Apple doet het vziw met niets, ik heb die Zuk Z2 net in google gegooid en die zegt dat die het ook niet doet.

Je hebt een stuk electronica nodig dat ervoor zorgt dat je batterij draadloos geladen kan worden.

In sommige apparaten zit dat ingebouwd, in veel apparaten niet.

Je hebt dan soms wel de mogelijkheid om dat stuk electronica los te kopen en aan te sluiten op de normale laad-aansluiting van je apparaat.
Dan hangt er een plat stuk plastic aan je apparaat - dat kun je dan weer oplossen door er een hoes omheen te doen.

Voor sommige apparaten kun je een speciale beschermhoes kopen die ook het "draadloos-laden"-stuk geïntegreerd heeft.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
its_Muppet schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:02:
Ik word in mijn gezin gek van alle USB / Apple kabeltjes die rondzwerven en in de knoop raken en zo.

Ik zou graag een placemat formaat wireless charger hebben. Bestaat dit?
De diverse apparaten die hier dan gebruik van zouden maken zijn:
* 2 stuks Xiaomi Mi4c
* Jiayu G5S
* Zuk Z2
* 2 stuks Ipad Air 2

1. Is zo'n charger op placemat formaat er uberhaupt?
Geen van die apparaten ondersteunt native draadloos opladen, dus dat lijkt me nogal een dingetje :+ .
Kun je niet kijken naar zo'n oplader met meerdere stekkers (ik heb er 1 van Anker met 5 aansluitingen) en dan korte kabeltjes gebruiken die niet zo snel in de war gaan...?
Edit: ik heb deze oplader: https://www.anker.com/products/A2124112

[ Voor 3% gewijzigd door Smobbo op 31-05-2017 15:15 . Reden: Linkje naar Anker toegevoegd als voorbeeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Klopt, draadloos opladen is nog geen standaard, zeker bij Apple niet.
Het apparaat moet hiervoor echt specifiek geschikt zijn, anders moet je het geschikt proberen te maken.
Voor iPhone's zijn er hoesjes met ingebouwde laadspoel en connector, voor andere apparaten zou ik het niet weten, dan moet je echt even rond zoeken.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Dido schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:11:
[...]

Dan hangt er een plat stuk plastic aan je apparaat - dat kun je dan weer oplossen door er een hoes omheen
Dat zou op zich niet zo'n probleem zijn. Ieder device uit mijn lijst zit in een hoes. Dan kom ik met een andere vraag (Vele wijzen... :D) Ik heb in de case van mijn GSM (De Zuk2) een metalen plaatje voor mijn magnetisch carkit. Zou dat een probleem zijn?
Smobbo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:13:
[...]

Geen van die apparaten ondersteunt native draadloos opladen, dus dat lijkt me nogal een dingetje :+ .
Kun je niet kijken naar zo'n oplader met meerdere stekkers (ik heb er 1 van Anker met 5 aansluitingen) en dan korte kabeltjes gebruiken die niet zo snel in de war gaan...?
Edit: ik heb deze oplader: https://www.anker.com/products/A2124112
Yup, heb ook zo'n ding met 6 poorten en daar gaan de kabels juist in de knoop.

Tijdens het zoeken zie ik dat het niet een kwestie is van een apparaat nonchalant op / in de buurt van zo'n charger te leggen maar dat het rondje op het rondje moet liggen Afbeeldingslocatie: http://www.canpow.com/wp-content/uploads/2015/01/embedded-wireless-charging-CP681AO03.jpg

Zou dat overal zijn of heb je ook chargers waarbij het hele oppervlak gebruikt kan worden?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)