Stofzuigrobot die over hogere drempels komt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Zo af en toe heb je het... Je zoekt iets en het lijkt niet te bestaan, of de relevante specificaties zijn nauwelijks te vinden...

Ik wil een robotstofzuiger die overdag, als ik aan het werk ben, mijn hele appartement zuigt. Ik heb een gelijkvloers appartement van 80 m2 met drempels tussen de verschillende ruimtes, de hoogste 23 mm hoog. Dat is een probleem, als de fabrikant al duidelijk specificeert hoe hoog een drempel mag zijn, dan is dat vaak niet meer dan ongeveer 15 mm.

Mijn eisen voor de robotstofzuiger op een rij:
[list]• Geschikt voor 80 m2 - dit lijkt geen enkel probleem, vrijwel alle robots kunnen dit.
• Geschikt voor harde vloeren en laagpolig tapijt - ook geen enkel probleem.
• Programmeerbaar, bij voorkeur met een weekprogramma - bij de iets duurdere robots ook geen probleem.
• Automatisch opladen met een dock - ook geen probleem met de iets duurdere robots.
• Kan over drempels van minimaal 23 mm - dit kan ik dus niet vinden...

Nog een paar mogelijke pluspunten:
[list]• Hoogte minder dan 10 cm, zodat hij ook onder mijn bank door kan.
• Zijborstels, zodat ook de randen worden meegenomen.

Wat apparaten die al zijn afgevallen:
[list]• Philips - de maximum drempelhoogte is 15 mm, 17 mm met een speciaal systeem...
Samsung - de paar varianten die ik heb bekeken komen niet hoger dan 15 mm, mogelijk dat er een variant is die hoger komt, maar ik moet elke keer de handleiding opzoeken en downloaden...
LG Hom Bots - hier heb ik moeten mailen, maar ook hier is het maximum 15 mm.
Neato - het maximum is 19 mm.
iRobot Roomba - maximaal 16 mm.

Oftewel, het lijkt erop dat ik een onmogelijke eis stel... Maar ik heb nog altijd niet alles gezien, dus misschien dat iemand toch een apparaat weet dat kan wat ik wil. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:01

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik zou gaan kijken naar lagere drempels. Misschien is van de bestaande een stuk af te schuren of frezen, en anders nieuwe, lage drempels monteren. Je bent dan veel flexibeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44

franssie

Save the albatross

Makkelijkste is inderdaad ze er even uit te halen en er met een frees langs te gaan om ze op the schuinen, blijven de deuren mooi aansluiten ook en verminder je zelfs de kans dat je je kleine teen aan de drempel stoot.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Of, de robot elke dag in een andere ruimte neerzetten.

Wellicht heb je iets aan deze testen:

http://thesweethome.com/reviews/best-robot-vacuum/
http://www.toptenreviews....aning/best-robot-vacuums/

Bij deze: iRobot Roomba 650 staat in de omschrijving dat hij drempels tot 3 cm aankan. Wehkamp verkoopt hem niet meer, maar misschien kan je deze of zijn opvolger ergens vinden.

Verder hier nog een uitgebreide productreview: productreview: Neato Robotics XV Signature review door DaemonAngel (en eventueel de blog: Daemon Angel's webblog: De zin en onzin van een robotstofzuiger)

[ Voor 89% gewijzigd door Jorgen op 31-05-2017 22:30 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dank! Ik zie niet waar Wehkamp zijn claim van 3 cm vandaan haalt, op de website van iRobot zie ik alleen een algemene claim van 16 mm. In de handleiding staat helemaal niets specifieks. De opvolger van de Roomba 650 zou overigens de 690 moeten zijn, maar ook daar kan ik niets vinden. Bij de Roomba 782E claimen ze een maximum drempelhoogte van 2 - 2,5 cm, dat is ook interessant, maar dan wil ik eerst eens kijken hoe Wehkamp omgaat met eventuele retouren...

Die Neato-review had ik ook gezien, maar het lijkt erop dat de huidige typen toch minder hoge drempels aankunnen. Alhoewel Wehkamp ook hier een hogere maximum drempel claimt dan de fabrikant...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Graag gedaan.

Apart. Enerzijds weet jij dus dat de fabrikant een lager getal opgeeft; anderzijds moet je vertrouwen op de informatie van Wehkamp. Wat als je ze gewoon eens belt. Ik heb bij Bol.com ook wel eens gebeld omdat ik vragen had over de inhoud van het pakket. Ze bleken het uiteindelijk zelfs na "uitzoeken" fout te hebben en gelukkig voor mij kreeg ik gewoon waarop ik hoopte. Even bellen kan geen kwaad.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 17:58
Hoe is dit afgelopen? Mijn robot zou een soort jump feature hebben maar die gebruikt hij niet

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Van Wehkamp heb ik geen antwoord meer gekregen en het lijkt erop dat hun specificaties niet kloppen. Ik heb nu een Neato rondrijden die goed schoonmaakt, maar die duwt zichzelf alleen omhoog als hij niet goed ziet dat hij vastloopt. Bij te hoge drempels wordt de bumper geactiveerd en keert hij om. Het probleem met de te hoge drempels heb ik overigens 'tijdelijk' opgelost door een stuk dubbelgevouwen karton onder de losse vloerbedekking te leggen bij de twee drempels die te hoog waren.

Pagina: 1